Łódź z roku na rok staje się coraz bardziej przyjazna rowerzystom. Miasto konsekwentnie inwestuje w rozwój sieci dróg rowerowych. Jazda rowerem po Łodzi staje się coraz bardziej bezpieczna i komfortowa.
Obecnie w Łodzi jest już łącznie 245 km dróg rowerowych. A to nie koniec inwestycji w infrastrukturę dla rowerzystów. Oto plany miasta na 2024 rok. Inwestycje mają się pojawić w każdej dzielnicy Łodzi.
Najważniejsze rowerowe inwestycje, które zostały zaplanowane na 2024 r. to m.in.:
- budowa łącznika pomiędzy ul. Braterską a skrzyżowaniem al. Jana Pawła II z ul. Obywatelską,
- budowa łącznika od ul. Łazowskiego do ul. Rzgowskiej (w ramach BO),
- budowa łącznika pomiędzy ul. Matek Polskich a drogą rowerową w ul. Rzgowskiej (w ramach BO),
- kolejny etap budowy drogi rowerowej na Księżym Młynie - będzie to droga od wiaduktu na al. Śmigłego Rydza, wzdłuż parku na Jasieniem, z odnogami do trasy WZ i wzdłuż ul. Do Folwarku aż do ul. Milionowej. Powstanie także ciąg pieszo-rowerowy w al. Piłsudskiego od ul. Paryskiej do ul. Niciarnianej,
- budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Waltera-Janke (strona wschodnia) na odcinku pomiędzy ul. Obywatelską i al. Wyszyńskiego,
- budowa ciągu pieszo-rowerowego u zbiegu ulic Obrońców Westerplatte i Boya- Żeleńskiego .
W połowie roku miasto Łódź planuje też zakończenie się ważnych modernizacji współfinansowanych ze środków unijnych.
Nowe drogi rowerowe powstają przy:
- ul. Wojska Polskiego - 2,6 km nowej drogi,
- al. Śmigłego Rydza (ciąg pieszo rowerowy od ul. Przybyszewskiego do ul. Dąbrowskiego), ok. 1 km,
- ul. Przybyszewskiego wiadukty i układ dróg towarzyszących - 1,9 km,
- wzdłuż ul. Konstantynowskiej - 270 m.