[Wrocław-Stare Miasto] Psia Kładka (Fosa Miejska)

Drogi i mosty/Wrocław/Stare Miasto/Przedmieście Świdnickie
REKLAMA

O inwestycji [Wrocław-Stare Miasto] Psia Kładka (Fosa Miejska)

[size=150]Rusza budowa kładki nad Fosą Miejską do pl. Orląt Lwowskich


Ruszają prace związane z budową kładki pieszo-rowerowej nad Fosą Miejską w rejonie pl. Orląt Lwowskich. Wykonawcą kładki jest firma Schmees ? Luhn Polska Sp. z o.o. Budownictwo Inżynieryjne z Drewna i Stali z Wałbrzycha, a projekt opracowało konsorcjum firm Zespół Badawczo - Projektowy MOSTY - WROCŁAW s.c. i ISBA Grupa Projektowa.
W ramach zadania wykonany zostanie montaż kładki ? stylowy pomost, nawierzchnia, balustrady, oświetlenie, iluminacja, system odwadniania, dylatacja ? oraz budowa dojść do kładki z obu stron.
Przy drewnianej kładce długości 43,60 m i szerokości 3,80 m zamontowane zostaną balustrady ze szkła hartowanego grubości 15-17 mm i wysokości 120 cm.
Zakończenie prac nastąpi do końca maja br. Koszt projektu i wykonania kładki to 3,4 mln zł. Wykonawca zapewni pieszym ograniczone przejście od strony pl. Orląt Lwowskich. Całkowite zamknięcie nastąpi tylko przy wbetonowywaniu głównej części kładki, co nastąpi w pierwszej połowie kwietnia.

Kładka powstaje z myślą bezpośredniego skomunikowania placu Orląt Lwowskich i, znajdującego się na jego obszarze, Dworca Świebodzkiego z obszarem Starego Miasta we Wrocławiu. Najpewniej znaczenie tego połączenia wzrośnie w momencie przywrócenia Dworcowi Świebodzkiemu funkcji komunikacyjnej.

Opis kładki:
Kładka to jednoprzęsłowa rama. Drewniany rygiel będzie sztywno utwierdzony w żelbetowej podporze od strony Promenady Staromiejskiej (od strony ul. Włodkowica).
Konstrukcja dźwigarów głównych i poprzecznic wykonana będzie z drewna klejonego, pomost ze stali, balustrady ze szkła bezpiecznego z pochwytem drewnianym, nawierzchnia z drewna litego (iroko).

więcej na stronie:

http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,otwarcie-kladki-nad-fosa-miejska,wia5-3266-232.html

Opinie o [Wrocław-Stare Miasto] Psia Kładka (Fosa Miejska)

Napisz komentarz
stv
No to otwarte.
[galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k3.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k4.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k1.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k2.jpg[/galeria:xhnq4761]

Zapowiadali prezydenta - przyszedł wiceprezydent Bluj, wykonawca M. Kubiak, A. Kubik, itd. Nawet przecięcia wstęgi nie było :P
0
Zaloguj aby dodać komentarz
[size=150:1psfj7so]Nowa przeprawa[/size:1psfj7so]

Kładka nad miejską fosą we Wrocławiu, która połączyła plac Orląt Lwowskich z dzielnicą Czterech Wyznań ma 44 metry długości, 4 szerokości, waży 47 ton i kosztowała ponad 3 mln zł.
img500.jpg
[i:1psfj7so][u:1psfj7so]Drewniana kładka to część przebudowy pobliskiej promenady staromiejskiej.[/u:1psfj7so][/i:1psfj7so]
Termin otwarcia kładki był już dwukrotnie przesuwany – w czwartek nareszcie cierpliwość wrocławian została nagrodzona. Drewno połączone ze szkłem – nowoczesna kładka nie wszystkim jednak się podoba.

Kontrowersje wzbudza nie tylko sama kładka, pojawiają się też wątpliwości czy cena, jaką zapłaciło za nią miasto nie jest za wysoka. Miejscy urzędnicy mówią, że to i tak niewiele. „Trzy rodzaje egzotycznego drewna, szklane balustrady, i oświetlenie. Mieliśmy wątpliwości czy zamkniemy się w ustalonej kwocie’ - mówi wykonawca.

Drewniana kładka to część przebudowy pobliskiej promenady staromiejskiej, której całkowity koszt wyniesie ponad 8 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na 31 sierpnia.

Barbara Jaworska
http://ww6.tvp.pl/234,20090730922293.strona
0
Zaloguj aby dodać komentarz
[size=200:347sgcd1]Wrocław: Jutro otwarcie kładki na fosie[/size:347sgcd1]

gazetawroclawska.gifBK
2009-07-29 20:13:08, aktualizacja: 2009-07-29 20:13:08
Jutro prezydent Wrocławia oficjalnie otworzy kładkę na fosie w okolicy pl. Orląt Lwowskich.

Mostek połączył oba brzegi już wczesną wiosną, a urzędnicy zapowiadali wtedy, że z jednego brzegu na drugi przejdziemy 30 kwietnia. Potem termin przesunięto na połowę maja, później zaś - na początek czerwca. Wszystko przez to, że kładka była gotowa, ale ścieżka do niej - nie.

Nowa kładka ma 44 metry długości i waży 47 ton. Jest zbudowana z drewna, które ściągano aż z Afryki. Urzędnicy zapewniają, że było warto, bo materiał ten jest wyjątkowo trwały. Kładka ma też świecić w ciemnościach - w poręczach balustrad zostały zamontowane żarówki.

http://www.polskatimes.pl/gazetawroclaw ... ,id,t.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA