Będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów trwa już 12 miesięcy. Co już udało się zrobić? Jakie są plany na najbliższe miesiące?
W stolicy Małopolski powstaje nowa, futurystyczna kładka pieszo-rowerowa, która połączy dwie krakowskie dzielnice Kazimierz i Podgórze (osiedle Ludwinów). Inwestycja planowana była do realizacji już od wielu. Przez pewien czas jej budowę blokowała Małopolska Konserwator Zabytków.
Po stronie Ludwinowa trwają pierwsze prace związane z realizacją kładki pieszo-rowerowej Kazimierz – Ludwinów. Na początek wykonawca zajął się przebudową sieci gazowej i elektrycznej.
Od 3 stycznia 2024 r., od godz. 9:00, wprowadzona zostanie czasowa zmiana w organizacji ruchu w związku z budową kładki Kazimierz – Ludwinów. Zmiana będzie dotyczyć głównie ruchu pieszych i rowerzystów po stronie Ludwinowa.
Pięć firm złożyło oferty w przetargu na budowę kładki nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. Propozycję będą teraz analizowane pod względem formalno-prawnym.
W stolicy Małopolski powstanie nowa, futurystyczna kładka pieszo-rowerowa, która połączy dwie krakowskie dzielnice Kazimierz i Podgórze (osiedle Ludwinów). Inwestycja planowana jest do realizacji już od wielu. Była też przez pewien czas blokowana przez Małopolską Konserwator Zabytków.
W stolicy Małopolski powstanie nowa, futurystyczna kładka pieszo-rowerowa, która połączy dwie krakowskie dzielnice Kazimierz i Podgórze (osiedle Ludwinów). Inwestycja planowana jest do realizacji już od wielu. Była też przez pewien czas blokowana przez Małopolską Konserwator Zabytków.
W stolicy Małopolski powstanie nowa, futurystyczna kładka pieszo-rowerowa, która połączy dwie krakowskie dzielnice Kazimierz i Podgórze (osiedle Ludwinów). Inwestycja planowana jest do realizacji już od wielu. Była też przez pewien czas blokowana przez Małopolską Konserwator Zabytków.
30.03.2016 Do nowej kładki na Wiśle prowadzić będzie ścieżka rowerowa
Inwestycje. Nad torami PKP, między Bonarką a rondem Matecznego, powstanie wiadukt z trasą dla jednośladów. Rowerzyści w końcu zyskają trasę, którą szybko i wygodnie będą mogli dojechać z południa Krakowa do centrum. Za około 20 mln złotych powstanie ścieżka dla jednośladów wzdłuż ul. Wielickiej, Kamieńskiego i Konopnickiej. Prowadzić będzie wprost na planowaną kładkę (w rejonie hotelu Forum), która połączy Ludwinów z Kazimierzem.
Ścieżka zbudowana zostanie w ciągu dwóch najbliższych lat w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. W tym samym czasie powstać ma również sama futurystyczna kładka na Wiśle. Stanowić będzie ona jednak osobną inwestycje.
Będzie nowy wiadukt
Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu szukają właśnie firmy, która do czerwca przygotuje wstępną dokumentację (koncepcję) dla nowej trasy rowerowej. Zgodnie z założeniami rozpoczynać ma się ona w rejonie skrzyżowania ulicy Nowosądeckiej z Wielicką i biec dalej wzdłuż ulicy Kamieńskiego, przez rondo Matecznego do ul. Konopnickiej. Następnie ścieżka skręci w prawo właśnie w stronę planowanej kładki Kazimierz - Ludwinów...