„Łącznik brzeski” to obwodnica Brzeska w woj. małopolskim. Jest to zarazem północny początek tzw. Sądeczanki, czyli drogi krajowej nr 75. Swoją nazwę zawdzięcza temu, że funkcją nowej drogi będzie połączenie istniejącej trasy z autostradą A4. To ważna inwestycja infrastrukturalna w województwie małopolskim, mająca na celu poprawę komunikacji w regionie Brzeska.
Drogi asfaltowe czy betonowe, a może wykonane z pochodnych tych dwóch budulców? Jak i kiedy dobierać właściwy materiał? Jaką technologię powinna stosować GDDKiA i dlaczego? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań w obszarach doboru nawierzchni na drogach krajowych poszukują członkowie specjalnego zespołu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który z końcem września zakończył I etap swojej działalności.
Mija rok od rozpoczęcia budowy tzw. łącznika brzeskiego, tj. zachodniej obwodnicy miasta. Droga będzie też początkiem nowej „sądeczanki”. Ponad 30 proc. prac zostało już wykonanych, a planowany koszt inwestycji to 98 milionów zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na remont nawierzchni drogi krajowej nr 35 pomiędzy Marcinowicami a Pszennem. To kolejny odcinek DK35 w województwie dolnośląskim, który zyska nową nawierzchnię.