W czerwcu 2025 roku do użytku oddana została przebudowana droga gminna nr 104890D relacji Wróblowice – Lutynia wraz ze ścieżką rowerową i niezbędną infrastrukturą techniczną. Wartość tej inwestycji drogowej wyniosła 10 145 365 zł netto. Droga relacji Wróblowice–Lutynia to nie tylko odcinek lokalny – to ogniwo układu komunikacyjnego gminy Miękinia, zapewniające dojazd do miejscowości sąsiednich oraz połączenie z siecią dróg powiatowych i wojewódzkich. Modernizacja tego odcinka ma strategiczne znaczenie dla usprawnienia transportu publicznego, transportu rolniczego oraz codziennego ruchu mieszkańców.
W dniu 17 lipca 2025 roku spółka Enea Elkogaz, będąca podmiotem zależnym Grupy Enea, podpisała warunkową umowę z turecką firmą Çalk Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş. dotyczącą realizacji inwestycji polegającej na budowie dwóch bloków gazowo-parowych w formule „pod klucz” (EPC). Łączna moc brutto planowanych jednostek wyniesie 1336 MWe. Realizacja przedsięwzięcia jest elementem odpowiedzialnego planu transformacji energetycznej Grupy w kierunku neutralności klimatycznej oraz zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polski.
Uniwersytet Gdański realizuje nową, wielką inwestycję. Przy ulicy Wita Stwosza 31/37 (Oliwa) powstaje Centrum Sportowe. Inwestycja będzie etapowana. Na początek powstanie wielofunkcyjna hala sportowa, a w następnych etapach (i latach) boiska i kolejne obiekty Centrum Sportu Uniwersytetu Gdańskiego przy ul. Wita Stwosza. Generalnym wykonawcą wielofunkcyjnej hali, która ma być gotowa pod koniec 2026 roku, jest firma Budimex S.A. z Warszawy.
Szykuje się jedna z rekordowych transakcji na rynku zabytkowych nieruchomości w Trójmieście i Polsce. Jest chętny na zakup jednego z najsłynniejszych zabytków Gdańska. Jedyny oferent w przetargu ogłoszonym przez Uniwersytet Morski w Gdyni na sprzedaż słynnej gdańskiej Złotej Kamienicy, zaproponował za zabytek ponad 60 milionów złotych. To ponad trzykrotnie więcej od ceny wywoławczej.
Prognozy ruchu pasażerskiego wskazują na konieczność znaczącej rozbudowy infrastruktury katowickiego lotniska, dzięki której możliwa będzie komfortowa obsługa rosnącego ruchu pasażerskiego.
Eko-Okna, jedna z największych firm produkujących okna w Polsce, ogłosiła zwolnienia grupowe, które mogą objąć od 3 do 4 tysięcy pracowników. W wyniku trudnej sytuacji finansowej firma podjęła decyzję o szukaniu oszczędności rzędu 150-200 milionów zł miesięcznie, co ma zapewnić jej stabilność finansową. Zysk netto firmy spadł o 77 proc. z 445,8 miliona zł w 2023 roku do 100,2 miliona zł w 2024 roku. Zarząd Eko-Okien, na czele z Mateuszem Kłoskiem, tłumaczy tę decyzję koniecznością ochrony przyszłości firmy i zapewnienia konkurencyjności. Co dalej z tą znaną polska spółką?
Kolejna wielka i bardzo ważna dla polskiej gospodarki inwestycja w Gdańsku. Port Gdański Eksploatacja S.A., jeden z kluczowych operatorów Portu Gdańsk, zrealizuje strategiczny projekt budowy terminalu agro, który znacząco zwiększy zdolności przeładunkowe i magazynowe portu.
Na Dolnym Śląsku powstanie nowy obiekt hotelowy. W 2026 roku planowany jest debiut czterogwiazdkowego hotelu Bellevue w Jeleniej Górze. Obiekt o charakterze inwestycyjnym będzie sprzedawany w systemie condo z deklarowaną roczną stopą zwrotu na poziomie 8% z zainwestowanego kapitału. Inwestorem jest Grupa Kocham Góry, założona przez Rafała Urbanika, który wcześniej, we współpracy z Grupą Górskie Resorty, uczestniczył w realizacji projektów hotelowych takich jak Blue Mountain Resort i Five Seasons w Szklarskiej Porębie oraz Elements Hotel & SPA i Forest Park w Świeradowie-Zdroju.
Od grudniowej korekty rozkładu jazdy pociągi na trasie Stalowa Wola – Przeworsk będą jeździć szybciej. Prędkość między Rozwadowem a Stalową Wolą wzrośnie ze 100 km/h do 130 km/h, a między Nową Sarzyną a Leżajskiem z 60 km/h do 110 km/h. To dzięki pracom, które PKP PLK S.A. prowadzi na tej linii za ponad 49 mln zł netto z budżetu spółki.
Zakończyły się negocjacje i wkrótce zostanie podpisana z Koreą Południową umowa wykonawcza na kolejne 180 czołgów K2, w tym ponad 60 w wersji spolonizowanej. Obejmuje ona też m.in. 80 pojazdów towarzyszących. Umowa opiewa na kwotę 6,7 mld dolarów. Pierwszych kilka czołgów w wersji K2PL ma być wyprodukowanych jeszcze w Korei, a pozostałe w Polsce a partnerem podstawowym partnerem w ramach Polskiej Grupy Zbrojeniowej, będzie tu spółka Bumar-Łabędy S.A. z Gliwic.