To już ostatnia prosta przed zakończeniem budowy Hali Kadłubowej oraz Hali Produkcyjnej na terenie PGZ Stoczni Wojennej. Obecnie odbywa się konfiguracja suwnic oraz montaż ostatnich detali elewacji. Większość toczących się w tym momencie prac to przede wszystkim roboty wykończeniowe. Warta ponad 300 mln złotych inwestycja zakończy się już za kilka tygodni.
Trwają prace na budowach ponad 70 km nowych małopolskich dróg. Największy zakres działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wiąże się z głównym ciągiem komunikacyjnym województwa z północy na południe, trasami S7 i DK47 oraz modernizacją DK7. Budowane są też cztery istotne dla regionu obwodnice i rozbudowujemy DK94 w Olkuszu. Naprawiana jest też DK28 w Kasinie Wielkiej, gdzie rok temu uaktywniło się osuwisko. Łączny koszt tych wszystkich prac to 5,32 mld zł.
Już wkrótce PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni będzie miała nową, najwyższą w polskiej branży stoczniowej i jedną z najwyższych w Europie halę kadłubową oraz nowoczesną halę produkcyjną. Rozbudowane zostaną również nabrzeże i place składowe. Powstaną także nowe drogi wewnętrzne. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum składające się ze spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.
Fragment drogi ekspresowej S10 w województwie zachodniopomorskim o długości 4,4 km ma wybudować konsorcjum firm NDI i NDI Sopot. Złożona przez nie oferta, o wartości 187,34 mln zł, wskazana została jako najkorzystniejsza. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.
Na terenie Portu Gdynia trwa realizacja kolejnej wielkiej inwestycji. Na budowie wnęki dokowej osiągnięto 85% zaawansowania prac kafarowych. To zasługa między innymi wyspecjalizowanej załogi oraz sprzętu – pracuje tam drugi co do wielkości kafar w Europie. Maszyna służy do wbijania pali w dno.
Oferta złożona przez konsorcjum firm: NDI (lider), NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. To drugie rozstrzygnięcie w tym postępowaniu. Pierwszy wybór Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) musiała unieważnić po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej (KIO).
Oferta Kolin İnsaat Turizm Sanayi ve Ticaret została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy.
Wojewoda Pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drogi ekspresowej S6 od końca obwodnicy Słupska do Bobrownik. To ostatni odcinek S6 między Słupskiem a Bożepolem Wielkim z decyzją umożliwiającą wykonawcom prowadzenie prac budowlanych.
Trwa modernizacja portu w Szczecinie. W ramach inwestycji rozbudowane zostanie nabrzeże Czeskie i Słowackie, a wybudowane Norweskie i Duńskie (etap I). Akweny portowe zostaną dostosowane do nowej głębokości 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Kanał Dębicki będzie poszerzony do szerokości 200 m. Dzięki inwestycji Port Szczecin przyjmie statki z ładunkiem nawet 50 tys. ton w ładowniach, przez co podwoi ilość obecnie obsługiwanych ładunków. To podniesie jego konkurencyjność na rynku portów bałtyckich. Koszt wszystkich prac to 343,1 mln zł.
Do 2026 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamierza przebudować ponad 40 km tej trasy w województwie śląskim. 25 lipca podpisano umowy na przebudowę dwóch odcinków o łącznej długości 9 km. W północnej części DK91 przebudowany zostanie odcinek Częstochowa - Nowa Wieś o długości ok. 4,6 km, a w środkowej odcinek Siedlec Duży - Koziegłowy o długości ok. 4,4 km. Ich wykonawcą będzie firma PORR z Warszawy.