Przystanek kolejowy Warszawa Ursus Północny przejdzie kompleksową modernizację. PKP PLK S.A. podpisały umowę na wykonanie projektu i prace budowlane. Istniejące konstrukcje zostaną rozebrane, a do 2026 r. powstaną nowoczesne perony. Inwestycja o wartości 11,3 mln zł netto ubiega się o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Generalnym wykonawcą inwestycji została wybrana firma Primost Południe.
W Warszawie powstaje nowa kładka pieszo-rowerowa w miejscu starego, drewnianego mostu nad Portem Czerniakowskim, który rozebrano ze względu na zły stan techniczny w 2007 roku.
W centrum Krakowa trwają przygotowania do realizacji kolejnych etapów budowy kładki Kazimierz – Ludwinów. W tym celu na plac budowy dostarczony został specjalistyczny sprzęt. Niedawno na plac budowy od strony Bulwaru Inflanckiego został przetransportowany i zainstalowany specjalistyczny żuraw.
Pięć obwodnic o łącznej długości ponad 61 km, rozbudowa odcinka Wodzisław – Rybnik o długości ponad 5,8 km oraz odcinka Pradła – Irządze o długości ponad 5,8 km, budowa nowego mostu, a także punktowe poprawy bezpieczeństwa ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) kompleksowo modernizuje DK78, a w przypadku budowy obwodnic zmienia również przebieg tej drogi w naszym województwie.
W Warszawie powstaje nowa kładka pieszo-rowerowa w miejscu starego, drewnianego mostu nad Portem Czerniakowskim, który rozebrano ze względu na zły stan techniczny w 2007 roku.
Po zakończeniu budowy podpór betonowych kładki Kazimierz – Ludwinów, wykonawca zadania – firma Primost Południe sp. z o.o. – realizuje kolejny etap kontraktu. Na betonowe korpusy montowane są tzw. segmenty startowe, będące połączeniem pomiędzy podporami a pomostami kładki.
Będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów trwa już 12 miesięcy. Co już udało się zrobić? Jakie są plany na najbliższe miesiące?
W stolicy Małopolski powstaje nowa, futurystyczna kładka pieszo-rowerowa, która połączy dwie krakowskie dzielnice Kazimierz i Podgórze (osiedle Ludwinów). Inwestycja planowana była do realizacji już od wielu. Przez pewien czas jej budowę blokowała Małopolska Konserwator Zabytków.
W Warszawie powstaje nowa kładka pieszo-rowerowa w miejscu starego, drewnianego mostu nad Portem Czerniakowskim, który rozebrano ze względu na zły stan techniczny w 2007 roku.
Inwestycje drogowe realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Małopolsce nie zwalniają. Od połowy roku udostępniono kierowcom trzy bardzo istotne odcinki w ciągu DK47, DK28 i S7. Do tego jeszcze węzeł w Gaju i kładkę w Głogoczowie. I na tym GDDKiA nie poprzestaje. Jeszcze przed zimą Dyrekcja chce oddać do ruchu Północną Obwodnicę Krakowa w ciągu S52 i połączyć ją na zasadach przejezdności z drogą ekspresową S7. A i to nie wszystko.