Projekt zakłada kompleksową modernizację linii kolejowej nr 318, w jej historycznym przebiegu. Prace prowadzone są etapowo – w I etapie zrewitalizowano odcinek Bielawa Zachodnia – Bielawa Nowa (ok. 4,5 km), a obecnie trwa modernizacja trasy do Srebrnej Góry.
Dolny Śląsk konsekwentnie inwestuje w kolej. Dobra wiadomość dla wszystkich osób dojeżdżających z Trzebnicy i okolic do stolicy Dolnego Śląska. Jednym z przedsięwzięć planowanych w ramach programu inwestycji komunikacyjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na najbliższe miesiące będzie przebudowa linii kolejowej z Wrocławia (Psie Pole) do Trzebnicy. Pociągi Kolei Dolnośląskich będą tu mogły przyspieszyć do 100 km/h.
Coraz bliżej kolejnej ważnej inwestycji w ramach budowy nowej drogi, która docelowo połączy autostradę A4 z "ekspresówką" S5 na zachód od Wrocławia. Inwestycja zwana potocznie "zachodnią obwodnicą Wrocławia" / "zachodnią obwodnicą aglomeracji wrocławskiej", realizowana jest etapami. Budowana jest od kilkunastu lat. Powstały już obwodnice Brzegu Dolnego i Miękini. Teraz czas na budowę kolejnej.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego odbuduje linię kolejową do Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego. Po zakończeniu prac rewitalizacyjnych pociągi Kolei Dolnośląskich pojadą z pasażerami po tej malowniczo położonej trasie pod koniec 2027 roku. Dzięki odbudowie tej linii czas przejazdu ze Stronia Śląskiego do Wrocławia Głównego z jedną przesiadką wyniesie mniej, niż dwie godziny.
Dolny Śląsk nie zwalnia tempa w kolejowej rewolucji. Koleje Dolnośląskie kupią kolejne dziesięć pociągów od PESA Bydgoszcz. Po realizacji zamówienia po dolnośląskich torach będzie jeździć aż 55 Elfów. KD dysponują największą w kraju flotą tych pięcioczłonowych zespołów trakcyjnych.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało Kolejom Dolnośląskim 617,6 mln złotych z puli Krajowego Planu Odbudowy. Regionalny przewoźnik przeznaczy te pieniądze na sfinansowanie zakupu 20 nowoczesnych pociągów Elf. O szczegółach mówili podczas konferencji prasowej przedstawiciele samorządu województwa dolnośląskiego.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego odbuduje linię kolejową do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego. Po zakończeniu prac rewitalizacyjnych pociągi Kolei Dolnośląskich pojadą z pasażerami po tej malowniczo położonej trasie pod koniec 2027 roku. Dzięki odbudowie tej linii czas przejazdu ze Stronia Śląskiego do Wrocławia Głównego z jedną przesiadką wyniesie mniej, niż dwie godziny.
W poniedziałek 30 czerwca Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) podpisała umowę na budowę ostatniego, brakującego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Wybuduje go firma SKANSKA z Warszawy. To jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych na Dolnym Śląsku przez samorząd województwa i bardzo ważna arteria komunikacyjna powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Budowa całej trasy podzielona była na etapy.
Bardzo dobra wiadomość. Jest zielone światło dla jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w Aglomeracji Wrocławskiej. Urząd Zamówień Publicznych zakończył postępowanie kontrolne dotyczące procedury przetargowej na realizację ostatniego etapu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Tym samym inwestycja może wejść w fazę realizacji.
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując kolejne nieczynne linie kolejowe. Zakończony został właśnie remont linii z Jeleniej Góry do Karpacza, o czym pisaliśmy wczoraj na Investmap.pl. Pierwsze pociągi ruszą po raz pierwszy po ponad 25 latach już 15 czerwca. To jednak nie koniec ambitnych planów inwestycyjnych, jakie ma Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Wkrótce zostaną zrewitalizowane dwie kolejne nieczynne linie kolejowe na Dolnym Śląsku.