Na 100 km dróg trwają już prace budowalne. 38 km przypada na drogę ekspresową S1, 16,7 km na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu DK78, a blisko 41 km na przebudowę lub rozbudowę dróg krajowych nr 46, 91 i 94.
Inwestycje drogowe realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Małopolsce nie zwalniają. Od połowy roku udostępniono kierowcom trzy bardzo istotne odcinki w ciągu DK47, DK28 i S7. Do tego jeszcze węzeł w Gaju i kładkę w Głogoczowie. I na tym GDDKiA nie poprzestaje. Jeszcze przed zimą Dyrekcja chce oddać do ruchu Północną Obwodnicę Krakowa w ciągu S52 i połączyć ją na zasadach przejezdności z drogą ekspresową S7. A i to nie wszystko.
W Częstochowie trwają prace budowlane związane z przebudową Drogi Krajowej nr 1. W związku z tym, że budowa autostrady A1 z Piotrkowa Trybunalskiego do Pyrzowic planowana jest w perspektywie kilku następnych lat, realizacja częstochowskiej inwestycji ma duże znaczenie. Codziennie, przez rejon inwestycji przejeżdża około 45 tys. pojazdów.
To już ostatnia prosta przed zakończeniem budowy Hali Kadłubowej oraz Hali Produkcyjnej na terenie PGZ Stoczni Wojennej. Obecnie odbywa się konfiguracja suwnic oraz montaż ostatnich detali elewacji. Większość toczących się w tym momencie prac to przede wszystkim roboty wykończeniowe. Warta ponad 300 mln złotych inwestycja zakończy się już za kilka tygodni.
Trwają prace na budowach ponad 70 km nowych małopolskich dróg. Największy zakres działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wiąże się z głównym ciągiem komunikacyjnym województwa z północy na południe, trasami S7 i DK47 oraz modernizacją DK7. Budowane są też cztery istotne dla regionu obwodnice i rozbudowujemy DK94 w Olkuszu. Naprawiana jest też DK28 w Kasinie Wielkiej, gdzie rok temu uaktywniło się osuwisko. Łączny koszt tych wszystkich prac to 5,32 mld zł.
Już wkrótce PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni będzie miała nową, najwyższą w polskiej branży stoczniowej i jedną z najwyższych w Europie halę kadłubową oraz nowoczesną halę produkcyjną. Rozbudowane zostaną również nabrzeże i place składowe. Powstaną także nowe drogi wewnętrzne. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum składające się ze spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.
Fragment drogi ekspresowej S10 w województwie zachodniopomorskim o długości 4,4 km ma wybudować konsorcjum firm NDI i NDI Sopot. Złożona przez nie oferta, o wartości 187,34 mln zł, wskazana została jako najkorzystniejsza. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.
Na terenie Portu Gdynia trwa realizacja kolejnej wielkiej inwestycji. Na budowie wnęki dokowej osiągnięto 85% zaawansowania prac kafarowych. To zasługa między innymi wyspecjalizowanej załogi oraz sprzętu – pracuje tam drugi co do wielkości kafar w Europie. Maszyna służy do wbijania pali w dno.
Oferta złożona przez konsorcjum firm: NDI (lider), NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. To drugie rozstrzygnięcie w tym postępowaniu. Pierwszy wybór Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) musiała unieważnić po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej (KIO).
Oferta Kolin İnsaat Turizm Sanayi ve Ticaret została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy.