Największe centrum handlowe na Pomorzu osiągnęło właśnie stan surowy zamknięty, a wykonawca rozpoczął prace związane z aranżacją jego wnętrz. Zakończono również prace nad infrastrukturą drogową wokół budynku. Wielkie otwarcie rozbudowywanego Centrum Handlowego "Wzgórze" w Gdyni zaplanowane jest na ostatni tydzień września lub pierwszą połowę października tego roku. Galeria jest w 85 proc. skomercjalizowana, a z ostatnimi najemcami prowadzone są negocjacje.
Prace w gdyńskim centrum, obejmujące modernizację starego obiektu oraz dobudowę nowej części, trwają od października 2011 roku. Prowadzi je spółka Mayland Real Estate z Francji, odpowiedzialna również za pozyskiwanie najemców. Odnowione Wzgórze przestanie być jedynie miejscem zaopatrzania się w artykuły codziennego użytku. Po przebudowie klientom zostaną udostępnione trzy strefy – hipermarket i sklepy z produktami codziennymi, rozrywka i wypoczynek oraz sklepy odzieżowe.
Na 70 tys. m kw. funkcjonować będzie 270 sklepów, wśród których znajdą się takie marki odzieżowe, jak H&M, C&A, Zara, Cubus, Smyk, Reserved, City Sport, Solar, Victoria’s Secret, drogerie Rossman, Sephora, Natura i Superpharm czy marki obuwnicze np. CCC, Wojas czy Kazar, które zajmą prawie 1900 m kw. Wśród najemców jest również hipermarket Real, Home&You, Kruk i Apart.
W szeroko rozbudowanej części gastronomicznej do dyspozycji klientów galerii będzie m.in. Coffee Heaven, Subway, Dom Czekolady, Wyspa Smaków czy Sushi Matsu. Z kolei na 2,8 tys. m kw. będzie mieścić się kino Helios z sześcioma salami projekcyjnymi dla ponad tysiąca kinomanów, w tym dwoma, w których będzie można oglądać filmy w technologii 3D. Nie zabraknie również kręgielni, centrum zabaw dla dzieci oraz siedmiokondygnacyjnego podziemnego parkingu z 2500 miejscami postojowymi.
Jak podkreśla firma Mayland Real Estate, prawie 600-metrowa fasada Centrum Handlowego "Wzgórze" zostanie pokryta specjalnym gatunkiem bluszczu, który będzie zmieniał barwę w zależności od pory roku, a wokół posadzonych zostanie 60 drzew. W ten sposób obiekt ma współgrać z otoczeniem. Natomiast środek dwukondygnacyjnego obiektu będzie imitował miejski rynek.
Całkowity koszt prac prowadzonych w gdyńskiej galerii to ponad 136 mln euro.