[Wrocław-Stare Miasto] Psia Kładka (Fosa Miejska)

Drogi i mosty/Wrocław/Stare Miasto/Przedmieście Świdnickie
REKLAMA

O inwestycji [Wrocław-Stare Miasto] Psia Kładka (Fosa Miejska)

[size=150]Rusza budowa kładki nad Fosą Miejską do pl. Orląt Lwowskich


Ruszają prace związane z budową kładki pieszo-rowerowej nad Fosą Miejską w rejonie pl. Orląt Lwowskich. Wykonawcą kładki jest firma Schmees ? Luhn Polska Sp. z o.o. Budownictwo Inżynieryjne z Drewna i Stali z Wałbrzycha, a projekt opracowało konsorcjum firm Zespół Badawczo - Projektowy MOSTY - WROCŁAW s.c. i ISBA Grupa Projektowa.
W ramach zadania wykonany zostanie montaż kładki ? stylowy pomost, nawierzchnia, balustrady, oświetlenie, iluminacja, system odwadniania, dylatacja ? oraz budowa dojść do kładki z obu stron.
Przy drewnianej kładce długości 43,60 m i szerokości 3,80 m zamontowane zostaną balustrady ze szkła hartowanego grubości 15-17 mm i wysokości 120 cm.
Zakończenie prac nastąpi do końca maja br. Koszt projektu i wykonania kładki to 3,4 mln zł. Wykonawca zapewni pieszym ograniczone przejście od strony pl. Orląt Lwowskich. Całkowite zamknięcie nastąpi tylko przy wbetonowywaniu głównej części kładki, co nastąpi w pierwszej połowie kwietnia.

Kładka powstaje z myślą bezpośredniego skomunikowania placu Orląt Lwowskich i, znajdującego się na jego obszarze, Dworca Świebodzkiego z obszarem Starego Miasta we Wrocławiu. Najpewniej znaczenie tego połączenia wzrośnie w momencie przywrócenia Dworcowi Świebodzkiemu funkcji komunikacyjnej.

Opis kładki:
Kładka to jednoprzęsłowa rama. Drewniany rygiel będzie sztywno utwierdzony w żelbetowej podporze od strony Promenady Staromiejskiej (od strony ul. Włodkowica).
Konstrukcja dźwigarów głównych i poprzecznic wykonana będzie z drewna klejonego, pomost ze stali, balustrady ze szkła bezpiecznego z pochwytem drewnianym, nawierzchnia z drewna litego (iroko).

więcej na stronie:

http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,otwarcie-kladki-nad-fosa-miejska,wia5-3266-232.html

Napisz komentarz
stv
No to otwarte.
[galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k3.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k4.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k1.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k2.jpg[/galeria:xhnq4761]

Zapowiadali prezydenta - przyszedł wiceprezydent Bluj, wykonawca M. Kubiak, A. Kubik, itd. Nawet przecięcia wstęgi nie było :P
please delete this account
[size=150:1psfj7so]Nowa przeprawa[/size:1psfj7so]

Kładka nad miejską fosą we Wrocławiu, która połączyła plac Orląt Lwowskich z dzielnicą Czterech Wyznań ma 44 metry długości, 4 szerokości, waży 47 ton i kosztowała ponad 3 mln zł.
img500.jpg
[i:1psfj7so][u:1psfj7so]Drewniana kładka to część przebudowy pobliskiej promenady staromiejskiej.[/u:1psfj7so][/i:1psfj7so]
Termin otwarcia kładki był już dwukrotnie przesuwany – w czwartek nareszcie cierpliwość wrocławian została nagrodzona. Drewno połączone ze szkłem – nowoczesna kładka nie wszystkim jednak się podoba.

Kontrowersje wzbudza nie tylko sama kładka, pojawiają się też wątpliwości czy cena, jaką zapłaciło za nią miasto nie jest za wysoka. Miejscy urzędnicy mówią, że to i tak niewiele. „Trzy rodzaje egzotycznego drewna, szklane balustrady, i oświetlenie. Mieliśmy wątpliwości czy zamkniemy się w ustalonej kwocie’ - mówi wykonawca.

