Po wielu latach oczekiwań, najbardziej wyboisty i znienawidzony przez kierowców fragment autostrady A18 od Golnic do Olsztyny i przejścia granicznego z Niemcami ma zostać całkowicie przebudowany. To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej trasy z Olszyny w stronę Wrocławia jest fatalny. Droga jest popękana, nawierzchnia płyt betonowych wykruszona a to przekłada się na komfort jazdy.
Po ocenie potrzeb inwestycyjnych w skali całego kraju, mając też na uwadze dostępne środki finansowe w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), Minister Infrastruktury w sierpniu 2018 r. podjął decyzję o skierowaniu tej inwestycji do realizacji.
GDDKiA
7 grudnia oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze ogłosił przetarg na przebudowę tego odcinka – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Przebudowa będzie prowadzona etapami.
Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Chodzi o odcinek Olszyna – węzeł Golnice. Termin składania ofert na dostosowanie pierwszych 22 km drogi do parametrów autostrady mija 15 stycznia 2019 r.
Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Chodzi o odcinek Olszyna – węzeł Golnice. Termin składania ofert na dostosowanie pierwszych 22 km drogi do parametrów autostrady mija 15 stycznia 2019 r.
Jak wynika z informacji zamieszczonej na stronie Ministerstwa Infrastruktury, przetarg obejmuje wykonanie robót budowlanych na odcinku od 11. do 33. kilometra wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady, węzła autostradowego Żary i obiektów inżynierskich – trzech wiaduktów, trzech przejść dla zwierząt nad autostradą, jednego mostu, jednego przejścia pod autostradą.
Najszybciej pierwszymi odcinkami nowej drogi pojedziemy w 2021 roku.
Za Wikipedią: "Autostrada A18 przebiega przez południowo-zachodnią część Polski, przez województwa lubuskie i dolnośląskie. Biegnie III transeuropejskim drogowym korytarzem transportowym, w ciągu drogi międzynarodowej E36, od granicy z Niemcami Olszyna-Forst (łączy się tutaj z niemiecką A15 w kierunku Berlina), przez obszar Borów Dolnośląskich aż do węzła Krzyżowa k. Bolesławca, gdzie łączy się z autostradą A4. Odcinek Olszyna-Krzyżowa ma długość ok. 78 km. Zaplanowana została jako droga o przekroju dwujezdniowym, czteropasowym. Parametry autostrady (m.in. dwie dwupasowe jezdnie) na całej długości miałaby uzyskać dopiero po zakończeniu przebudowy jezdni południowej. Do tego czasu ma pozostać oznakowana jako droga krajowa nr 18."