O inwestycji Wałbrzyska Kolej Aglomeracyjna
Szynobusy w Wałbrzychu oraz okolicznych gminach będą kursowały w ramach połączeń Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej. W drugiej połowie 2014 r. ma ruszyć w centrum Wałbrzychu budowa nowego przystanku kolejowego. Będzie usytuowany przy linii kolejowej kolejowej nr 274, która biegnie z Wrocławia przez Wałbrzych i Jelenią Górę do Zgorzelca.
Inwestycja będzie realizowana na części działki, gdzie planowana była budowa Galerii Handlowej Magnolia, pomiędzy ulicami Lubelską i Wysockiego. Z przekazanych gminie Wałbrzych informacji wynika, że PKP PLK jest na etapie wyłaniania wykonawcy projektu inwestycji. Przystanek będzie pierwszym etapem budowy w Śródmieściu, kolejowego i autobusowego centrum przesiadkowego, którego w Wałbrzychu obecnie nie ma.
Szynobusy w Wałbrzychu będą kursowały po linii kolejowej nr 274, która łączy Wrocław - Wałbrzych - Jelenią Górę i Zgorzelec oraz linii kolejowej nr 286, która łączy Kłodzko z Wałbrzychem. Drugi etap zakłada budowę odnóg od linii nr 274 do strefy ekonomicznej i dalej do dzielnicy Poniatów oraz w kierunku dzielnicy Podzamcze. W trzecim etapie zostanie przedłużone połączenie z Podzamcza przez Szczawno-Zdrój i wałbrzyskie dzielnice Biały Kamień i Sobięcin do linii nr 274 w Boguszowie-Gorcach. Z tą samą linią w Kuźnicach Świdnickich zostanie połączona i zmodernizowana linia nr 291 do Unisławia Śląskiego, Sokołowska i Mieroszowa.
W czwartym etapie zostanie zbudowana linia kolejowa od Jedliny Górnej na linii nr 286 do Jedliny Dolnej, Olszyńca, Jugowic i ostatecznie Zagórza Śląskiego.
Ostatni piąty etap zakłada budowę linii pomiędzy wałbrzyskim Poniatowem i Zagórzem Śląskim przez Dziećmorowice i Stary Julianów. Wałbrzyska Kolej Aglomeracyjna to projekt, który ma być realizowany przez PKP PLK, urząd marszałkowski oraz zainteresowane gminy. Cała inwestycja ma zostać oddana do użytku w ciągu 5 lat, do 2019 r. Większość pieniędzy na realizację projektu ma pochodzić z funduszy Unii Europejskiej w ramach projektu Aglomeracji Wałbrzyskiej.