Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała wart 11,5 mln zł kontrakt na wykonanie projektu baz utrzymania dla służb lotniskowych. Projektant ma rok na przygotowanie kompletnej dokumentacji wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę. To już czwarta – po wieży kontroli ruchu lotniczego, budynkach służb ratowniczo-gaśniczych i centrum kontroli operacji lotniczych – umowa na projektowanie obiektów wspierających Lotnisko CPK.
Kolejna nowa, duża inwestycja w Nowym Centrum Warszawy. Trwają prace przygotowawcze na terenie budowy przyszłej siedziby TR Warszawa, polegające na przeprowadzeniu robót wykopaliskowych i rozbiórkowych. W 2025 roku wyłoniony zostanie wykonawca, który przystąpi do realizacji kolejnego etapu budowy teatru, czyli budowy części podziemnej gmachu pod Placem Defilad. Znajdą tam się m.in. pomieszczenia techniczne i zaplecze teatru.
Ponad 1500 hektarów zakupionych w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć, kilkadziesiąt podpisanych umów, milionowe dofinansowanie z funduszy unijnych, odbiory projektu budowlanego lotniska i dworca kolejowego, do tego trwające prace budowlane w Łodzi przy tunelu dalekobieżnym i zaawansowane projektowanie 480-kilometrowej linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem – to tylko część działań realizowanych w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego z ostatnich 11 miesięcy.
Trwają prace przygotowawcze na terenie budowy przyszłej siedziby TR Warszawa, polegające na przeprowadzeniu robót wykopaliskowych i rozbiórkowych. W 2025 roku wyłoniony zostanie wykonawca, który przystąpi do realizacji kolejnego etapu budowy teatru, czyli budowy części podziemnej gmachu pod Placem Defilad. Znajdą tam się m.in. pomieszczenia techniczne i zaplecze teatru.
Niecały rok temu w spółce CPK rozpoczęły się duże zmiany. Po urealnieniu harmonogramu inwestycji, projekt jest konsekwentnie realizowany. W tym czasie podpisanych zostało kilkadziesiąt ważnych umów. Pozyskano setki hektarów gruntów, a także milionowe dotacje z Unii Europejskiej. Zaprezentowano nowy projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego oraz preferowane przebiegi nowych linii Kolei Dużych Prędkości.
W piątek 25 października oficjalnie otwarto dla publiczności nowy gmach Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Budynek został zaprojektowany jako przestrzeń, gdzie będzie można nie tylko oglądać dzieła sztuki, ale także odpocząć i wziąć udział w ciekawych wydarzeniach. To także kolejna inwestycja zmieniająca centrum stolicy.
We wrześniu ruszyły prace przygotowawcze na terenie budowy przyszłej siedziby TR Warszawa, polegające na przeprowadzeniu robót wykopaliskowych i rozbiórkowych. W 2025 roku wyłoniony zostanie wykonawca, który przystąpi do realizacji kolejnego etapu budowy teatru, czyli budowy części podziemnej gmachu pod Placem Defilad. Znajdą tam się m.in. pomieszczenia techniczne i zaplecze teatru.
Dobra wiadomość dla wszystkich miłośników sztuki, ale też mieszkańców i turystów. Jeszcze w tym miesiącu zostanie otwarte Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Budynek przy placu Defilad autorstwa Thomasa Phifera będzie miejscem pełnym sztuki i spotkań, otwartym dla zwiedzających, spacerowiczów. Przy budynku nie będzie też zupełnie pusto. Zasadzono drzewa.
Konsorcjum architektoniczne, pełniące rolę master architekta, przekazało spółce CPK projekt budowlany nowego lotniska, dworca kolejowego i węzła przesiadkowego transportu publicznego. Ruszyły odbiory projektu budowlanego, które powinny się skończyć jeszcze w tym roku. Otwarcie pierwszego etapu lotniska zaplanowane jest na koniec 2032 r.
Dobra wiadomość dla wszystkich miłośników sztuki, ale też mieszkańców i turystów. Muzeum Sztuki Nowoczesnej jest już prawie gotowe. Budynek przy placu Defilad autorstwa Thomasa Phifera będzie miejscem pełnym sztuki i spotkań, otwartym dla zwiedzających, spacerowiczów.