W centrum Łomży, gdzie dzisiaj ciężko doszukać się pozostałości dawnej stacji – powstaną dwa nowoczesne perony. Nowe życie zyska też nieczynna dla ruchu pasażerskiego linia do Śniadowa. PKP PLK S.A. podpisały umowę z wykonawcą prac, które przywrócą dawno oczekiwane połączenia kolejowe.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa zakończył proces przetargowy dotyczący remontu mostu Grunwaldzkiego. W czasie prowadzenia prac most Grunwaldzki zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu kołowego i tramwajowego. Dostępny pozostanie jedynie ciąg pieszo–rowerowy po północnej stronie.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
W pierwszy weekend marca Tramwaje Warszawskie rozpoczną kolejny etap budowy trasy do Dworca Zachodniego. Czasowo wstrzymany zostanie ruch tramwajów na ulicy Banacha, a kierowcy będą korzystali z jednej jezdni. Zmiany są konieczne, by przebudować liczne instalacje podziemne.
Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wkracza w kolejny etap. Na początku lutego wykonawca wygrodzi część skrzyżowania ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Rozpocznie się przebudowa podziemnych instalacji. Kierowcy pojadą inaczej, tramwaje na razie będą kursowały bez zmian.
PKP PLK S.A. zamierza zrewitalizować kolejną linię kolejową we wschodniej Polsce. Spółka ogłosiła postępowanie przetargowe na rewitalizację trasy kolejowej Jasło – Nowy Zagórz. To istotny krok do realizacji inwestycji na podkarpackim odcinku linii nr 108 Stróże – Krościenko. Planowana inwestycja ułatwi podróże pociągiem ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady. Finansowanie zadania zaplanowano przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
Budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu dobiega końca. Po zakończeniu wszystkich prac – już jesienią tego roku – w zautomatyzowanym, ekologicznym i najnowocześniejszym obiekcie tego typu w Polsce i regionie serwisowanych będzie ponad 150 niskopodłogowych tramwajów.
Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wkracza w kolejny etap. Na początku lutego wykonawca wygrodzi część skrzyżowania ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Rozpocznie się przebudowa podziemnych instalacji. Kierowcy pojadą inaczej, tramwaje na razie będą kursowały bez zmian.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Trwa rozruch największej i najnowocześniejszej zajezdni tramwajowej w Polsce. Ekologiczny obiekt na Annopolu, który docelowo pomieści 152 tramwaje, jest ważnym elementem rozwoju warszawskiej sieci komunikacji szynowej. Inwestycja została dofinansowana ze środków unijnych.