Piętnastu wykonawców w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK Foster+Partners

Piętnastu wykonawców w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK

REKLAMA

Siedem firm i osiem konsorcjów znalazło się wśród podmiotów, które chcą zaprojektować i wybudować bocznicę kolejową CPK. Spółka otworzyła dziś oferty w przetargu i rozpoczęła ich analizę przed wyłonieniem wykonawcy. Bocznica kolejowa, będąca elementem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania Lotniska CPK, powstanie najpóźniej pod koniec 2029 roku na północny - zachód od lotniska. Wartość zamówienia to blisko 300 mln złotych brutto.

Bocznica kolejowa o długości około 5 km powstanie w ramach projektu „Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wraz z urządzeniami i obiektami niezbędnymi do jego funkcjonowania – budowa bocznicy kolejowej na odcinku linia kolejowa nr 3 – Centralny Port Komunikacyjny”. W pierwszym etapie będzie wykorzystywana jako miejsce przeładunku materiałów na potrzeby budowy Lotniska CPK, węzła kolejowego i linii 85, łączącej w standardzie KDP Warszawę z Łodzią. W kolejnym, po zakończeniu budowy portu lotniczego, będzie pełniła rolę bocznicy paliwowej.

Warunki przetargu w formule „Projektuj i buduj” zakładały: 

przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym projektu budowlanego oraz pozyskania niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających wnioskowanie o pozwolenie na budowę;  

wykonanie robót budowlanych oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie linii na odcinku od obszaru włączenia w linię kolejową nr 3 do obszaru przyszłego terminala towarowego CPK. 

Z uwagi na zbieżność śladu bocznicy z linią CMK Północ (bocznica będzie skrajnym, zachodnim torem fragmentu odcinka CPK – Płock – Włocławek), wykonawca projektowanej infrastruktury dostosuje ją do parametrów docelowych linii w zakresie nasypów kolejowych, obiektów mostowych i inżynieryjnych.  

W przetargu znalazło się 15 ofert, opiewających od ponad 147 do prawie 285 mln zł brutto. 

Wszystkie mieszczą się w kosztorysie. Teraz spółka CPK przystąpi do ich weryfikacji i analiz oraz oceny ofert pod kątem ceny.

Zgodnie z harmonogramem wyłoniony wykonawca będzie miał 36 miesięcy od momentu podpisania umowy na zrealizowanie zadania. W kolejnym kroku planowane jest wspólne z PKP PLK postępowanie przetargowe na włączenie bocznicy w istniejącą linię kolejową nr 3 (LK3). Szczegóły postępowania dostępne są na platformie Smart PZP.

Lista oferentów w przetargu na projektowanie i budowę bocznicy kolejowej CPK:

ROVERPOL sp. z o.o. – Lider konsorcjum i ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A. (Hiszpania) – Partner konsorcjum

Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o. – Lider konsorcjum i Aldesa Construcciones S.A. oraz COALVI S.A. (Hiszpania) – Partnerzy konsorcjum

INTOP S.A.

TORPOL S.A.

REKLAMA

• TRAKCJA S.A.

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o.

BUDIMEX S.A.

Colas Rail Polska sp. z o.o. – Lider konsorcjum i Mostostal Warszawa S.A. – Partner konsorcjum

STRABAG sp. z o.o.

PORR S.A.

• Torkol sp. z o.o. – Lider konsorcjum i Primost Południe sp. z o.o. – Partner konsorcjum

Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. – Lider konsorcjum i NDI Energy sp. z o.o, E=R=G sp. z o.o. sp. K., NDI Sopot S.A. – Partnerzy Konsorcjum

TRACK TEC CONSTRUCTION sp. z o.o. – Lider konsorcjum i UNIBEP Spółka Akcyjna [Oddział Infrastruktury UNIBEP S.A. w Białymstoku] – Partner konsorcjum

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. – Lider konsorcjum i Poleko Budownictwo sp. z o.o. – Partner konsorcjum

DUNA POLSKA S.A. – Lider konsorcjum i ZUE S.A. – Partner konsorcjum

CPK
CPK

Źródło: CPK

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA