REKLAMA
Napisz komentarz
Orzech
Wrocławski magistrat podpisał właśnie umowę na dofinansowanie przebudowy ul. Wyścigowej. Z 21 milionów, które wydano na roboty, Unia Europejska opłaciła ponad 14 milionów.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Wyremontowaną ulicą Wyścigową możemy jeździć już od dwóch tygodni. Ale to wcale nie oznacza, że zakończył się remont ulicy, który miał trwać do 30 czerwca.

Jeszcze wczoraj po południu nie można było wjechać w ulicę Turniejową. Na skrzyżowaniu ul. Wyścigowej z Waligórskiego trwały prace przy wymianie nawierzchni, a w wielu miejscach nie ma jeszcze gotowych chodników i zasadzonej zieleni.


pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Posadzą drzewa na Wyścigowej, ale dopiero jesienią:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... ienia.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
tedas
Masz racje tam się tylko czeka... szkoda że nie poszeżyli skrzyżowania- miejsce było
0
Zaloguj aby dodać komentarz
teodor
"Orzech" napisał:
(..) ale przede wszystkim miło się po tej ulicy teraz jeżdzi (...)

Z tym [i:3j86l9o0]jeździ[/i:3j86l9o0] to trochę na wyrost napisane ;)
Chyba, że w stronę miasta. W stronę Bielan się głównie stoi, co widać doskonale na zdjęciach.
Jechałem w porze raczej niekorkowej, a i tak sobie postałem.
Nie liczyłem, ale mam wrażenie, że na sygnalizacji przy Karkonoskiej zielone pali się dość krótko, na jednym cyklu przejeżdżają chyba 3-4 auta (z jednego pasa) :(
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Mmaciek
25.06.2010


5290_1000x.jpg



5291_1000x.jpg



5292_1000x.jpg



5293_1000x.jpg



5294_1000x.jpg



5295_1000x.jpg



5296_1000x.jpg



5297_1000x.jpg



5298_1000x.jpg



5299_1000x.jpg



5300_1000x.jpg



5301_1000x.jpg



5302_1000x.jpg



5303_1000x.jpg



5304_1000x.jpg



5305_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Fotki Wyścigowej po przebudowie. Miło się je ogląda, ale przede wszystkim miło się po tej ulicy teraz jeżdzi, o czym sam się dziś przekonałem :)

336134.jpg

336135.jpg

336137.jpg

336140.jpg

336141.jpg

336143.jpg

Zdjęcia: Mmaciek - www.wroclaw.hydral.com.pl
0
Zaloguj aby dodać komentarz
denu
Jechałem wczoraj Wyścigową i już chyba wszystko gotowe jeśli chodzi o drogę dla samochodów. Panowie z motykami plewią jeszcze pobocza i trzeba posiać trawę na pasie zieleni pomiędzy jezdniami, ale poza tym jest OK - gładki czarny asfalt nówka-nieśmigany :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
are
Po ostrej zimie panowie i panie(!) z Pol-Dróg ostro wzięli się do roboty. Mimo silnych i częstych deszczy praca szła na całego. Niedawno oddano do użytku odcinek Wojszycka-Ślężna na całej szerokości, co umożliwiło wjeżdżanie w Wojszycką w dwie strony i zamknięcie wjazdu w Turniejową. Dzisiaj rano do tego kawałka dodano resztę Wyścigowej, dzięki czemu całość Wyścigowej można przejechać swobodnie w dwie strony 8), a wjazd w Waligórskiego zamknięty (Ś.P. A. Waligórski w grobie się przewraca - po niecałym roku jazdy tirów droga wymaga generalnego remontu na całej długości - co oczywiście pewnie będzie realne dopiero za ileś tam (kilkanaście?) lat).

Do końca remontu zostało stosunkowo niewiele. Przebudowa wjazdów/zjazdów w Turniejową (prace zaawansowane) i w Waligórskiego (zaczęli dzisiaj) oraz dokończenie zjazdu/wjazdu w Sudecką i Ślężną. Brakuje też w wielu miejscach ostatniej warstwy asfaltu (ścieralnej) plus trwałych oznakowań oraz dokończenia przebudowy chodników.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://www.wi.wroc.pl/html/inwestycje/0 ... #x20091002

Zmiana organizacji ruchu na ulicy Wyścigowej we Wrocławiu

W związku z trwającą przebudową ulicy Wyścigowej w ciągu drogi krajowej nr 8 w nocy 2/3 października 2009 roku zostaną wprowadzone kolejne zmiany w organizacji ruchu. Będą one polegały na zamknięciu jezdni zachodniej na odcinku od al. Karkonoskiej do Novotelu. Ruch w tej części ul. Wyścigowej zostanie przełożony na zmodernizowaną jezdnię wschodnią.

Bez zmian pozostaje organizacja ruchu wprowadzona na czas remontu – Wyścigową można jeździć tylko w jednym kierunku, do centrum. Objazd w przeciwną stronę prowadzi przez ulice Waligórskiego i Karkonoską.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
Wyścigowa zamknięta na cały rok

Obyło się bez większych korków w okolicy Wyścigowej. Natomiast kierowcy byli zdezorientowani.
Nowa organizacja ruchu sprawiała im spore problemy. - Zawsze tak jest, kiedy zamykane są ważne ulice - powiedziała nam dyspozytorka Mini Radio Taxi.


W niedzielę rozpoczął się remont jezdni na całej długości, która wynosi 1,5 kilometra. - Nie jest źle - opowiadał Paweł Krawczuk, wrocławski kierowca, który pracuje w Bielanach Wrocławskich.
- Spodziewałem się, że przejazd w tym rejonie miasta będzie o wiele trudniejszy. Ale pewnie to miłe złego początki, bo w tygodniu ruch będzie większy.
Można się tego spodziewać. Przez Wyścigową można jechać jedynie w stronę centrum i to jednym pasem. W drugą stronę kierowcy muszą korzystać z objazdu, który wyznaczony został przez ulice Waligórskiego i Karkonoską. Trasa zaczyna się od skrzyżowania ulic Ślężnej i Sudeckiej.
Swoje trasy zmieniają autobusy 144, 612, 249 i 259. Linie kursujące przez ulicę Wojszycką będą korzystały w jedną stronę z objazdu ulicą Turniejową. Powstanie tu dodatkowy przystanek, podobnie jak przy Waligórskiego. Powrót w stronę centrum - bez zmian.
Wyścigowa zamknięta została na cały rok. Na całej ulicy trzeba wymienić nawierzchnię, bo jezdnia przypomina szwajcarski ser: więcej na niej dziur niż asfaltu. Z efektów końcowych remontu zadowoleni powinni być nie tylko kierowcy, ale też piesi i rowerzyści. Zrobione zostaną chodniki i ścieżki dla jednośladów.

Podczas przebudowy Wyścigowej zupełnie zmieni się okoliczna roślinność. Drogowcy musieli wyciąć sto okazałych drzew, ale na ich miejsce zasadzą tyle samo nowych roślin. Do tego w sumie wymienionych będzie prawie 30 tysięcy krzewów.

Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/1003793.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
are
Zastanawiałem się, jak udało się zrobić zdjęcie (wykorzystane w wizualizacji) praktycznie bez aut? Proste, trzeba robić zdjęcia w niedzielę rano. Bo o innej porze, albo kupa samochodów, albo za ciemno na zdjęcia.

Wyścigowa już zamknięta.wyscigowa090524a.jpgAby wjechać w Wojszycką, trzeba zrobić objazd przez Waligórskiego, Karkonoską, Turniejową - przy czym skrzyżowanie Turniejowa+ Wyścigowa+ Wojszycka zostało przesunięte o jakieś 10 m. na południe. wojszycka090524.jpgPoszerzono też pas jezdny Wyścigowej kosztem likwidacji chodnika (piesi wydeptaną ścieżką z boku). Najlepiej jest pod wiaduktem. Zostało niecałe pół metra dla pieszych.

A na Waligórskiego, mimo że niedziela, tłok, i to na całej długości waligrskiego090524.jpg
W poniedziałek o 6 test nowej wydajności tej arterii. :drunken: Krytyczne miejsca (korkogenne) to zjazd z Wojszyckiej w Wyścigową (obecnie węższy niż był), no i oczywiście zjazd z Waligórskiego w Powstańców/Karkonoską (może wkrótce inaczej ustawią światła na tym skrzyżowaniu?).
No, ale to tylko rok :wink:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
[size=150:3vpyofuq]Ulicę Wyścigową omijaj od niedzieli szerokim łukiem [/size:3vpyofuq]

40_1002830_1_d_6581.jpg

W sobotę w nocy na rok zamykają ulicę Wyścigową. Jeśli zechcesz ją ominąć, i tak utkniesz w korku.
Od niedzieli wyjazd z Wrocławia w kierunku autostrady A4 i Bielan Wrocławskich może zająć nam nawet dwa razy więcej czasu niż dotychczas. To dlatego, że drogowcy w końcu zdecydowali się rozpocząć zapowiadany od kilku tygodni remont ulicy Wyścigowej. Przez rok będzie ona jednokierunkowa.


Oficjalny objazd skieruje sznur aut z ul. Ślężnej w wąską ulicę Waligórskiego, a stąd do alei Karkonoskiej. I tu pojawia się problem, bo ulicą Ślężną jadą nie tylko samochody osobowe, ale także mnóstwo tirów i autokarów przemierzających Wrocław drogą krajową nr 8 - od strony Warszawy w kierunku południowej granicy państwa.

Dlatego trudno uwierzyć urzędnikom, że oficjalnym objazdem uda się przejechać bez korków. Choć spółka Wrocławskie Inwestycje (to ona w imieniu miasta zleciła remont) przekonuje, że postarała się ułatwić życie kierowcom.
W sobotę w nocy na rok zamykają ulicę Wyścigową. Jeśli zechcesz ją ominąć, i tak utkniesz w korku.
Od niedzieli wyjazd z Wrocławia w kierunku autostrady A4 i Bielan Wrocławskich może zająć nam nawet dwa razy więcej czasu niż dotychczas. To dlatego, że drogowcy w końcu zdecydowali się rozpocząć zapowiadany od kilku tygodni remont ulicy Wyścigowej. Przez rok będzie ona jednokierunkowa.

Oficjalny objazd skieruje sznur aut z ul. Ślężnej w wąską ulicę Waligórskiego, a stąd do alei Karkonoskiej. I tu pojawia się problem, bo ulicą Ślężną jadą nie tylko samochody osobowe, ale także mnóstwo tirów i autokarów przemierzających Wrocław drogą krajową nr 8 - od strony Warszawy w kierunku południowej granicy państwa.

Dlatego trudno uwierzyć urzędnikom, że oficjalnym objazdem uda się przejechać bez korków. Choć spółka Wrocławskie Inwestycje (to ona w imieniu miasta zleciła remont) przekonuje, że postarała się ułatwić życie kierowcom.

My jednak radzimy nie szukać rozwiązań na ostatnią chwilę. Jeśli ktoś jedzie ze wschodniej części miasta, powinien wcześniej pomyśleć, czy nie warto dostać się do autostrady A4 przez ulicę Bardzką i Buforową.
Można też próbować skorzystać z Borowskiej, ale tu - prędzej czy później - zderzymy się z problemem przejazdu przez Ołtaszyn, gdzie właśnie trwa budowa kanalizacji na kilku ulicach.
Znacznie lepiej mają kierowcy podążający z zachodniej części miasta. Gdy już przebrną przez utrudnienia na ul. Grabiszyńskiej i korki na Solskiego, mogą dalej w kierunku Bielan jechać na dwa sposoby. Albo ul. Karmelkową i Czekoladową, albo skorzystać z najlepszego dziś rozwiązania, czyli ul. Wiejskiej, Mokronoskiej i dalej zwykle pustej ul. Kwiatkowskiego.

O wiele łatwiejsze zadanie będą mieli kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od strony Bielan Wrocławskich i jadący w kierunku centrum. Dla nich dwa pasy ul. Wyścigowej będą przejezdne przez cały czas trwania remontu - czyli do czerwca przyszłego roku.

Zmiany w miejskiej komunikacji
W związku z remontem inaczej pojadą dwie linie autobusów dziennych - 144 i 612 oraz dwie linie nocne: 249 i 259.
Jadąc od centrum w stronę pętli przy ul. Wojszyckiej, dojadą do końca ulicy Sudeckiej i skręcą w prawo w ul. Waligórskiego. Tą ulicą dojadą do Karkonoskiej. Z niej odbiją zaraz w lewo w ul. Turniejową i stamtąd już do pętli przy ul. Wojszyckiej.
Przystanki tymczasowe powstaną przy ul. Waligórskiego oraz przy Turniejowej. W stronę centrum autobusy pojadą tak jak dotychczas.

[url][http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/1002830.html/url]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
[size=150:hqjijd77]W sobotę mają aż na rok zamknąć Wyścigową[/size:hqjijd77]

Ostateczna decyzja zapadnie w środę. Zanim doczekamy się tam nowej nawierzchni, przez rok będziemy stać w korkach na alei Karkonoskiej

Karkonoska to jedyna droga wylotowa na południu miasta - trzecia pod względem obciążenia ruchem w Polsce. Średnio jeździ nią 45 tys. aut na dobę. Dlatego rano i popołudniami zawsze tworzą się tam korki. Zwykle zaczynały się jednak przy budynku telewizji, bo część kierowców decydowała się jechać ul. Wyścigową. Jednak wkrótce nie będą już mieli takiej alternatywy. Oznacza to, że zator na Karkonoskiej w stronę Bielan znacznie się wydłuży.

Przez rok ul. Wyścigową będzie można przedostać się tylko w stronę centrum. Na początku jeździć będziemy jakby pod prąd, bo jezdnią, która obecnie prowadzi ruch w kierunku Bielan. Firma Pol-Dróg, która wygrała przetarg na realizację prac, rozpocznie bowiem remont od jezdni w stronę ul. Sudeckiej. Dziś ma zapaść decyzja, kiedy zostanie wstrzymany ruch na tej nitce.

- Zamierzamy zamknąć połówkowo ulicę Wyścigową z piątku na sobotę - mówi Marek Szempliński, rzecznik spółki miejskiej Wrocławskie Inwestycje, która zleciła remont. - Jednak projekt zastępczej organizacji ruchu musi jeszcze zatwierdzić wydział inżynierii miejskiej. Przygotowana przez wykonawcę dokumentacja jest przeglądana, w środę poznamy opinię na jej temat.

W stronę Bielan nadal będzie można jechać ul. Ślężną lub Sudecką. Jednak zamiast w Wyścigową trzeba będzie skręcić w ul. Waligórskiego, gdzie wprowadzony będzie jeden kierunek ruchu. Kierowcy będą mieli tam dwa pasy, by dojechać do Karkonoskiej. W tym miejscu będzie najbardziej newralgiczny punkt objazdu. Dotychczas korki tworzyły się przed światłami u zbiegu ul. Karkonoskiej i Wyścigowej. Teraz problem małej przepustowości dotknie kierowców przy skrzyżowaniu Waligórskiego i Karkonoskiej, bo sygnalizacja świetlna uwzględniać będzie zarówno ruch od strony Powstańców Śląskich, jak i Ślężnej. Trzeba więc będzie sporo się naczekać na zielone. Na szczęście na Waligórskiego będą dwa pasy do skrętu w stronę telewizji, co nieco poprawi sytuację.

- Utrudnienia w ruchu będą znaczne, bo w tym rejonie nie ma większych możliwości objazdu - mówi Szempliński.

Zapytaliśmy, dlaczego nie poczekano z remontem, aż gotowa będzie Autostradowa Obwodnica Wrocławia, która przejęłaby część ruchu z Wyścigowej i Karkonoskiej.

Szempliński: - Obwodnica ma być dopiero pod koniec przyszłego roku. Tymczasem Wyścigowa nie mogła już dłużej czekać. Ulica jest w bardzo złym stanie. Mieszkańcy od lat zabiegali o jej remont. Zamknięcie Wyścigowej to bolesny krok, ale konieczny, jak wyrwanie chorego zęba.

m6626804.jpg
Schemat nowej organizacji ruchu wokół ul. Wyścigowej we Wrocławiu

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,6626909,W_sobote_maja_az_na_rok_zamknac_Wyscigowa.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=4778157
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Ostatnio jak przejeżdżałem to drzewa już osłonięte, więc coś tam już się zaczęło dziać :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
Remont ulicy Wyścigowej z tygodniowym poślizgiem

Dopiero w przyszłym tygodniu kierowcy będą stali w korkach na ul. Wyścigowej. Wszystko dlatego, że prace remontowe rozpoczną się dopiero w przyszłym tygodniu zamiast, jak planowano, w miniony weekend.

