Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie oraz budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S8 na terenie województwa dolnośląskiego. Tym razem umowa dotyczy odcinka pomiędzy Niemczą a Ząbkowicami Śląskimi. To piąty odcinek dolnośląskiej części drogi S8, który wkracza w fazę realizacji.
Najważniejszym wydarzeniem było udostępnienie kierowcom ostatniego w województwie odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Mijający rok to w głównej mierze przygotowanie kolejnych inwestycji, które GDDKiA planuje zrealizować w najbliższych latach.
Rozpoczęcie budowy S19 Lubartów – Lublin, rozbudowa obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej, a także ciąg dalszy realizacji obwodnicy Chełma w ciągu S12 – to najważniejsze inwestycje mijającego roku. Ale 2024 rok to również czas podpisywania umów, finalizowania projektów budowlanych i uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych (ZRID) na kolejne inwestycje drogowe w regionie.
Bieżący rok to przede wszystkim budowa drogi ekspresowej S19 i przygotowanie do realizacji kolejnych inwestycji, w tym ośmiu obwodnic z rządowego Programu budowy 100 obwodnic. To także szereg zadań drogowych, mostowych i tych poprawiających bezpieczeństwo ruchu.
Budowa ok. 6-kilometrowego odcinka torów oraz modernizacja istniejącego ok. 3-kilometrowego torowiska, przebudowa i budowa obiektów infrastruktury kolejowej, budowa wiaduktów, dwóch łącznic i przystanków kolejowych. To najważniejsze prace, jakie konieczne są do wykonania, aby odbudować połączenie kolejowe z Bytomia do Rudy Śląskiej Chebzia i Zabrza. Ten jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych związanych z rozwojem kolei w Bytomiu realizowany jest przez PKP PLK i Miasto Bytom, które pozyskało na realizację tego projektu środki z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w kwocie 600 tys. zł.
Spółka CPK i przedstawiciele Kalisza wypracowali rozwiązania, które stanowią olbrzymią szansę rozwojową dla miasta. Rozmowy zmierzające do przygotowania koncepcji zagospodarowania przestrzennego okolic kaliskiego dworca trwały od wielu miesięcy. Chodziło m.in. o to, jak rozbudować kolej, którędy poprowadzić tory oraz co zrobić z budynkiem dworca, aby po modernizacji najlepiej odpowiadały na potrzeby pasażerów – mieszkańców Kalisza i okolic oraz turystów.
Podkarpacie, podobnie jak inne województwa zyskuje lepszą kolej i nowe możliwości podróżowania. Komfort, dostępność i bezpieczeństwo to najważniejsze efekty inwestycji, realizowanych na szeroką skalę z wykorzystaniem środków unijnych i programów rządowych.
Koniec roku to też czas podsumowań. Ostatnie miesiące przyniosły wiele projektów, które mają szansę zmienić krajobraz Łodzi. Opublikowane przez inwestorów wizualizacje są spektakularne, zobaczcie sami. Oto kilka przykładów. Jak Wam się podobają te projekty? Czy macie swoje ulubione? Napiszcie nam w komentarzach pod tym artykułem.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawcę projektu i budowy obwodnicy Głogowa, w ciągu drogi krajowej nr 12 w województwie dolnośląskim.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wraz z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów rozpoczęły prace nad projektem integracji sieci kolejowej. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie długoterminowego, stabilnego planu rozwoju infrastruktury i tras kolejowych w Polsce. Prace prowadzone są pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.