Niemal 42 mln zł pochłonie przebudowa ulicy Jaworzyńskiej w Legnicy. Firma Skanska wykona nową nawierzchnię, chodniki, ścieżki rowerowe, ronda i zatoki autobusowe. Całą trasę oświetli 180 nowych latarni.
Zakres prac obejmuje przebudowę 2,5-kilometrowego odcinka ulicy Jaworzyńskiej od Skarbka do Borsuczej oraz odcinek ulicy Grabskiego od skrzyżowania z ulicą Jaworzyńską do ulicy Wojska Polskiego. Na drodze powstaną dwa ronda na skrzyżowaniu Jaworzyńska – Andersa – Chłapowskiego – Traugutta oraz Jaworzyńska – Rataja – Oświęcimska.
Inwestycja zakłada też budowę 6 km chodników, 5 km ścieżek rowerowych, 3,5 km kanalizacji deszczowej, 8 zatok autobusowych. Przy drodze stanie 180 latarni, w których zostaną zastosowane energooszczędne oprawy LED. Dzięki temu uda się obniżyć opłaty za energię elektryczną o połowę.
Realizacja tej inwestycji drogowej przyniesie miastu wiele korzyści. Konstrukcja nawierzchni o odpowiedniej trwałości i nośności, ronda, chodniki i przebudowane skrzyżowania wpłyną na poprawę płynności ruchu, komfortu podróżowania i bezpieczeństwa. Co więcej, dogodniejszy stanie się dojazd z centrum Legnicy do drogi krajowej nr 3.
Mieszkańcy zyskają również 3,5 km kanalizacji deszczowej, a za sprawą wybudowanego kanału technologicznego szerokopasmowej sieci teleinformatycznej, osoby mieszkające wzdłuż ulicy Jaworzyńskiej zyskają dostęp do szybkiego Internetu. Prace przy przebudowie mają się rozpocząć w ostatnim tygodniu marca. Będą one prowadzone etapami i rozpoczną się od przebudowy skrzyżowania ulicy Jaworzyńskiej z ulicą Muzealną, Skarbka, Gwarną. Równolegle wykonawca będzie działał na odcinku od ulicy Grabskiego wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Jaworzyńską. Ta część ma być gotowa do końca roku.
Natomiast w przyszłym roku roboty będą prowadzone na odcinkach od ulicy Szkolnej do Grabskiego. W roku 2016 planowany jest kolejny etap od ulicy Grabskiego do Boiskowej, a w roku 2017 odcinek Boiskowa – Borsucza. Umowny termin zakończenia całej inwestycji to maj 2017 roku. Aktualnie trwają uzgodnienia projektu organizacji ruchu na czas budowy.
– Zadanie, które rozpoczynamy, to duża inwestycja – mówi Michał Kubów, Menadżer Projektu, Skanska. – Na remontowanym odcinku będziemy wykonywać jednocześnie prace z różnych branż, tj. roboty drogowe, kanalizację deszczową, sanitarną, techniczno-teleinformatyczną, sieć wodociągową, gazową i ciepłowniczą, sygnalizację świetlną i oświetlenie drogowe. Przed nami więc planowanie i koordynacja wszystkich robót na wysokim poziomie, a także codzienna dbałość, by prowadzone prace pogodzić z miejscowym ruchem samochodowym i pieszym – wyjaśnia Kubów.