Przez najbliższe dni trzeba będzie popracować jeszcze na poboczach i chodnikach, dlatego nie było sensu zamykać jezdni już teraz - tłumaczy Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki, która zajmuje się budową.
Dzięki przesunięciu terminu, kierowcy będą mogli się jeszcze cieszyć swobodnym przejazdem tą ulicą. Jednak później czeka ich prawdziwa gehenna. Ulica Wyścigowa ma być zamknięta na całej długości i to przez okrągły rok. Kierowcy będą mogli przez nią przejechać, ale tylko jednym pasem w jedną stronę. Wyścigowa to ważna droga, którą wiele osób jeździ do Bielan Wrocławskich.
Zwężenie sprawi, że samochody będą stały w korkach. Dlatego też do Bielan (i z centrów handlowych do miasta) warto pojechać inną trasą.
Na całej długości ulicy Wyścigowej wymieniona zostanie nawierzchnia. Teraz jezdnia jest tak dziurawa, że przypomina szwajcarski ser. Przed hotelem Novotel pojawi się także lewoskręt, żeby można było wjechać na parking.

Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/996240.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
are
Jesteś optymistą. Nawet jeśli obwodnica będzie za 2 lata (a mam nadzieję że tak) to i tak nie wszystkie ponad 3.5metrowej wysokości pojazdy znikną z Wyścigowej. Wrocław też potrzebuje zaopatrzenia (w samym pobliżu jest kilka hurtowni i nie tylko). Zmieni się więc tylko skala zjawiska, a nie samo zjawisko.

Problemem też będzie dalsza rozbudowa południowych dzielnic Wrocławia, a w konsekwencji wzrost ruchu samochodowego w tamte rejony. Jakoś tam trzeba dojechać. Alternatywa jest prosta: albo Borowską i GrotaRoweckiego, albo Wyścigową-Wojszycką-Ołtaszyńską. No, ewentualnie wyścigową-Karkonoską-Zwycięską. Ostatnie dwie trasy nie są dostosowane do tak dużego ruchu jaki ma miejsce obecnie - a ten będzie się tylko zwiększał. Wprawdzie może Borowska-Grota w końcu zostanie w końcu przebudowana do końca i będzie drogą porządną, ale całości ruchu i tak nie przejmie.
Te trzy pasy od wiaduktu do Wojszyckiej, z jednym wydzielonym pasem na skręt w Wojszycką w takich realiach to konieczność. Kłopot w tym, że wiadukt znacznie ogranicza pojemność tego dodatkowego pasa. Zmieszczą się tam 3 - maksimum 4 osobówki. Więc kwestii korków ta przebudowa nie rozwiązuje - przez wiadukt i brak dodatkowej trasy (alternatywy dla wąziutkiej Ołtaszyńskiej) z Wyścigowej w stronę Ołtaszyna właśnie.

A na marginesie, ciekaw jestem jak wygląda kwestia skręcania w i wyjeżdżania z uliczek z warsztatami przy nasypie: Warsztatowej i Koszyckiej. Obecnie dzieje się to z naruszeniem przepisów ruchu (konieczność liczenia na wpuszczenie przy stałych korkach, lub wymuszenie).
0
Zaloguj aby dodać komentarz
TerrorMole
Co do problemów z TIR'ami - w tej chwili nie ma sensu przebudowywać dróg pod kątem tranzytu. Za 2 lata będzie otwarta Obwodnica Autostradowa; DK5 i 8 nie będą już wiodły w tych rejonach.
A w kwestii ścieżki rowerowej: spokojnie, to tylko wizualizacje, nie projekt wykonawczy :-)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
are
Wizualizacja projektu jest calkiem calkiem. Ale "diabel tkwi w szczegolach". Problemem wyscigowej sa tiry. Korki tworza sie na krancach Wyscigowej. I o ile na krancu poludniowym (przy polaczeniu S5 i S8 przy centarzu armii czerwonej) za korki odpowiedzialny jest natlok samochodow na tych dwoch pasach, to za korek przy krancu polnocnym (na styku Wyscigowej i Sleznej) odpowiada lukowy wiadukt kolejowy i nadmiar tirow, oraz to, ze Wojszycka jest nadmiernie obciozana ruchem samochodowym (jedna z dwoch glownych tras doazdowych na coraz wieksze osiedna Partynice-Oltaszyn). W praktyce wyglada to tak, ze tir jadacy od Sleznej musi pod wiaduktem wjechac na srodkowy pas blokujac w tym czasie dwa (czyli wszystkie) pasy i blokujac potem pas skretu w lewo, w Wojszycka.
Na wizualizacji widac ze jest dodatkowy pas skretu w lewo w Wojszycka. No ale co z tego, jak chwile wczesniej nieprzebudwany wiadukt bedzie wymuszal na tirach jego blokade? W ramach tej przebudowy mozna bylo pokusic sie o dwie konieczne :!: dodatkowe inwestycje. O przebudowe wiaduktu kolejowego i o wybudowanie dodatkowej drogi laczacej Wyscigowa z osiedlami Partynice-Oltaszyn. Bez tego korki jak byly, tak beda nadal.

