OPIS PROJEKTU
Projektowany odcinek od 0+000 do ok. 7+625.13 stanowi zachodnie obejście m. Olecko.
Początek obwodnicy Olecka zlokalizowany został na północ od miasta, w rejonie Sedranek
w km 35+550 istniejącej drogi Nr 65, a koniec na południe od miasta w rejonie Kukowa w km 42+680.
Ślad projektowanej trasy oddala się od istniejącego w kierunku zachodnim na wysokości
m. Sedranki, przecina linię kolejową Gołdap – Olecko i dalej drogę wojewódzką na wysokości m. Jaśki.
Następnie trasa omija m. Zielonówek od strony wschodniej i biegnie wzdłuż ściany lasu na wysokości
m. Rosochackie. Dalej projektowana droga przed m. Kukowo włącza się w ślad istniejący.
Powiązania z publiczną siecią drogową
Na projektowanym odcinku zaprojektowano połączenie DK65 z siecią drogową za pomocą skrzyżowań:
km: 0+422.56–skrzyżowanie z dr. gminną i wjazdem do miasta (starym ślademDK65)
km: 3+058.17– skrzyżowanie z dr. wojewódzką 655 Giżycko - Olecko
km: 5+320.71– skrzyżowanie z dr. powiatową 1816N Olecko - Świętajno
km: 6+990.05 – skrzyżowanie ze starym śladem DK 65 (wjazd do miasta)
Powiązania z terenami przyległymi
W granicach projektowanego pasa drogowego zaprojektowane zostały drogi serwisowe (DS) zapewniające dostępność do terenów przyległych (łąki, lasy, pastwiska, miejscowości) . Dostępność do terenów przyległych zapewniona została po obu stronach projektowanej drogi z uwzględnieniem docelowego podziału działek.
Komunikacja publiczna
W projekcie przewidziano odtworzenie istniejących przystanków autobusowych (PKS) na początku projektowanego odcinka. Trasy autobusów przebiegające przez miasto Olecko nie zostaną zmienione. Na projektowanym odcinku obwodnicy nie przewiduje się ruchu lokalnej komunikacji publicznej.
Ruch pieszy i rowerowy
Na zasadniczym odcinku projektowanej trasy ( z wyjątkiem miejsca włączenia w stan istniejący na początku trasy) nie przewiduje się udziału ruchu pieszych. Ruch pieszy możliwy będzie wzdłuż sieci dróg obsługujących teren przyległy.
W ciągu istniejącej drogi krajowej nr 65, w okolicach miejscowości Sedranki, odnotowuje się ruch pieszych o znacznym natężeniu, który odbywa się poprzez pobocza (często w złym stanie technicznym).
Projekt w miejscu włączenia w stan istniejący przewiduje budowę chodników wzdłuż drogi.
Projektowane obiekty inżynierskie usytuowane poprzecznie w stosunku do projektowanej DK65 zostały zaopatrzone w chodniki dla pieszych nawet jeśli ten element w przekroju drogowym nie występuje.
Parametry techniczne dla projektowanego odcinka:
Klasa techniczna - GP
Prędkość projektowa Vp - 80 km/h
Prędkość miarodajna Vp - 100 km/h
Przekrój poprzeczny (tzw. 2+1)
Szerokość pobocza gruntowego - 2x1,75 m
Szerokość korony drogi - 17,0 m
Spadek poprzeczny (daszkowy) - 2 % (na prostej)
Kategoria ruchu - KR4
http://www.obwodnicaolecka.pl/