Zakończyły się negocjacje i wkrótce zostanie podpisana z Koreą Południową umowa wykonawcza na kolejne 180 czołgów K2, w tym ponad 60 w wersji spolonizowanej. Obejmuje ona też m.in. 80 pojazdów towarzyszących. Umowa opiewa na kwotę 6,7 mld dolarów. Pierwszych kilka czołgów w wersji K2PL ma być wyprodukowanych jeszcze w Korei, a pozostałe w Polsce a partnerem podstawowym partnerem w ramach Polskiej Grupy Zbrojeniowej, będzie tu spółka Bumar-Łabędy S.A. z Gliwic.
Mokotowski "szkieletor" przestanie szpecić okolicę. W niedokończonym od 2008 roku budynku położonym na warszawskim Mokotowie powstanie hotel Holiday Inn Express, oferujący 368 pokoi sprzedawanych w modelu condo jako apartamenty inwestycyjne. Inwestorem jest krakowska firma deweloperska Oaza Investment, realizująca równolegle projekty inwestycyjne w Poznaniu oraz w Szczyrku.
Efektem inwestycji Polskich Linii Kolejowych na odcinku Katowice Piotrowice – Tychy będzie lepszy dostęp do kolei z nowych przystanków, dostosowanie stacji Tychy do obsługi wszystkich pasażerów oraz usprawnienie podróży w aglomeracji. Zastąpienie przejazdów w poziomie szyn bezkolizyjnymi rozwiązaniami zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wartość umowy, jaką PKP PLK S.A. podpisały z wykonawcą dokumentacji projektowej to 23 mln zł netto.
Modernizacja linii kolejowej nr 201 nie zwalnia tempa. PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na prace na odcinku między Maksymilianowem a Wierzchucinem. Efektem będzie nowa jakość podróżowania koleją w tej części woj. kujawsko – pomorskiego. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h po dwóch zelektryfikowanych torach, a podróżni skorzystają z wygodniejszych i dostępniejszych stacji oraz przystanków. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ubiega się o dofinansowanie unijne ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027. Zakończenie prac planowane jest w 2029 r.
Oferty w przetargu na zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie Systemu Obsługi Bagażu (BHS – Baggage Handling System) dla Lotniska CPK złożyli: BEUMER Group Poland i Vanderlande Logistics (wcześniej Siemens Logistics). Każda z ofert składa się z trzech kwot netto za dostawę i montaż systemu BHS wyrażoną w euro oraz za utrzymanie i konserwację systemu w części podstawowej, czyli przez pięć lat, wyrażoną w złotówkach, a także opcję jej przedłużenia na kolejne pięć lat również wyrażoną w złotówkach.
PKP PLK S.A. rusza z pracami na kolejowej trasie z Malborka do Elbląga. Do prac, które w efekcie pozwolą na przyśpieszenie pociągów na linii łączącej Pomorze z woj. warmińsko-mazurskim, wykorzystana zostanie specjalistyczna maszyna PUN. Docelowo PKP PLK chce, aby składy pasażerskie mogły pojechać na remontowanym odcinku z prędkością do 160 km/h. Wartość robót wynosi 112,5 mln zł netto (137,5 mln zł brutto) ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Podpisaliśmy wartą 201 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji, którą zrealizujemy wspólnie ze spółką Zarząd Morskiego Portu Police.
Develia podpisała umowę sprzedaży nieruchomości, na której znajduje się wielofunkcyjny budynek Arkady Wrocławskie ze spółką Vastint Poland, należącą do międzynarodowej grupy inwestującej w nieruchomości komercyjne. Cena sprzedaży netto to 42,967 mln euro (ok. 182 mln zł).
Modernizacja linii kolejowej nr 201 przyspiesza! PKP PLK S.A. otwiera nowy front robót, który dla podróżnych korzystających z kolei na trasie z Kościerzyny do Trójmiasta oznacza istotne zmiany. Pociągi zostaną zastąpione przez komunikację autobusową. Realizacja tej strategicznie ważnej dla Pomorza inwestycji na odcinku Kościerzyna – Somonino – Gdańsk Osowa, oraz na liniach stycznych, jest warta około 2,5 mld zł netto ze środków krajowych oraz unijnych.
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.