Globalway nowym najemcą kompleksu biurowego Cube Office Park w Gdańsku

Orzech

Polska spółka Globalway, należąca do międzynarodowej grupy Costway, działająca w ponad 150 krajach i będąca jednym z największych dostawców produktów z Dalekiego Wschodu i Chin została nowym najemcą kompleksu biurowego Cube Office Park w Gdańsku, należącego do GNT Ventures. W procesie najmu powierzchni firmę Globalway wspierała agencja Querco Property.

Globalway zdecydował się na inwestycję w Gdańsku już w 2018 r., wybierając to miasto na swój główny Hub Europejski do dystrybucji towarów sprzedawanych pod marką Costway w całej Europie. Umożliwia to świetne połączenie morskie gdańskiego DCT z portem Ningbo w Chinach.

Oprócz funkcjonującego hubu logistycznego o powierzchni ponad 50 tys. mkw. blisko DCT w Gdańsku, Globalway zdecydował się na wynajem ponad 700 mkw. powierzchni biurowej, gdzie ulokowane zostaną struktury właścicielskie polskiej spółki, jak również m.in. prężnie rozwijający się dział logistyki i spedycji zarządzający swoimi magazynami i ciągle rozbudowywaną flotą samochodów ciężarowych, dział marketingu, finansów i inne.

Możliwość adaptacji obiektu do potrzeb klienta oraz lokalizacja pozwalająca na szybkie połączenie z hubem magazynowym okazały się kluczowymi aspektami, którymi Globalway kierował się przy wyborze Cube Office Park. Przeprowadzka planowana jest na rok 2024.

– Decyzja o wynajęciu nowego biura pozwoli nam jeszcze efektywniej obsługiwać naszych klientów i zyskać lepszy dostęp do strategicznych zasobów logistycznych regionu – podkreśla Artur Fiet, Chief Operating Officer Logistics w Globalway/Costway. – Biuro zostanie zaaranżowane w nowoczesny sposób, sprzyjający produktywnej pracy wszystkich działów Globalway oraz Costway. Po raz kolejny, dzięki wsparciu Querco Property i dokładnej analizie rynku, byliśmy w stanie podjąć właściwą decyzję – budynek Cube okazał się idealnym wyborem dla naszej firmy. Jest to partnerstwo przynoszące korzyści obu stronom. Niemniej ważne podczas negocjacji było elastyczne podejście właściciela budynku, na co mogliśmy liczyć ze strony TFG.

– Nasza współpraca w sektorze magazynowym trwa już od 2018 r., kiedy to Globalway rozpoczynał działalność w Polsce. Wtedy doradzaliśmy przy najmie pierwszego magazynu, o powierzchni niespełna 3 500 mkw., co przełożyło się na późniejszy wspólny sukces i ekspansję na ponad 50 tys. mkw. – przypomina Marek Kurzątkowski, Director Industrial Agency w Querco Property.

– Nasze wcześniejsze doradztwo zaowocowało zaufaniem ze strony Najemcy i powierzeniem nam misji znalezienia biura dla siedziby Globalway i Costway w Polsce. Gruntowna analiza rynku w połączeniu z dogłębną znajomością specyfiki działania Globalway poskutkowały wyborem budynku Cube Office Park. Okazał się on najkorzystniejszy pod względem lokalizacji, jak i możliwości dalszego, dynamicznego rozwoju firmy w Polsce. Nowe biuro będzie wizytówką firmy i umożliwi pracę nad kolejnymi projektami w nadchodzących latach – komentuje Filip Janiak, Senior Property Negotiator z Querco Property.

Cube Office Park, to wyjątkowe miejsce na mapie Gdańska, zarządzane przez TFG Asset Management. Kompleks biurowy składa się z trzech niezależnych budynków w standardzie klasy A, których łączna powierzchnia najmu wynosi ponad 21 tys. mkw. W ostatnim czasie obiekt przeszedł liczne modernizacje w duchu zrównoważonego rozwoju, co wpływa na polepszenie warunków pracy najemców oraz minimalizację ponoszonych przez nich kosztów. Na terenie kompleksu znajduje się wiele udogodnień, takich jak: stojaki na rowery, przebieralnie i prysznicownie, kantyna pracownicza z zewnętrznym ogrodem czy garaże, a także specjalne szyby, ograniczające wpadanie ostrego światła do wnętrz. Dogodna lokalizacja, proekologiczne rozwiązania i wystrój, to cechy wyróżniające Cube Office Park na tle innych nieruchomości biurowych w regionie.

– Przedstawiciele firmy zdecydowali się na ten prestiżowy punkt przede wszystkim ze względu na doskonałą lokalizację Cube Office Park. Bezpośredni dostęp do komunikacji miejskiej, portu czy lotniska ułatwi niejedną podróż. Nie bez znaczenia pozostaje także nowoczesny i minimalistyczny design całego kompleksu, w którym zdecydowanie nie brakuje kontaktu z naturą. W swojej strategii stawiamy na działania zrównoważone i optymalne, tym samym oferując naszym klientom elastyczne warunki najmu – dostosowane do ich preferencji. Po raz kolejny widzimy, że nasze starania są dostrzegane i bardzo cieszymy się na powitanie Globalway w naszych progach – mówi Adrian Bojczuk, Leasing Director w TFG Management.