DK79 rozbudowa od gr. woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa – z podziałem na III fragmenty

DK79 rozbudowa od gr. woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa – z podziałem na III fragmenty

REKLAMA

O inwestycji DK79 rozbudowa od gr. woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa – z podziałem na III fragmenty

Rozbudowa drogi krajowej DK79 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa jest kluczowym projektem infrastrukturalnym, który ma na celu poprawę jakości i bezpieczeństwa podróży na tym odcinku. Projekt został podzielony na trzy główne fragmenty, z których każdy obejmuje różne etapy prac i modernizacji.

Fragment I: Granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego - Charsznica

Ten odcinek obejmuje rozbudowę drogi na długości około 20 km. Prace obejmują poszerzenie jezdni, budowę nowych pasów ruchu oraz modernizację istniejących skrzyżowań. Dodatkowo, wybudowano nowe obiekty inżynierskie, takie jak mosty i wiadukty, które poprawiają przepustowość i bezpieczeństwo ruchu.

Fragment II: Charsznica - Skała

Drugi fragment, o długości około 25 km, koncentruje się na modernizacji istniejącej infrastruktury oraz budowie nowych odcinków drogi. W ramach tego etapu powstała obwodnica wokół mniejszych miejscowości, co ma na celu zmniejszenie natężenia ruchu w centrach tych miejscowości. Modernizacja obejmuje również poprawę systemu odwodnienia oraz instalację nowoczesnych systemów oświetleniowych.

Fragment III: Skała - Kraków

Ostatni odcinek, prowadzący bezpośrednio do Krakowa, ma długość około 30 km. Prace na tym fragmencie obejmują zarówno rozbudowę istniejącej drogi, jak i budowę nowych odcinków, które mają na celu usprawnienie ruchu w kierunku stolicy Małopolski. W ramach tego etapu powstały węzły komunikacyjne oraz zmodernizowano istniejące, co ma na celu poprawę płynności ruchu oraz zwiększenie bezpieczeństwa.

Korzyści z realizacji projektu


Realizacja projektu rozbudowy DK79 przynosi liczne korzyści, w tym:


Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego: Nowoczesna infrastruktura oraz lepsze oznakowanie przyczyniają się do zmniejszenia liczby wypadków. 


Zwiększenie przepustowości: Poszerzenie drogi oraz budowa nowych pasów ruchu pozwalają na płynniejszy przepływ pojazdów. 


Ochrona środowiska: Budowa obwodnic wokół mniejszych miejscowości zmniejsza emisję spalin w centrach tych miejscowości. 


Rozwój regionalny: Lepsza infrastruktura drogowa przyczynia się do rozwoju gospodarczego regionu, ułatwiając transport towarów i osób. 

Opinie o DK79 rozbudowa od gr. woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa – z podziałem na III fragmenty

Napisz komentarz
REKLAMA