Mayland, deweloper i zarządca dużych obiektów handlowych w Polsce przyspiesza prace nad komercjalizacją Fortu Wola przed planowanym na 2022 r. otwarciem zmodernizowanego centrum handlowego.
Głównym operatorem spożywczym obiektu zostanie Kaufland, który na powierzchni handlowej wynoszącej ponad 3 tys. mkw., zapewni klientom centrum dostęp do kilkunastu tysięcy produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku. To pierwszy obiekt tej marki w galeriach zarządzanych przez Mayland Real Estate. Sklep Kaufland w Forcie Wola będzie 8 obiektem sieci w Warszawie.
Otwarcie Fortu Wola już w 2022 r.
Obecnie w Nowym Forcie Wola trwają intensywne prace modernizacyjne związane z przekształceniem istniejącego centrum handlowego I generacji w wygodne miejsce codziennych zakupów. Właściciel obiektu – firma Mayland Real Estate zakłada, że będzie to centrum przede wszystkim dla klientów z najbliższej okolicy, co jest związane z bardzo dużym potencjałem centrum w tzw. "strefie 5 minut". Otwarcie inwestycji planowane jest w 2022 r.
– Podczas prac związanych z modernizacją i komercjalizacją obiektu szczególny nacisk kładziemy na najnowsze trendy w branży. Dużo uwagi poświęcamy komfortowi kupujących, a oferta handlowa ma być silnie reprezentowana oprócz artykułów spożywczych przez segmenty artykułów gospodarstwa domowego, usług i fashion. Zajmą one ponad 60 proc. z 23 tys. mkw. GLA naszego obiektu – dodaje Grzegorz Latała, dyrektor ds. komercjalizacji i członek zarządu Mayland Real Estate, dewelopera będącego właścicielem obiektu.
Dzielnica o ogromnym potencjale
Fort Wola położony jest w najdynamiczniej rozwijającej się dzielnicy biznesowej w Polsce. W wolskich biurowcach pracuje dziś blisko 60 tys. osób, a w ciągu najbliższych 5 lat ich liczba ma się podwoić. Dodatkowo jak magnes działała II linia metra, która przyczyniła się do intensywnego rozwoju zabudowy mieszkaniowej. To oczywisty handicap dla placówek handlowych, w tym dla hipermarketów średniej wielkości. Atutem centrum będzie również dogodne położenie w pobliżu trasy S8.
– Stawiamy na różnorodną ofertę, co spotkało się z bardzo duzym zainteresowaniem potencjalnych najemców. Lokale w nowym Forcie Wola, zostały zaplanowane tak, aby zapewnić przestrzeń zarówno markom, które potrzebują większych powierzchni, jak i małym, lokalnym firmom – podsumowuje Latała.
Wszyscy chcą wrócić do normalności
Według danych PRCH Daily Footfall Index, w czerwcu galerie handlowe odwiedziło o 5 proc. klientów więcej niż w maju, co daje najlepszy wynik odwiedzalności od początku roku. W czerwcu Wyniosła ona 81 proc. w porównaniu z danymi za czerwiec 2019 roku. Jednocześnie było to 112 proc. wyniku zanotowanego w analogicznym okresie roku 2020. Dane mogą sugerować, że następuje szybki powrót klientów do stacjonarnych zakupów, co powinno się przełożyć na stabilizację sytuacji w całej branży. Jak podkreślają specjaliści – średniej wielkości centra handlowe, a takim będzie Nowy Fort Wola, mają obecnie znacznie większy potencjał w porównaniu z dużymi obiektami, które najmocniej ucierpiały podczas pandemii.
Źródło: Mayland