Drewniana kładka to część przebudowy pobliskiej promenady staromiejskiej, której całkowity koszt wyniesie ponad 8 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na 31 sierpnia.

Barbara Jaworska
http://ww6.tvp.pl/234,20090730922293.strona
please delete this account
[size=200:347sgcd1]Wrocław: Jutro otwarcie kładki na fosie[/size:347sgcd1]

gazetawroclawska.gifBK
2009-07-29 20:13:08, aktualizacja: 2009-07-29 20:13:08
Jutro prezydent Wrocławia oficjalnie otworzy kładkę na fosie w okolicy pl. Orląt Lwowskich.

Mostek połączył oba brzegi już wczesną wiosną, a urzędnicy zapowiadali wtedy, że z jednego brzegu na drugi przejdziemy 30 kwietnia. Potem termin przesunięto na połowę maja, później zaś - na początek czerwca. Wszystko przez to, że kładka była gotowa, ale ścieżka do niej - nie.

Nowa kładka ma 44 metry długości i waży 47 ton. Jest zbudowana z drewna, które ściągano aż z Afryki. Urzędnicy zapewniają, że było warto, bo materiał ten jest wyjątkowo trwały. Kładka ma też świecić w ciemnościach - w poręczach balustrad zostały zamontowane żarówki.

http://www.polskatimes.pl/gazetawroclaw ... ,id,t.html
bystrzak2000
To są psy. Ponoć kiedyś był tu Psi Bastion, czy coś w tym stylu :D
alsen strasse 67
Kładka gotowa, promenada nie :(

p1070986j.jpg

p1070988.jpg

Wilki! :shock:

p1070990.jpg

p1070992.jpg
KingaM
[size=150:38josng9]Przesunięto termin otwarcia na 1 czerwca [/size:38josng9]

Choć kładka nad fosą miejską, która połączyła pl. Orląt Lwowskich z Dzielnicą Czterech Świątyń jest już gotowa, wrocławianie - wbrew zapowiedziom - nie będą mogli skorzystać z niej już w ten weekend.
Nowy termin otwarcia zaplanowano na 1 czerwca, czyli za tydzień.
Dlaczego? - Teraz czekają nas odbiory techniczne, które potrwają właśnie siedem dni - tłumaczy Krzysztof Kubicki z biura prasowego Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.


40_1003202_1_d_5185.jpg

Dopiero po ich zakończeniu będzie można przeciąć wstęgę przed wejściem na mostek.
W piątek robotnicy ułożyli ostatnie kostki brukowe po obu stronach kładki. Jednak nie wszystkie prace w okolicy zakończono. Wciąż trwa remont parku Staromiejskiego od strony ulicy Włodkowica. Zarząd Zieleni Miejskiej odnawia tam ścieżki, wymienia latarnie i ławki. Jednak urzędnicy zaznaczają, że nawet jeśli roboty w parku nie zakończą się za tydzień, to i tak będzie można przejść przez mostek, bo część chodników zostanie już ukończona.
Początkowo kładka miała być gotowa w kwietniu. Ale w ostatniej chwili zmieniony został projekt tej przeprawy. Urzędnicy przestraszyli się bowiem chuliganów. Pierwotnie balustrady mostku miały zostać wykonane z dwóch długich tafli szkła. Istniała jednak obawa, że wandale będą je niszczyli, a wymiana całości byłaby przeraźliwie droga.
Dlatego też zdecydowano, że balustrada zmontowana zostanie z kilkunastu oddzielnych tafli, poprzedzielanych palikami.

Nowy mostek ma 44 m długości i waży 47 ton. Jest zbudowany z drewna, które ściągano z Afryki. Urzędnicy zapewniają, że było warto, bo materiał ten jest wyjątkowo trwały. Kładka ma też świecić w ciemnościach - w poręczach balustrad zostały zamontowane żarówki.
Dzięki kładce jeszcze popularniejsza ma się stać zabytkowa Dzielnica Czterech Świątyń. Mostek sprawi, że łatwiej będzie do niej dotrzeć z okolicy Dworca Świebodzkiego. Inwestycja kosztowała 3,4 miliona złotych.

Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska
http://dolnyslask.naszemiasto.pl/turystyka/aktualnosci/1003202.html
REKLAMA