I jeszcze jeden drobiazg na ostatniej wizualizacji. Jak wiadomo miasto stawia na rowery. I jak widac lampy drogowe sa na srodku drogi rowerowej, a po stronie prawej dwie panie narazaja sie rowerzystom idac droga rowerowa, bo innaczej nie a jak.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[galeria:70roewp5]http://www.wi.wroc.pl/html/inwestycje/pliki/03190/090430_uj_1_podglad.jpg[/galeria:70roewp5]

Ograniczenia ruchu na ul. Wyścigowej we Wrocławiu
W nocy z 2 na 3 maja 2009 roku przejazd na drodze krajowej nr 8 będą utrudniały zwężenia jezdni na ulicy Wyścigowej w rejonie skrzyżowań z ulicą Karkonoską oraz Turniejową i Wojszycką. Utrudnienia związane są z przygotowaniami do remontu ulicy Wyścigowej.


Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[size=150:1z9n9c96]Remont bez protestów[/size:1z9n9c96]

Trzynaście miesięcy potrwa remont ulicy Wyścigowej. Wzdłuż ulicy zasadzonych zostanie 29 tys. drzew i krzewów.

Dziś podpisano umowę między Inwestycjami Wrocławskimi, a generalnym wykonawcą firmą Pol-Dróg, która na początku maja rozpocznie remont ulicy. Na asfaltową nawierzchnię od lat skarżą się kierowcy.
- Próbowałem ustalić, kiedy ostatni raz remontowano Wyścigową. Dotarłem do dawnych pracowników dawnego ZDiKU i ZDiUM-u, niestety nikt tego nie pamięta – tłumaczy Mariusz Konecki, kierownik projektu remontu ulicy Wyścigowej.
Podczas prac wyciętych zostanie ponad 100 kasztanowców. Przeciwko temu protestowało Stowarzyszenia Ekologiczne Eko-Unia. Udało się jednak zażegnać protest. Wzdłuż ulicy zasadzonych zostanie aż 29 tys. drzew (również kasztanowców), żywopłoty i krzewy.
Docelowo teren szkoły podstawowej przy ulicy Ołtaszyńskiej, chronić będzie ekran dźwiękochłonny.
Podczas wojny w tym rejonie prowadzona była ofensywa. Przez wiele dni trwały walki w pobliżu wiaduktu kolejowego przy ul. Sudeckiej.
- Saperzy nie sprawdzali ulicy Wyścigowej. Zdejmiemy 60-70 centymetrową nawierzchnię asfaltu. Gdy znajdziemy niewybuch zawiadomimy odpowiednie służby – mówi Jarosław Krasicki, wiceprezes zarządu w firmie Pol-Dróg.
Podczas pierwszego etapu prac udostępniony zostanie jeden pas ruchu (od strony hotelu Novotel). Remont ma się zakończyć w czerwcu 2010.

wyscigowa4a.jpg
wyscigowa4.jpg
wyscigowa3a.jpg
wyscigowa3.jpg
wyscigowa2a.jpg
wyscigowa2.jpg

Wroclaw24.net
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
Wkrótce wystartuje remont ulicy Wyścigowej

Nic już nie stoi na przeszkodzie, by ruszył remont ulicy Wyścigowej. W czwartek firma Max Boegl, która startowała w przetargu, wycofała swój protest

