Na budowie kładki Kazimierz–Ludwinów zakończył się kluczowy etap – łączenie ogromnych stalowych segmentów konstrukcji. Ze względu na wysokie temperatury powietrza w ciągu dnia prace związane z łączeniem przęseł były prowadzone nocami w dniach od 30 czerwca do 2 lipca.
W czwartek, 26 czerwca, na oczach mieszkańców trwała spektakularna operacja – z barki podnoszone były stalowe segmenty, które przypłynęły z Zabłocia.
W związku z prognozowanymi wysokimi temperaturami powietrza w ciągu dnia oraz intensywnym nasłonecznieniem, konieczne będzie wykonanie części prac montażowych w porze nocnej. Technologia połączenia stalowych pomostów kładki wymaga odpowiedniej temperatury otoczenia, które obecnie występują jedynie w godzinach nocnych. Prace nocne odbyły się od 30 czerwca do 2 lipca.
Wykonanie prac związane jest z połączeniem pomostów kładki po obu stronach Wisły. Będzie to kolejny ważny krok przybliżający nas do zakończenia budowy kładki pieszo-rowerowej. Nowa przeprawa przez Wisłę usprawni przemieszczanie się pieszych i rowerzystów, którzy zyskają dodatkowe połączenie komunikacyjne w atrakcyjnym obszarze miasta.
ZDJĘCIA:
Przypomnijmy, że kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz – Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł to dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Zgodnie z aktualnym harmonogramem, zakończenie kontraktu planowane jest na połowę 2026 roku.
Za projekt architektoniczny nowej kładki odpowiedzialne jest Biuro Projektów Lewicki Łatak Sp. z o.o. Sp. k.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Primost Południe sp. z o.o.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem, zakończenie kontraktu planowane jest na połowę 2026 roku.







![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)







![W centrum Krakowa trwa budowa pieszo-rowerowego mostu kolejowego nad Wisłą [FILM + ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/234/106/52714_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/63/63/51775_100x70.jpeg)
![W Krakowie trwa budowa pieszo-rowerowego mostu kolejowego nad Wisłą [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/144/16/52624_100x70.jpg)
![Kraków: Kończy się projektowanie i uzgadnianie pieszo-rowerowego mostu kolejowego nad Wisłą [WIZUALIZACJE + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/137/9/51849_100x70.jpg)

![W Krakowie trwa budowa estakady kolejowej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/40/40/52520_100x70.jpg)
![[Wrocław] Budowa nowego cmentarza na Oporowie ruszy dopiero w 2016 roku](https://investmap.pl/_i/image/91/91/1883_100x70.jpg)
![Park Kleciński we Wrocławiu powiększył się o nowe tereny [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/166/38/51878_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/214/86/52182_100x70.jpg)
![Trwają prace przy przebudowie Dworca Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/154/26/51354_100x70.jpg)