Coraz bliżej rozpoczęcia realizacji kolejnej nowej inwestycji przy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Miasto planuje podpisanie umowy na realizację pierwszego etapu budowy nowej siedziby teatru TR Warszawa. Obiekt powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie Muzeum Sztuki Nowoczesnej przy ulicy Marszałkowskiej, stanowiąc część Nowego Centrum Warszawy.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór generalnego wykonawcy terminala pasażerskiego Lotniska CPK. Szacowana wartość zamówienia przekracza próg 5 mld zł. To największy z przetargów zaplanowanych przez CPK w tym roku. Podpisanie umowy na terminal planowane jest w 2026 r., a finał prac budowlanych przed końcem 2031 r. Zbliżające się kontrakty budowlane to szansa dla polskich firm budowlanych oraz impuls dla rodzimej gospodarki.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny jest w zaawansowanej fazie odbiorów projektu budowlanego nowego terminala pasażerskiego. Jedną z kluczowych kwestii jest zasilanie portu lotniczego, które zostało pomyślane w ten sposób, by nie dopuścić do sytuacji, w której z powodu pożaru podstacji energetycznej port lotniczy zostałby wyłączony z użytkowania.
Program Centralnego Portu Komunikacyjnego jest konsekwentnie realizowany. W ciągu ostatniego roku, po urealnieniu harmonogramu prac, spółka uzyskała m.in. decyzję lokalizacyjną, podpisała umowy o łącznej wartości ponad 650 mln zł i przyjęła do odbiorów projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała wart 11,5 mln zł kontrakt na wykonanie projektu baz utrzymania dla służb lotniskowych. Projektant ma rok na przygotowanie kompletnej dokumentacji wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę. To już czwarta – po wieży kontroli ruchu lotniczego, budynkach służb ratowniczo-gaśniczych i centrum kontroli operacji lotniczych – umowa na projektowanie obiektów wspierających Lotnisko CPK.
Kolejna nowa, duża inwestycja w Nowym Centrum Warszawy. Trwają prace przygotowawcze na terenie budowy przyszłej siedziby TR Warszawa, polegające na przeprowadzeniu robót wykopaliskowych i rozbiórkowych. W 2025 roku wyłoniony zostanie wykonawca, który przystąpi do realizacji kolejnego etapu budowy teatru, czyli budowy części podziemnej gmachu pod Placem Defilad. Znajdą tam się m.in. pomieszczenia techniczne i zaplecze teatru.
Ponad 1500 hektarów zakupionych w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć, kilkadziesiąt podpisanych umów, milionowe dofinansowanie z funduszy unijnych, odbiory projektu budowlanego lotniska i dworca kolejowego, do tego trwające prace budowlane w Łodzi przy tunelu dalekobieżnym i zaawansowane projektowanie 480-kilometrowej linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem – to tylko część działań realizowanych w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego z ostatnich 11 miesięcy.
Trwają prace przygotowawcze na terenie budowy przyszłej siedziby TR Warszawa, polegające na przeprowadzeniu robót wykopaliskowych i rozbiórkowych. W 2025 roku wyłoniony zostanie wykonawca, który przystąpi do realizacji kolejnego etapu budowy teatru, czyli budowy części podziemnej gmachu pod Placem Defilad. Znajdą tam się m.in. pomieszczenia techniczne i zaplecze teatru.
Niecały rok temu w spółce CPK rozpoczęły się duże zmiany. Po urealnieniu harmonogramu inwestycji, projekt jest konsekwentnie realizowany. W tym czasie podpisanych zostało kilkadziesiąt ważnych umów. Pozyskano setki hektarów gruntów, a także milionowe dotacje z Unii Europejskiej. Zaprezentowano nowy projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego oraz preferowane przebiegi nowych linii Kolei Dużych Prędkości.
W piątek 25 października oficjalnie otwarto dla publiczności nowy gmach Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Budynek został zaprojektowany jako przestrzeń, gdzie będzie można nie tylko oglądać dzieła sztuki, ale także odpocząć i wziąć udział w ciekawych wydarzeniach. To także kolejna inwestycja zmieniająca centrum stolicy.