Przemysł zbrojeniowy potrafi być motorem wzrostu gospodarczego. Co więcej jest to segment, który bardzo często jest też liderem, jeśli chodzi o poszukiwanie nowych technologii. Zatem przemysł zbrojeniowy może odgrywać kluczową rolę w gospodarce – niezależnie od tego, czy jest wojna w Ukrainie, czy nie. To również niezależne od tego, jak dużo Polska wyda na zbrojenia – ale od tego, na ile sprawnie jest zarządzany i na ile konkurencyjny jest polski przemysł zbrojeniowy.
Polska potrzebuje środków z KPO – jednak program ten wymaga powtórnego przemyślenia i być może nawet renegocjowania KPO z Komisją Europejską. Celem jest możliwość wykorzystania tych środków w czasie, który jest dostępny. Kluczowe byłoby przedłużenie tego czasu. Środki z KPO nie powinny być wydatkowane na wielkie projekty – o których wiadomo, że trwają wiele lat – bo wówczas KPO już wygaśnie i nie będzie można takiego projektu refinansować.
Galeria Północna umacnia swoją pozycję na warszawskim rynku centrów handlowych. Tylko od początku tego roku aż 9-ciu wieloletnich najemców tego obiektu przedłużyło z nim umowy najmu. Łącznie podpisane aneksy opiewają na 1627 kw. GLA.
Galeria Wiślanka od chwili otwarcia stała się główną destynacją zakupową i ulubionym miejscem spędzania wolnego czasu dla mieszkańców miasta oraz okolicznych miejscowości. Centrum handlowe jest także punktem na mapie miasta Żory zapewniającym największą ofertę gastronomiczną w jednym miejscu. Od niedawna klienci obiektu mają do dyspozycji jeszcze więcej lokali gastronomicznych. Do portfolio Galerii dołączyły trzy nowe marki – Big Beef Burger, Thai Express oraz Kebaya, w których kupujący mogą skosztować dań z różnych zakątków świata.
Gdy temperatury na zewnątrz spadają, atmosfera w Westfield Mokotów robi się coraz bardziej gorąca. I to nie tylko ze względu na przedświąteczne, zakupowe szaleństwo. Właśnie to centrum handlowe ceniona francuska marka Guerlain wybrała na lokalizację swojego pierwszego butiku w naszym kraju. Dodatkowo na klientów Westfield Mokotów czekają również inne ciekawe propozycje – niedawno otwarty pop-up LALA, pierwszy concept store marki Vistula, a także nowe odsłony salonów marek ARENART, Elementy i Simone Pérèle.
Jeszcze w grudniu główną aleję warszawskiej Promenady otuli aromat świeżo parzonej kawy, czekolady i słodkości. A to wszystko za sprawą nowych najemców: marki Grycan i Green Caffè Nero, które wzbogacą ofertę cukierniano-kawiarnianą najbardziej nowoczesnej i stylowej galerii po prawej stronie Wisły.
Zwykle zmiana nastrojów dotyczących kursów walutowych następuje w wyniku jakiegoś zdarzenia, które może nie mieć wiele wspólnego z gospodarką. To mogą być czasem zjawiska polityczne, czasem na przykład o obniżenie ratingu kraju czy obligacji rządowych.
Do grona najemców Outlet Lublin dołączyły trzy marki z grupy VRG – Bytom, Wólczanka i Vistula, które łącznie wynajęły blisko 430 mkw. powierzchni. Centrum outletowe przechodzi obecnie rekomercjalizację, która ma na celu stworzenie oferty zakupowej szytej na miarę mieszkańców regionu. Za procesy wynajmu, stworzenie optymalnego tenant-mix oraz procesy zarządcze w Outlet Lublin jest odpowiedzialny zespół międzynarodowej agencji doradczej Cushman & Wakefield.
Mountain Warehouse – marka oferująca odzież i akcesoria outdoorowe otworzyła zmodernizowany i powiększony salon w Designer Outlet Warszawa. Nowy sklep zajmuje lokal o powierzchni 551 mkw. To kolejna marka, która właśnie w tym centrum skaluje i rozwija sprzedaż. Nowo otwarty sklep Mountain Warehouse jest jednocześnie najnowszym i największym salonem outletowym marki w Polsce.
Wielofunkcyjny kompleks Plac Unii został oficjalnym partnerem wydarzeń organizowanych z myślą o zapewnieniu aktywnego wypoczynku mieszkańcom Mokotowa oraz promowaniu ekologicznego stylu życia. W ostatnim czasie Plac Unii nawiązał współpracę partnerską z organizatorem „Mokotowskiego Eko Biegu”, a także z Centrum Łowicka, które zaprasza warszawiaków do udziału wbezpłatnych „Spacerach po Mokotowie i nie tylko – Budynki Mówią 3”.