Na remont Wyścigowej miasto przeznaczyło 30,83 mln złotych. Ale wszystkie sześć firm startujących w przetargu zaproponowało za inwestycję mniej. Najtańsza była oferta firmy Pol-Dróg Oleśnica, która chce za swoje prace 22,23 mln zł. Oferta Maksa Boegla była trzecia w kolejności pod względem ceny, ale firma złożyła protest do Krajowej Izby Odwoławczej, który dotyczył i Pol-Dróg Oleśnica, i firmy Ziajka, której oferta była na drugim miejscu. Postępowanie przed KIO miało rozpocząć się w piątek. - Cieszymy się, że Max Boegl zachował się tak odpowiedzialnie i wycofał swój protest. Dzięki temu w ciągu kilku dni podpiszemy umowę z wykonawcą i remont Wyścigowej będzie mógł się rozpocząć - mówi Marek Szempliński, rzecznik miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje.

Ulica Wyścigowa to ważna droga wylotowa na południu miasta. Wrocławskie Inwestycje zakładają, że prace prowadzone będą najpierw na jednej dwupasmowej jezdni, dopiero potem na drugiej, tak by ulica cały czas była przejezdna w obie strony.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,87947,6403322,Wkrotce_wystartuje_remont_ulicy_Wyscigowej.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
Remont Wyścigowej: miłośnicy drzew ustąpili

Drzewo po drzewie oglądali we wtorek na ul. Wyścigowej przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji i Stowarzyszenia Ekologicznego 'Eko-Unia'. Zgodzili się, że ponad 100 kasztanowców musi być wyciętych, by można było wyremontować ulicę
z2711920N.jpgz6366706N.jpg
Trwający od kilku miesięcy protest ekologów przeciwko wycince drzew na ul. Wyścigowej zakończył się. Wczoraj Radosław Gawlik, prezes Stowarzyszenia Ekologicznego "Eko-Unia", oglądał kasztanowce, a Mariusz Konecki z Wrocławskich Inwestycji tłumaczył, dlaczego muszą usunięte. Na Wyścigowej w związku z planowanym remontem ma być wykarczowanych ponad 100 z około 300 drzew. Gawlik: - Przeszliśmy całą ulicę z dendrologiem. Przejrzeliśmy na miejscu projekt remontu i przekonaliśmy się, że rzeczywiście większość z tych drzew zagraża bezpieczeństwu kierowców. Ograniczają widoczność, utrudniają przebudowę skrzyżowań. Specjaliści uspokoili nas, że będą nasadzone nowe. Owszem, minie wiele lat, nim urosną. Jednak dendrolog twierdzi, że te obecne i tak zaczęłyby wkrótce obumierać, bo kasztanowce dożywają zwykle około 100 lat, a te tutaj są już bardzo stare.

Piotr Reda, dendrolog: - Aleja na Wyścigowej ma już około 100 lat, a, niestety, kasztanowiec biały szybko próchnieje, zwłaszcza w krajobrazie miejskim. Te drzewa połowę korzeni mają pod asfaltem, drugą połowę pod chodnikiem. Dlatego wiele z nich jest w słabej kondycji.

Fot. Grzegorz Dąbrowski / AG
Fot. Łukasz Giza/AG
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,87947,6366427,Remont_Wyscigowej__milosnicy_drzew_ustapili.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski

Wyścig chętnych do pieniędzy za Wyścigową

Magda Nogaj
2009-02-18, ostatnia aktualizacja 2009-02-18 20:52

Spółka miejska Wrocławskie Inwestycje nie może podpisać umowy z wykonawcą, który przeprowadzi remont ul. Wyścigowej. Wybrała najkorzystniejszą ofertę, ale jedna z firm oprotestowała tę decyzję.
A na Wyścigowej dalej dziury


Do Wrocławskich Inwestycji wpłynął protest firmy Max Boegl. Spółka zajęła trzecie miejsce w przetargu, ale postanowiła zawalczyć o kontrakt i wyeliminować z postępowania zarówno firmę, która zajęła pierwsze miejsce, jak i tę, która zajęła drugie. W przetargu wyprzedziły ją Pol-Dróg Oleśnica i Ziajka, bo zaproponowały, że wyremontują Wyścigową po niższych cenach.

