REKLAMA
Napisz komentarz
stv
No to otwarte.
[galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k3.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k4.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k1.jpg[/galeria:xhnq4761] [galeria:xhnq4761]http://tools.wikimedia.pl/~stv/inv/20090730/k2.jpg[/galeria:xhnq4761]

Zapowiadali prezydenta - przyszedł wiceprezydent Bluj, wykonawca M. Kubiak, A. Kubik, itd. Nawet przecięcia wstęgi nie było :P
0
Zaloguj aby dodać komentarz
[size=150:1psfj7so]Nowa przeprawa[/size:1psfj7so]

Kładka nad miejską fosą we Wrocławiu, która połączyła plac Orląt Lwowskich z dzielnicą Czterech Wyznań ma 44 metry długości, 4 szerokości, waży 47 ton i kosztowała ponad 3 mln zł.
img500.jpg
[i:1psfj7so][u:1psfj7so]Drewniana kładka to część przebudowy pobliskiej promenady staromiejskiej.[/u:1psfj7so][/i:1psfj7so]
Termin otwarcia kładki był już dwukrotnie przesuwany – w czwartek nareszcie cierpliwość wrocławian została nagrodzona. Drewno połączone ze szkłem – nowoczesna kładka nie wszystkim jednak się podoba.

Kontrowersje wzbudza nie tylko sama kładka, pojawiają się też wątpliwości czy cena, jaką zapłaciło za nią miasto nie jest za wysoka. Miejscy urzędnicy mówią, że to i tak niewiele. „Trzy rodzaje egzotycznego drewna, szklane balustrady, i oświetlenie. Mieliśmy wątpliwości czy zamkniemy się w ustalonej kwocie’ - mówi wykonawca.

Drewniana kładka to część przebudowy pobliskiej promenady staromiejskiej, której całkowity koszt wyniesie ponad 8 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na 31 sierpnia.

Barbara Jaworska
http://ww6.tvp.pl/234,20090730922293.strona
0
Zaloguj aby dodać komentarz
[size=200:347sgcd1]Wrocław: Jutro otwarcie kładki na fosie[/size:347sgcd1]

gazetawroclawska.gifBK
2009-07-29 20:13:08, aktualizacja: 2009-07-29 20:13:08
Jutro prezydent Wrocławia oficjalnie otworzy kładkę na fosie w okolicy pl. Orląt Lwowskich.

Mostek połączył oba brzegi już wczesną wiosną, a urzędnicy zapowiadali wtedy, że z jednego brzegu na drugi przejdziemy 30 kwietnia. Potem termin przesunięto na połowę maja, później zaś - na początek czerwca. Wszystko przez to, że kładka była gotowa, ale ścieżka do niej - nie.

Nowa kładka ma 44 metry długości i waży 47 ton. Jest zbudowana z drewna, które ściągano aż z Afryki. Urzędnicy zapewniają, że było warto, bo materiał ten jest wyjątkowo trwały. Kładka ma też świecić w ciemnościach - w poręczach balustrad zostały zamontowane żarówki.

http://www.polskatimes.pl/gazetawroclaw ... ,id,t.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
To są psy. Ponoć kiedyś był tu Psi Bastion, czy coś w tym stylu :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
alsen strasse 67
Kładka gotowa, promenada nie :(

p1070986j.jpg

p1070988.jpg

Wilki! :shock:

p1070990.jpg

p1070992.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
[size=150:38josng9]Przesunięto termin otwarcia na 1 czerwca [/size:38josng9]

Choć kładka nad fosą miejską, która połączyła pl. Orląt Lwowskich z Dzielnicą Czterech Świątyń jest już gotowa, wrocławianie - wbrew zapowiedziom - nie będą mogli skorzystać z niej już w ten weekend.
Nowy termin otwarcia zaplanowano na 1 czerwca, czyli za tydzień.
Dlaczego? - Teraz czekają nas odbiory techniczne, które potrwają właśnie siedem dni - tłumaczy Krzysztof Kubicki z biura prasowego Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.


