W centrum Krakowa trwają przygotowania do realizacji kolejnych etapów budowy kładki Kazimierz – Ludwinów. W tym celu na plac budowy dostarczony został specjalistyczny sprzęt. Niedawno na plac budowy od strony Bulwaru Inflanckiego został przetransportowany i zainstalowany specjalistyczny żuraw.
Po zakończeniu budowy podpór betonowych kładki Kazimierz – Ludwinów, wykonawca zadania – firma Primost Południe sp. z o.o. – realizuje kolejny etap kontraktu. Na betonowe korpusy montowane są tzw. segmenty startowe, będące połączeniem pomiędzy podporami a pomostami kładki.
Będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów trwa już 12 miesięcy. Co już udało się zrobić? Jakie są plany na najbliższe miesiące?
W stolicy Małopolski powstaje nowa, futurystyczna kładka pieszo-rowerowa, która połączy dwie krakowskie dzielnice Kazimierz i Podgórze (osiedle Ludwinów). Inwestycja planowana była do realizacji już od wielu. Przez pewien czas jej budowę blokowała Małopolska Konserwator Zabytków.