Powstaje nowy północny wjazd do Warszawy, droga ekspresowa S7 Płońsk – Czosnów. Inwestor, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dostosowuje do parametrów trasy ekspresowej północny wlot DK7 do Warszawy. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Otwarto ponad 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między Miechowem a Szczepanowicami. Połączył on już funkcjonujące odcinki (Moczydło - Miechów i Szczepanowice - Widoma), dzięki czemu na północ od Krakowa, dokładnie od Widomej, kierowcy mają do dyspozycji blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej do Warszawy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończyła ponowną ocenę ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik o długości niespełna 17 km. Za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę na kwotę ok. 810 mln zł, którą złożyły wspólnie dwie firmy.
Trwają prace na budowach ponad 70 km nowych małopolskich dróg. Największy zakres działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wiąże się z głównym ciągiem komunikacyjnym województwa z północy na południe, trasami S7 i DK47 oraz modernizacją DK7. Budowane są też cztery istotne dla regionu obwodnice i rozbudowujemy DK94 w Olkuszu. Naprawiana jest też DK28 w Kasinie Wielkiej, gdzie rok temu uaktywniło się osuwisko. Łączny koszt tych wszystkich prac to 5,32 mld zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawcę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17, na terenie województwa lubelskiego, we wschodniej części Polski.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej północnego wlotu DK7 do Warszawy. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej północnego wlotu DK7 do Warszawy. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk 9 października 2023 r. wizytował budowę drogi ekspresowej S7 w woj. małopolskim oraz Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.
Zaawansowanie prac na ponad 5-kilometrowym odcinku S7 Miechów – Szczepanowice przekroczyło już półmetek. GDDKiA zaczęła budowę dokładnie przed rokiem. Ta trasa połączy funkcjonujące już w województwie małopolskim odcinki ekspresówki na północ od Krakowa, a późniejsze rozpoczęcie jej budowy jest konsekwencją odwołań od decyzji środowiskowej.
Nieco ponad 536 mln zł wynosi najkorzystniejsza oferta w przetargu na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej istniejącej dwujezdniowej DK7 na północnym wlocie do Warszawy. Złożyło ją konsorcjum firm: Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan oraz Yörük Yapi İnşaat Turcja. Jeśli nie będzie odwołań od wyboru to umowę przewidujemy podpisać na przełomie września i października br.