[Gdynia] Nowa Riviera nad polskim morzem

Kajtman

Rozpoczęta w październiku 2011 roku rozbudowa Centrum Handlowego Riviera w Gdyni dobiegła końca. Współpraca kilku podmiotów z sektora budowlanego, w tym Generalnego Wykonawcy – firmy RD bud – pozwoliła urzeczywistnić stawiane przed inwestycją oczekiwania. Nowo otwartą galerię handlową na Pomorzu wyróżnia nie tylko oryginalna, roślinna elewacja i imponująca kubatura budynku, ale także atrakcyjna oferta usługowo-handlowa. Nic więc dziwnego, że najnowszy obiekt zrealizowany przez spółkę RD bud uważany jest za ciekawe urozmaicenie panoramy miasta, ale i prawdziwą Rivierę… zakupowych okazji dla mieszkańców Trójmiasta i okolic.

 

Centrum Handlowe Riviera to jedna z bardziej imponujących galerii handlowych w Polsce. Obiekt o powierzchni 118 000 m² jest znacznie większą inwestycją niż – dotychczas najbardziej znana na Pomorzu Galeria Bałtycka – i porównywalną z warszawskimi Złotymi Tarasami oraz znanymi galeriami znajdującymi się w Łodzi czy Poznaniu. Intrygująca roślinna elewacja, efektowna linia budynku oraz zastosowane materiały przełamują dotychczasowe standardy w budowie tego typu obiektów. Realizacją projektu Centrum Handlowego Riviera firma RD bud po raz kolejny udowodniła, że technologia może pozostawać w zgodzie z naturą.

 

Naturalny rozmach 

Wybudowane kilka lat temu na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego Centrum Handlowe Riviera harmonijnie wpisuje się w okoliczną panoramę. Osią rozbudowanego dziś obiektu jest wyjątkowa, 600-metrowa elewacja wykonana w całości z warstwowo układanych materiałów oraz ozdobiona na przedniej ścianie specjalnym gatunkiem roślinności bluszczowej. Ten efektowny zabieg architektoniczny powoduje, że wielkogabarytowy budynek dobrze integruje się z zielonym otoczeniem. Inwestycja budzi słuszne uznanie nie tylko ze względu na pomysłową fasadę, ale i wnętrze obiektu. Zrealizowana przez firmę RD bud budowa dwóch pięter, o łącznej powierzchni użytkowej 70 tys. m², pozwoliła na zagospodarowanie Centrum Handlowego Riviera zgodnie z oczekiwaniami najemców, jak i osób dokonujących zakupów w galerii. Co istotne, nowo otwarte centrum podzielone jest na trzy główne części. W pierwszej znajduje się hipermarket oraz salon ze sprzętem gospodarstwa domowego. W drugiej natomiast zlokalizowano sklepy oferujące asortyment dla dzieci i rodzin. Ostatnią strefę wypełniają salony odzieżowe, w tym marek, których do tej pory w Trójmieście nie było. Poza 240 butikami, Centrum Handlowe Riviera oferuje również rozwiniętą strefę rozrywki oraz największe w regionie kino 3D o powierzchni 2800 m². Do dyspozycji klientów oddano również strefę punktów gastronomicznych, które już w dniu otwarcia galerii kusiły odwiedzających urozmaiconą ofertą. Istotnym udogodnieniem jest również 2500 miejsc parkingowych oraz strzeżony parking mieszczący 300 rowerów wraz z miejscami serwisowymi. Co istotne, ulokowanie Centrum Handlowego Riviera przy zbiegu ulic Kazimierza Górskiego i Wzgórza Św. Maksymiliana, zaledwie 300 metrów od centrum Gdyni, sprawia, że z uroków nowo otwartej galerii korzystać mogą nie tylko posiadacze samochodów. Liczne trasy rowerowe, przystanek autobusowy oraz stacja SKM znajdujące się w bliskim sąsiedztwie galerii zapewniają bowiem swobodny do niej dostęp.

 

 „Pomysł urzeczywistnienia w Trójmieście nieszablonowego pod względem architektury, jak i oferty usługowo-handlowej centrum handlowego od samego początku stawiał, zarówno przed inwestorem, architektem, jak i wykonawcami, nie lada oczekiwania. Zaproszeni do współpracy przez głównego Inwestora, firmę Mayland Real Estate Sp. z o.o, wiedzieliśmy, że nasze dotychczasowe doświadczenie oraz znajomość nowoczesnych, przyjaznych środowisku technologii i materiałów pozwolą wypracować oczekiwany efekt. Jestem przekonany, że galeria Riviera stanie się prawdziwym centrum rozrywki nie tylko dla mieszkańców Gdyni, ale i wszystkich odwiedzających Trójmiasto” – komentuje Eric Agnello, Dyrektor Generalny firmy RD bud.

 

Zrealizowany przez Generalnego Wykonawcę projekt Centrum Handlowego Riviera potwierdza, że obiekty komercyjne mogą, poza funkcją użytkową, pełnić również funkcję reprezentatywną. Nowoczesna galeria Riviera to wyznacznik pomysłowej aranżacji, jak i możliwości współczesnego budownictwa.