40_1003202_1_d_5185.jpg

Dopiero po ich zakończeniu będzie można przeciąć wstęgę przed wejściem na mostek.
W piątek robotnicy ułożyli ostatnie kostki brukowe po obu stronach kładki. Jednak nie wszystkie prace w okolicy zakończono. Wciąż trwa remont parku Staromiejskiego od strony ulicy Włodkowica. Zarząd Zieleni Miejskiej odnawia tam ścieżki, wymienia latarnie i ławki. Jednak urzędnicy zaznaczają, że nawet jeśli roboty w parku nie zakończą się za tydzień, to i tak będzie można przejść przez mostek, bo część chodników zostanie już ukończona.
Początkowo kładka miała być gotowa w kwietniu. Ale w ostatniej chwili zmieniony został projekt tej przeprawy. Urzędnicy przestraszyli się bowiem chuliganów. Pierwotnie balustrady mostku miały zostać wykonane z dwóch długich tafli szkła. Istniała jednak obawa, że wandale będą je niszczyli, a wymiana całości byłaby przeraźliwie droga.
Dlatego też zdecydowano, że balustrada zmontowana zostanie z kilkunastu oddzielnych tafli, poprzedzielanych palikami.

Nowy mostek ma 44 m długości i waży 47 ton. Jest zbudowany z drewna, które ściągano z Afryki. Urzędnicy zapewniają, że było warto, bo materiał ten jest wyjątkowo trwały. Kładka ma też świecić w ciemnościach - w poręczach balustrad zostały zamontowane żarówki.
Dzięki kładce jeszcze popularniejsza ma się stać zabytkowa Dzielnica Czterech Świątyń. Mostek sprawi, że łatwiej będzie do niej dotrzeć z okolicy Dworca Świebodzkiego. Inwestycja kosztowała 3,4 miliona złotych.

Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska
http://dolnyslask.naszemiasto.pl/turystyka/aktualnosci/1003202.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Bartek 82
4596916e5ccdf195.jpg

41197d335a97d72c.jpg

451bf6d9bcb354e1.jpg

68da0701d8cac635.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
matternhorn
"matternhorn" napisał:
Proponuję zakład, że się nie wyrobią w terminie :)

Kurde, że też nikt się nie chciał założyć ;(
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
Kładka będzie później, bo zmienił się projekt

Nową kładką, budowaną nad miejską fosą obok placu Orląt Lwowskich, nie przejdziemy - jak obiecywali urzędnicy - już pod koniec kwietnia.
Dla pieszych i rowerzystów mostek zostanie otwarty dopiero pod koniec przyszłego miesiąca. Skąd to opóźnienie?


- Musieliśmy nieco zmienić projekt kładki, a to sprawiło, że pojawiło się więcej roboty papierkowej - tłumaczy Krzysztof Kubicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, inwestora budowy.

Początkowo projekt zakładał, że szklane balustrady po obu stronach przeprawy będą zbudowane z dwóch niczym nieprzerwanych tafli.
- Podobnie jest w niemieckim Bundestagu - opowiadał nam prof. Jan Biliszczuk, projektant kładki.

Teraz projekt trzeba było zmienić. Zdecydowały koszty (tego typu szyby są drogie), ale i obawa przed tym, że szkło często trzeba będzie wymieniać.
- Mimo że szkło jest hartowane, to przecież nikt kładki całą dobę pilnować nie będzie - przyznaje Biliszczuk. - Nawet drobne stłuczenie wymusiłoby wymianę całości, a we Wrocławiu wandali przecież nie brakuje.
Dlatego też balustrada będzie szklana, ale zaplanowano, że całość zostanie podzielona drewnianymi słupkami. Tak, by składała się nie z jednej, długiej tafli, a z kilkunastu szyb. Zmiana projektu spowoduje wydłużenie prac o miesiąc. Na razie nad fosą wisi tylko część konstrukcji.
Kładka ma ułatwić przejście z pl. Orląt Lwowskich do Dzielnicy Czterech Świątyń, czyli zabytkowej części Wrocławia. Jej budowa kosztuje 3,4 mln zł.
Mostek ma 44 metry, a waży 47 ton. Jest budowany z drewna, które ściągano aż z Afryki. Urzędnicy zapewniają, że było warto, bo materiał ten jest wyjątkowo trwały. Kładka ma świecić w ciemnościach - w poręczach balustrad zostaną zamontowane żarówki.

Tymczasem przez zwłokę w budowie mostka później zakończy się też remont parku Staromiejskiego na odcinku od Urzędu Stanu Cywilnego do ul. Krupniczej.

- Potrzebujemy około dwóch miesięcy, by wykonać wszystkie prace tuż obok kładki - tłumaczy Mieczysław Popławski, dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej. - Dlatego remont parku zakończy się najprawdopodobniej w lipcu.
Obok mostka ma powstać nowoczesny plac zabaw dla dzieci. Będą też nowe ścieżki (również dla rowerzystów) i latarnie.

Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/992495.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Mam wrażenie, że z niego nie wychodzę ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Gesah
"WroFanatyk" napisał:
...a ja się głupi zastanawiałem przejeżdżając Orląt, co to za duży dźwig stoi i po co ;)

Zajrzałbyś czasem na forum :lol:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
...a ja się głupi zastanawiałem przejeżdżając Orląt, co to za duży dźwig stoi i po co ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
alsen strasse 67
8.04

p1070678.jpg

p1070681.jpg

p1070682.jpg

p1070684.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
"matternhorn" napisał:
Kurcze, byłem za wcześnie ;/ O której to się działo? ;>

Zaczęło się po 10.00 :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
denu
akurat stałem na czerwonym :wink:
dsc00014c.jpg
dsc00015rxj.jpg
dsc00016oyd.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
matternhorn
Kurcze, byłem za wcześnie ;/ O której to się działo? ;>
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[size=150:2s4z7u0b]Mostek z afrykańskiego drzewa[/size:2s4z7u0b]

Na fosie obok placu Orląt Lwowskich położono 43-metrową kładkę. Operacja jej mocowania trwała kilkadziesiąt minut.

Dźwigar mostu wykonano z afrykańskiego drewna azobe, które jest najtwardszym i najodporniejszym gatunkiem. Ma również rzadko spotykane parametry fizyczne.
- Sercem mostu jest dźwigar, który mocujemy dziś. Do 22 maja zamocowane zostaną balustrady z grubego szkła z uchwytami również z drewna egzotycznego. Kładka będzie podświetlona na całej długości – tłumaczy Mirosław Kubiak firmy montującej
Mostek ma ponad 43 metry długości i prawie 4 szerokości. Ze względu na montaż i transport kładkę odchudzono do 48 ton. Jednak po dodaniu ciężkiego szkła z balustrad mostkowi przybędzie kilkadziesiąt ton więcej.

Wroclaw24.net

22406-duzetygkladka.jpg
22406-duzetygkladka3.jpg
22406-duzetygkladka4.jpg
22406-duzetygkladka2.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
bystrzak2000 świetny fotoreportaż :D

Kładka nad Fosą Miejską już powstaje

Rano rozpoczął się już montaż kładki pieszo-rowerowej nad Fosą Miejską. Dzięki niej możliwe będzie bezpośrednie przejście na drugą stronę Fosy w kierunku Orląt Lwowskich, niedaleko Dworca Świebodzkiego.

12988.3.jpg

- Kładka ze specjalnego litego drewna przyjechała do Wrocławia z Niemiec dzisiaj w nocy. Robotnicy kładą ją na drugi brzeg za pomocą metalowej balustrady - opisuje Krzysztof Kubicki z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Prace te zza ogrodzenia przyszła oglądać spora część Wrocławian. Niektórzy nawet robili nowej kładce zdjęcia, potwierdzając jednocześnie, że jest ona w tym miejscu niezbędna. Przede wszystkim ułatwi przejście na drugą stronę Fosy w kierunku Orląt Lwowskich, niedaleko Dworca Świebodzkiego.

- Nowe przejście będzie miało prawie 44 metry długości i będzie z drewna. Przy niej zamontowane zostaną balustrady ze szkła hartowanego. Dodatkowo całe to przejście będzie specjalnie podświetlone, zarówno przez dekoracyjne iluminacje, jak i nowe lampy - opowiada Krzysztof Kubicki.

Cała inwestycja kosztować będzie prawie 3,5 miliona złotych. Wrocławianie będą mogli przejść przez nowe przejście już w pierwszych dniach czerwca.

Jednak w związku z tymi robotami do jutra na ul. Włodkowica (od ul. Ruskiej do ul św. Antoniego) zostanie wprowadzona zastępcza organizacja ruchu. Polegać ona będzie na zakazie zatrzymywania się i postoju na oznaczonym odcinku ul. Włodkowica podczas transportu elementów konstrukcji kładki na plac budowy.

http://www.mmwroclaw.pl/3622/2009/4/6/kladka-nad-fosa-miejska-juz-powstaje?category=news
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
Jeszcze ciepłe:

