Firma, która obsługuje obecnie łącznie ponad 1050 nieruchomości, objęła właśnie zasięgiem Wrocław, Kraków, Poznań i Trójmiasto, a w sierpniu rozszerzy działalność m.in. o Zakopane.
BookingHost do tej pory umożliwiała zarządzanie nieruchomościami w Warszawie, w której jest obecnie największą tego typu platformą, obsługując ponad 1050 lokali. W skali miesięcznej pozyskuje ponad 50 mieszkań. Widząc potencjał rynku, Firma zaczyna ekspansję na kolejne miasta i do końca wakacji ma łącznie objąć największe i najbardziej oblegane przez odwiedzających miejscowości w całym kraju oraz rozpocząć swoją działalność operacyjną w innych krajach europejskich, w tym w Hiszpanii.
Czym właściwie jest BookingHost?
To firma technologiczna będąca operatorem najmu krótkoterminowego – odciąża i w pełni automatyzuje proces wynajmu mieszkań na krótki termin, umożliwiając właścicielom nieruchomości zarządzanie najmem bez wychodzenia z domu. Usługa wyręcza właścicieli w codziennej pracy związanej m.in. z komunikacją z wynajmującymi, czy sprzątaniem i konserwacją mieszkań.
Obecna do tej pory na rynku warszawskim, firma BookingHost rozpoczęła w ostatnich dniach działalność we Wrocławiu i Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Do końca wakacji firma otworzy się też na najbardziej "turystyczne" miasto w Polsce – Zakopane i miejscowości leżące w pobliżu stolicy polskich gór. W najbliższych miesiącach BookingHost planuje ekspansję nie tylko na rynku polskim, ale i rynkach zagranicznych.
Inwestycje BookingHost we własne rozwiązania IT oraz rozpoczynanie działalności w kolejnych miastach i krajach odzwierciedlają potencjał rynku najmu krótkoterminowego, który wyraźnie odżył po pandemii, a obecnie jest na etapie dynamicznego rozwoju.
– Jeszcze przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie niedobór mieszkań w całym kraju wynosił nawet 2 mln, a obecnie, rok po rozpoczęciu konfliktu, liczba ta niemal się podwoiła. Dodając do tego powrót podróży służbowych, czy wyjazdów wakacyjnych, wyraźnie widać rosnący potencjał rynku – mówi Andrzej Stecki, założyciel i CEO BookingHost.
Zaletą wynajmą krótkoterminowego, trwającego nawet do 12 miesięcy, jest to, że nie podlega on ustawie o ochronie praw lokatorów, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo właścicieli. Z tego też powodu rynek ten przeżywa prawdziwy boom. Chcąc to wykorzystać, w ciągu najbliższych lat BookingHost chce osiągnąć dwukrotny wzrost przychodów.
Tym, co wyróżnia platformę BookingHost na tle innych firm jest wiele własnych rozwiązań wykorzystujących nowe technologie – wśród ich są m.in. algorytmy cenowe, bazujące na machine learning i sztucznej inteligencji, które dopasowują strategię cenową apartamentu i jego ceny na portalach ogłoszeniowych, w zależności od wielu czynników, w tym obecnej struktury popytowo-podażowej, zmian pogody, czy wydarzeń masowych.
Nie jest to jednak pierwsze rozwiązanie z wykorzystaniem AI – działająca w ramach grupy BookingHost spółka iHomes – będąca pionierem na polskim rynku ibuyingu – stworzyła zaawansowane narzędzie do generowania wyceny nieruchomości w przeciągu kilku sekund, usprawniając działania agentów nieruchomości iHomes. Do holdingu BookingHost należą oprócz BookingHost i iHomes – spółki śniadania.pl (obsługa cateringowa apartamentów) oraz spółka HostRent (firma zarządzająca najmem długoterminowym). Obecnie w grupie BookingHost pracuje ponad 60 specjalistów z różnych dziedzin, w tym dział R&D opracowujący nowe rozwiązania technologiczne.
– Nieustannie inwestujemy w nowe technologie. Wdrożyliśmy już m.in. własną aplikację dla serwisu sprzątającego, zautomatyzowany proces zarządzania naprawami, automatyczną komunikację z gośćmi i aplikacje do rozliczeń. Chcemy, aby naszym wyróżnikiem była technologia przyjazna osobom wynajmującym swoje apartamenty, jak i ich gościom – podsumowuje Andrzej Stecki.