Rozpoczęta w październiku 2011 roku rozbudowa Centrum Handlowego Riviera w Gdyni dobiegła końca. Współpraca kilku podmiotów z sektora budowlanego, w tym Generalnego Wykonawcy – firmy RD bud – pozwoliła urzeczywistnić stawiane przed inwestycją oczekiwania. Nowo otwartą galerię handlową na Pomorzu wyróżnia nie tylko oryginalna, roślinna elewacja i imponująca kubatura budynku, ale także atrakcyjna oferta usługowo-handlowa. Nic więc dziwnego, że najnowszy obiekt zrealizowany przez spółkę RD bud uważany jest za ciekawe urozmaicenie panoramy miasta, ale i prawdziwą Rivierę… zakupowych okazji dla mieszkańców Trójmiasta i okolic.
Centrum Handlowe Riviera to jedna z bardziej imponujących galerii handlowych w Polsce. Obiekt o powierzchni 118 000 m² jest znacznie większą inwestycją niż – dotychczas najbardziej znana na Pomorzu Galeria Bałtycka – i porównywalną z warszawskimi Złotymi Tarasami oraz znanymi galeriami znajdującymi się w Łodzi czy Poznaniu. Intrygująca roślinna elewacja, efektowna linia budynku oraz zastosowane materiały przełamują dotychczasowe standardy w budowie tego typu obiektów. Realizacją projektu Centrum Handlowego Riviera firma RD bud po raz kolejny udowodniła, że technologia może pozostawać w zgodzie z naturą.
Naturalny rozmach
Wybudowane kilka lat temu na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego Centrum Handlowe Riviera harmonijnie wpisuje się w okoliczną panoramę. Osią rozbudowanego dziś obiektu jest wyjątkowa, 600-metrowa elewacja wykonana w całości z warstwowo układanych materiałów oraz ozdobiona na przedniej ścianie specjalnym gatunkiem roślinności bluszczowej. Ten efektowny zabieg architektoniczny powoduje, że wielkogabarytowy budynek dobrze integruje się z zielonym otoczeniem. Inwestycja budzi słuszne uznanie nie tylko ze względu na pomysłową fasadę, ale i wnętrze obiektu. Zrealizowana przez firmę RD bud budowa dwóch pięter, o łącznej powierzchni użytkowej 70 tys. m², pozwoliła na zagospodarowanie Centrum Handlowego Riviera zgodnie z oczekiwaniami najemców, jak i osób dokonujących zakupów w galerii. Co istotne, nowo otwarte centrum podzielone jest na trzy główne części. W pierwszej znajduje się hipermarket oraz salon ze sprzętem gospodarstwa domowego. W drugiej natomiast zlokalizowano sklepy oferujące asortyment dla dzieci i rodzin. Ostatnią strefę wypełniają salony odzieżowe, w tym marek, których do tej pory w Trójmieście nie było. Poza 240 butikami, Centrum Handlowe Riviera oferuje również rozwiniętą strefę rozrywki oraz największe w regionie kino 3D o powierzchni 2800 m². Do dyspozycji klientów oddano również strefę punktów gastronomicznych, które już w dniu otwarcia galerii kusiły odwiedzających urozmaiconą ofertą. Istotnym udogodnieniem jest również 2500 miejsc parkingowych oraz strzeżony parking mieszczący 300 rowerów wraz z miejscami serwisowymi. Co istotne, ulokowanie Centrum Handlowego Riviera przy zbiegu ulic Kazimierza Górskiego i Wzgórza Św. Maksymiliana, zaledwie 300 metrów od centrum Gdyni, sprawia, że z uroków nowo otwartej galerii korzystać mogą nie tylko posiadacze samochodów. Liczne trasy rowerowe, przystanek autobusowy oraz stacja SKM znajdujące się w bliskim sąsiedztwie galerii zapewniają bowiem swobodny do niej dostęp.
„Pomysł urzeczywistnienia w Trójmieście nieszablonowego pod względem architektury, jak i oferty usługowo-handlowej centrum handlowego od samego początku stawiał, zarówno przed inwestorem, architektem, jak i wykonawcami, nie lada oczekiwania. Zaproszeni do współpracy przez głównego Inwestora, firmę Mayland Real Estate Sp. z o.o, wiedzieliśmy, że nasze dotychczasowe doświadczenie oraz znajomość nowoczesnych, przyjaznych środowisku technologii i materiałów pozwolą wypracować oczekiwany efekt. Jestem przekonany, że galeria Riviera stanie się prawdziwym centrum rozrywki nie tylko dla mieszkańców Gdyni, ale i wszystkich odwiedzających Trójmiasto” – komentuje Eric Agnello, Dyrektor Generalny firmy RD bud.