Wykonawcy robót:

img1597.jpg

Pod czujnym okiem profesora:

img1533.jpg

Kładka jeszcze na lawecie. Długa i nie zmieściła się na jednym zdjęciu ;)

img1522f.jpg

img1521pru.jpg

Na południowy przyczółek powędrowały tymczasowe łożyska:

img1539.jpg

Na północnym przyczółku atmosfera wyczekiwania:

img1537.jpg

Montaż specjalnej konstrukcji, która pozwoli żurawiowi unieść kładkę:

img1540b.jpg

img1545e.jpg

img1547p.jpg

No to ruszamy:

img1551.jpg

img1553c.jpg

img1556.jpg

img1558.jpg

img1561.jpg

img1562.jpg

img1566e.jpg

img1571.jpg

img1574.jpg

Kładka dotknęła południowego przyczółka (jeszcze za pośrednictwem człowieka ;) ):

img1578ivr.jpg

Prace nad tymczasowym podparciem kładki:

img1583h.jpg

img1584n.jpg

img1593u.jpg

Kładka już prawie stoi:

img1585w.jpg

VIP-y uważnie obserwują:

img1589c.jpg

Pierwszy pieszy (niemieckojęzyczny) przemierza nową kładkę:

img1591u.jpg

Widać radość z przejścia po nowej kładce:

img1602.jpg

Oj, jakiś sabotaż chyba:

img1603g.jpg

Pomiary:

img1606r.jpg

img1608kcq.jpg

Mamy nową kładkę we Wrocławiu:

img1616.jpg

img1617s.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Godfath3r
Te pale to są elementy płotu :) Będą obłożone piaskowcem.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
m...k
I co to za koszmarne wielkie betonowe pale?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Gdzie jest ten wysoki płot?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
matternhorn
To już nawet w więzieniach są niższe płoty ;P
0
Zaloguj aby dodać komentarz
alsen strasse 67
4.03

kładka

p1070477.jpg

p1070478.jpg

p1070480.jpg

p1070481.jpg

promenada

p1070484.jpg

okolice Teatru Lalek (Park M. Kopernika)

p1070584.jpg

p1070587w.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[galeria:2vo9yj72]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/269/269789.jpg[/galeria:2vo9yj72] [galeria:2vo9yj72]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/269/269790.jpg[/galeria:2vo9yj72] [galeria:2vo9yj72]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/269/269791.jpg[/galeria:2vo9yj72]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
alsen strasse 67
4.03

p1070329.jpg

p1070330.jpg

p1070332.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
matternhorn
Proponuję zakład, że się nie wyrobią w terminie :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[size=150:345bj9rd]Rusza budowa kładki nad Fosą Miejską do pl. Orląt Lwowskich[/size:345bj9rd]

znak_a-14.png?1190201871
Ruszają prace związane z budową kładki pieszo-rowerowej nad Fosą Miejską w rejonie pl. Orląt Lwowskich. Wykonawcą kładki jest firma Schmees  Luhn Polska Sp. z o.o. Budownictwo Inżynieryjne z Drewna i Stali z Wałbrzycha, a projekt opracowało konsorcjum firm Zespół Badawczo - Projektowy MOSTY - WROCŁAW s.c. i ISBA Grupa Projektowa.
W ramach zadania wykonany zostanie montaż kładki – stylowy pomost, nawierzchnia, balustrady, oświetlenie, iluminacja, system odwadniania, dylatacja – oraz budowa dojść do kładki z obu stron.
Przy drewnianej kładce długości 43,60 m i szerokości 3,80 m zamontowane zostaną balustrady ze szkła hartowanego grubości 15-17 mm i wysokości 120 cm.
Zakończenie prac nastąpi do końca maja br. Koszt projektu i wykonania kładki to 3,4 mln zł. Wykonawca zapewni pieszym ograniczone przejście od strony pl. Orląt Lwowskich. Całkowite zamknięcie nastąpi tylko przy wbetonowywaniu głównej części kładki, co nastąpi w pierwszej połowie kwietnia.


Kładka powstaje z myślą bezpośredniego skomunikowania placu Orląt Lwowskich i, znajdującego się na jego obszarze, Dworca Świebodzkiego z obszarem Starego Miasta we Wrocławiu. Najpewniej znaczenie tego połączenia wzrośnie w momencie przywrócenia Dworcowi Świebodzkiemu funkcji komunikacyjnej.

Opis kładki:
Kładka to jednoprzęsłowa rama. Drewniany rygiel będzie sztywno utwierdzony w żelbetowej podporze od strony Promenady Staromiejskiej (od strony ul. Włodkowica).
Konstrukcja dźwigarów głównych i poprzecznic wykonana będzie z drewna klejonego, pomost ze stali, balustrady ze szkła bezpiecznego z pochwytem drewnianym, nawierzchnia z drewna litego (iroko).

kladka_a.jpg
kladka_widok1_dzien.jpg
kladka_widok2_dzien.jpg
kladka_widok1_noc.jpg
kladka_widok2_noc.jpg

ZDiUM
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA