Rusza kolejny etap przygotowań do budowy metra w Krakowie. Miasto ogłosiło Wstępne Konsultacje Rynkowe – ich celem będzie zebranie doświadczeń i rekomendacji od branżowych firm i instytucji, które mają usprawnić przygotowanie dokumentacji koniecznej do realizacji największej komunikacyjnej inwestycji w stolicy Małopolski.
W połowie września Wojewoda Dolnośląska wydała pozwolenie na budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski. Jest to trzeci z siedmiu odcinków S8 na południe od Wrocławia, dla którego inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) - uzyskała taką decyzję. Jak będzie wyglądał ten fragment? GDDKiA zaprezentowała FILM - wizualizację.
Dolnośląski Jawor staje się miejscem jednej z najważniejszych inwestycji w sektorze energetycznym. Griffin Group Energy – firma specjalizująca się w wielkoskalowych wdrożeniach dla Operatorów Systemu Dystrybucyjnego – wybuduje kompleks nowoczesnych magazynów energii w jaworskiej podstrefie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK”, przy fabrykach Mercedes-Benz.
Tuż przy linii brzegowej jeziora Kisajno (Wielkie Jeziora Mazurskie) ma powstać gigantyczna inwestycja, w której skład ma wejść hotel, kilkadziesiąt apartamentowców, domki na wodzie, a nawet klinika. Mieszkańcy i ekolodzy alarmują, że projekt był ukrywany przed opinią publiczną, a jego realizacja może na zawsze zmienić charakter tego malowniczego regionu. Skala przedsięwzięcia może całkowicie odmienić dotąd niezabudowany brzeg jeziora Kisajno. Łącznie inwestycja ma objąć ponad 14 hektarów dotąd niezabudowanych terenów. W tle tej historii pojawia się nazwisko Daniela Obajtka, byłego prezesa Orlenu.
Mamy jasny cel – chcemy, by za 10 lat krakowianie pojechali metrem – zapowiada prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski. Podczas konferencji w ICE Kraków zaprezentowano trasę metra. Rekomendowany przebieg dwóch linii – M1 i M2 – ma prawie 29 kilometrów. Zaplanowano 29 stacji, w których zasięgu znajdzie się niemal 40 proc. mieszkańców. To będzie najważniejsza inwestycja najbliższej dekady, która będzie impulsem dla rozwoju całego Krakowa.
Kanał Śląski, planowana droga wodna łącząca Odrę z Wisłą, może stać się jednym z najważniejszych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Inwestycja o długości ok. 93–95 km przebiegać ma przez Rybnicki Okręg Węglowy, Kuźnię Raciborską, Żory, Tychy, Bieruń i Oświęcim, tworząc nowy impuls rozwojowy dla Śląska i Małopolski. Projekt, który sięga korzeniami lat 40. XX wieku, wraca jako element transeuropejskiego korytarza transportowego północ–południe.
Wojewoda Dolnośląska wydała pozwolenie na budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski. Jest to trzeci z siedmiu odcinków S8 na południe od Wrocławia, dla którego inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) - uzyskała taką decyzję.
Na ponad 65 hektarach należących do Tele-Foniki może powstać nowa dzielnica Krakowa z zabudową sięgającą nawet 150 metrów wysokości. Prezydent miasta przesłał radnym projekt punktowej zmiany planu miejscowego, który zakłada stworzenie samowystarczalnej przestrzeni mieszkalno-usługowej, nowej szkoły, terenów zielonych i linii tramwajowej na Złocieniu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na rozbudowę DK36 na Dolnym Śląsku, na odcinku Prochowice - Lisowice o długości ok. 2,3 km. Wykonawcą jest firma Budimex, która zrealizuje to zadanie za kwotę ok. 21 mln zł.
W Krakowie odbyła się rozprawa administracyjna dotycząca wydania decyzji środowiskowej dla fragmentu przyszłego metra. Postępowanie prowadzi Prezydent Oświęcimia, wyznaczony do tego przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze. W rozprawie uczestniczył Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie jako inwestor zadania, zaś z powodów proceduralnych nie mógł w niej uczestniczyć prezydent Krakowa i jego zastępca.