W czwartek 11 lipca na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica rozpoczęło się drążenie pierwszego tunelu. Maszyna TBM (tunnel boring machine), nazwana Karpatką, wydrąży ponad 2-kilometrowy tunel pod wzgórzem Grochowiczna.
Dziś na Podkarpaciu kierowcy korzystają z 896 km dróg, w tym nowych obwodnic, 166 km autostrady A4 czy 82 km drogi ekspresowej S19. Celem działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jest stworzenie spójnego układu komunikacyjnego, dlatego kontynuowana jest budowa kolejnych odcinków trasy Via Carpatia i nowych obwodnic miast.
Oferta Kolin İnsaat Turizm Sanayi ve Ticaret została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy.
Zima to czas intensywnej pracy dla drogowców odpowiedzialnych za utrzymanie. To także okres tzw. kontraktowej przerwy zimowej na budowach. W naszym województwie roboty budowlane prowadzone są na czterech odcinkach drogi ekspresowej S19, o łącznej długości ponad 42 km. Na tych inwestycjach, przerwa zimowa trwa cztery miesiące, od 1 grudnia do 31 marca. A jak minął ten rok na poszczególnych odcinkach, podsumowujemy poniżej.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty w przetargach na realizację dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Zarówno w przetargu na realizację odcinka między Jawornikiem a Lutczą, jak i w przetargu na odcinek między Lutczą a Domaradzem, wpłynęło po siedem ofert. Zainteresowanych jest w sumie ośmiu wykonawców działających samodzielnie lub w konsorcjum.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otwarła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lutczą i Domaradzem (woj. podkarpackie). To odcinek w trudnym terenie, zróżnicowanym wysokościowo i geologicznie, z tunelem i licznymi obiektami inżynierskimi.