Już wkrótce rozpocznie się budowa falochronów osłonowych w Porcie Gdynia. Dzięki inwestycji powstanie osłonięty od falowania akwen, co pozwoli na wybudowanie i późniejszą eksploatację Portu Zewnętrznego. Oznacza to znacznie szersze możliwości rozwoju i umocnienia pozycji gdyńskiego portu wśród portów na Bałtyku, a także większe bezpieczeństwo gospodarcze i militarne dla całego kraju. W czwartek 3 października podpisano umowę na realizację tego zadania z konsorcjum, którego liderem jest Budimex.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał ze Spółką Medlog Poland należącą do grupy MSC umowę na 20-letnią dzierżawę nieruchomości gruntowych o łącznej powierzchni 59.787 metrów kwadratowych, z przeznaczeniem na prowadzenie depotu kontenerowego. Na zawarcie umowy dzierżawy zgodę wyraził Minister Infrastruktury oraz Walne Zgromadzenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Powstająca na terenie województwa pomorskiego droga szybkiego ruchu S6 zostanie połączona z Portem Gdynia. Ze względu na postępujące wyczerpanie zdolności przepustowej układu drogowego oraz jego degradację trwają przygotowania do realizacji kluczowej w skali miasta i regionu inwestycji, jaką jest Droga Czerwona. To kluczowy fragment ostatniej mili, który poprzez układ bezkolizyjnych węzłów i odcinków jezdni pomiędzy nimi, połączy Port Gdynia z drogą ekspresową S6 (a docelowo S7 oraz autostradą A1).
18 stycznia 2024 roku została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. „Obsługa komunikacyjna zewnętrznych pirsów Portu Gdynia – część drogowa”. Wykonawcą opracowania będzie firma Highway Sp. z o.o. z Gdańska. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego projektowanej w ramach odrębnego zadania przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz niezbędną przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej. Szacuje się, że termin wykonania umowy wyniesie około 24 miesiące.
Blisko 400 mln zł – tyle wyniosą inwestycje PERN oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., dzięki którym zwiększy się przepustowość bazy paliw PERN w Dębogórzu. Efekt? Jeszcze więcej paliw będzie mogło docierać do Polski drogą morską. Zarządy obu firm podpisały porozumienie, którego głównym założeniem jest rozładunek tankowców o nośności powyżej 120 tys. ton oraz możliwości magazynowania i szybkiej dystrybucji produktów w głąb kraju.
Działająca w branży TSL firma Terramar została nowym najemcą Panattoni Park Pruszków VI. Spółka wynajęła 5000 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. W negocjacjach najemcę reprezentowała firma doradcza Newmark Polska.
Po 100 latach od powstania Portu Gdynia ruszył największy i najważniejszy projekt w jego historii – budowa Portu Zewnętrznego. Koszt całej inwestycji wstępnie szacowany jest na 4 miliardy złotych.
Za 20 miesięcy tor prowadzący do Portu Gdynia będzie 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. W czwartek, 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisano umowę na realizację zadania pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego".