Będą szybsze podróże koleją z Wrocławia do Kłodzka i Czech. Duża inwestycja PKP PLK S.A.Fot. M. Pabiańska / PKP PLK S.A.

Będą szybsze podróże koleją z Wrocławia do Kłodzka i Czech. Duża inwestycja PKP PLK S.A.

Orzech
Orzech
REKLAMA

Podróż pociągiem z Wrocławia do Międzylesia poniżej 100 minut? To możliwe! PKP PLK S.A. podpisały umowy za ponad 117 mln zł na remont linii. Inwestycja realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Z efektów prac podróżni jadący ze stolicy Dolnego Śląska w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech skorzystają już w grudniu tego roku.

Realizacja zadania "Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”, za 117 mln zł z budżetu państwa, pozwoli na skrócenie czasu podróży (o ok.15 minut), wzrost bezpieczeństwa i zwiększenie liczby połączeń na ważnej trasie w regionie.

W grudniu br. najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych.

Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości – nawet do 120 km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu-Zdroju.

Już szykujemy się na wygodniejsze podróże na linii Wrocław – Międzylesie

Dzięki podpisanej 11 czerwca br. Umowie, na trasie Wrocław – Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h. Poprawiony będzie także stan 3 mostów: w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiaduktu w Ludowie Śląskim.

Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu.

Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim PKP PLK S.A. przeznaczyły ponad 27 mln zł ze środków własnych. Kolejowa spółka zrealizuje je do końca listopada br.

Bezpieczniej na 64 przejazdach kolejowo-drogowych

REKLAMA

Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem, utrzymuje na linii wymagany poziom bezpieczeństwa. Podpisane umowy zwiększają poziom bezpieczeństwa na 64 skrzyżowaniach torów i drogi.

Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy w Ziębicach, Żórawinie, Boreczku, Węgrach, Warkoczu, Strzelinie, Białym Kościele, Henrykowie, Ziębicach, Służejowie, Starczowie, Kamieńcu Ząbkowickim i Przyłęku. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Więcej pociągów między Bardem a Kłodzkiem

W grudniu 2023 r. PKP PLK S.A. podpisały umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Spółka prace planuje rozpocząć z końcem lipca br. Jego zadaniem będzie zwiększenie przepustowości linii; pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.

Inwestycja pn.: "Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie – budowa posterunku odstępowego" w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025 r.

Na trasie Wrocław – Międzylesie kursuje na dobę ponad 45 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele.

Fot. M. Pabiańska / PKP PLK S.A.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA