fot. Jakub Zazula

Dobiega końca budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin [FILM]

Orzech
W czerwcu planowane jest udostępnienie podróżnym nowego przystanku kolejowego na terenie Wrocławia. Przystanek Wrocław Szczepin będzie stanowić dogodny punkt przesiadkowy w komunikacji aglomeracyjnej Wrocławia. 
Lokalizacja peronów na wysokim nasypie wymagała wybudowania murów oporowych obok przyległych ulic Portowej i Gnieźnieńskiej. Obecnie na dwóch dwustumetrowych peronach wykonawca układa nawierzchnię z płyt. 
Windy ułatwią dostęp do pociągów szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W przygotowanych już konstrukcjach szybów montowane są urządzenia. Dojścia do peronów przewidziano też schodami od strony wiaduktu. Bieżącą informację o pociągach zapewnią podróżnym elektroniczne wyświetlacze i infokioski. Dla rowerzystów zostaną zamontowane stojaki na rowery.
Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Wielobranżowe prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów, zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku 22 1kN/oś.

Pociąg, tramwaj, chodniki i szersze ulice

Przebudowywany jest wiadukt kolejowy nad ul. Długą. Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji. Konstrukcja trzykrotne zwiększyła jego szerokość. Przestrzeń pod wiaduktem umożliwia poprowadzenie 4 pasów jezdni, 2 chodników i ścieżek rowerowych. Budowana jest linia tramwajowa.

Wartość inwestycji pn. "Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą" wynosi blisko 46 mln zł, w tym ponad 34,8 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.

Przystanek Wrocław Szczepin to kolejny nowy przystanek we wrocławskiej aglomeracji. Pod koniec 2019 roku oddano przystanek Mokronos Górny. Budowany jest nowy przystanek Iwiny na trasie w kierunku Strzelina. Wcześniej powstały przystanki Wrocław StadionWrocław Różanka i Wrocław Grabiszyn.

Źródło: PKP Polskie Linie kolejowe S.A.