W ofertach obu firm Max Boegl dopatrzył się błędów. - Według protestującego błąd obu oferentów miał polegać na tym, że dwukrotnie załączyli do dokumentacji przetargowej ten sam dokument - mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji. Szempliński nie chce komentować, czy zarzut Max Boegl można rzeczywiście uznać za uchybienie, a jeśli tak, to czy miało ono jakikolwiek wpływ na ocenę obu ofert. - Komisja przetargowa sprawdzi zasadność protestu i w ciągu 10 dni zdecyduje, czy go odrzucić, czy też przyznać rację firmie, która go zgłosiła - mówi rzecznik WI.


Bez względu na to, jaką decyzję podejmie komisja, protest może znacznie opóźnić remont ul. Wyścigowej, który miał się rozpocząć w przyszłym miesiącu. Jeśli Wrocławskie Inwestycje odrzucą argumenty Max Boegl, firma może się jeszcze odwołać do Urzędu Zamówień Publicznych, a w przypadku dalszego niepowodzenia skierować skargę także do sądu. Z kolei gdyby komisja przetargowa przyznała rację Max Boegl, protest mogą wnieść Pol-Dróg Oleśnica i Ziajka, których oferty zostałyby odrzucone.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751 ... igowa.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[size=150:2qksj15r]W marcu wyczekiwany remont[/size:2qksj15r]

Sto rosnących drzew wzdłuż ulicy Wyścigowej ma zostać wyciętych. Za miesiąc rozpocznie się remont ulicy.

Ulica od dawna znajduje się w fatalnym stanie. Kierowcy zapowiedzieli, że w przypadku zniszczenia auta podadzą zarządcę drogi do sądu.
Od lat nawierzchnia ulicy Wyścigowej wymaga naprawy. Niedawno jeden z kierowców uszkodził podwozie samochodu. Wielu taksówkarzy grozi, że poda zarządcę drogi do sądu o odszkodowanie – tłumaczy Stanisław Ślusarczyk z korporacji taksówkarzy.
Podczas remontu wyciętych zostanie ponad 100 przedwojennych drzew rosnących na poboczu Wyścigowej. Jednak po zakończeniu prac w ich miejsce posadzone zostaną nowe.
Kierowców czekają spore utrudnienia. Pojazdy mają jeździć jednym pasem drogi. Oznacza to tworzenie się ogromnych korków od strony Bielan Wrocławskich.
Remont ma potrwać ponad rok. Generalnym wykonawcą jest firma Pol – Dróg z Oleśnicy.

Wroclaw24.net
0
Zaloguj aby dodać komentarz
danylko
REMONT WYŚCIGOWEJ

Przetarg na modernizację ulicy Wyścigowej wygrała firma Pol-Dróg. Złożyła najtańszą ofertę, ale prace potrwają ponad rok. Droższa o milion złotych oferta firmy Ziajka zakładała, że ulica będzie wyremontowana w osiem miesięcy.
W przetargu ogłoszonym przez spółkę miejską Wrocławskie Inwestycje oferty oceniane były nie tylko pod względem ceny. Pod uwagę brany był również proponowany przez firmy czas realizacji remontu. Wykonawcy mieli do zdobycia 100 punktów. O tym, że remont potrwa nie osiem, a 13 miesięcy zdecydowało półtora punktu. O tyle Ziajka przegrał z firmą Pol-Dróg. Jego oferta została niżej oceniona, bo była o 1,39 mln zł droższa. Miasto zdecydowało, że woli zaoszczędzić tę sumę kosztem wydłużenia remontu, choć nawet gdyby wybrało droższą ofertę, i tak byłaby ona tańsza niż zarezerwowana na tę inwestycję kwota w budżecie. Na modernizację Wyścigowej miasto zapisało w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym 30,83 mln zł. Pol-Dróg zaproponował, że wykona prace za 22,23 mln zł, a Ziajka za 23,62 mln zł.

Ulica Wyścigowa to jedna z najważniejszych dróg wylotowych na południu Wrocławia. Jeszcze miesiąc temu Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji zapewniał: - Zależy nam, by droga była jak najszybciej przebudowana, by jak najkrócej trwały utrudnienia dla kierowców i mieszkańców.
W rzeczywistości jednak czas realizacji prac miał niewielki wpływ na wygraną w tym przetargu. Proponując najszybszy remont, można było zdobyć maksymalnie 10 punktów, a będąc najtańszym aż 90. - Skróciliśmy czas prac o pięć miesięcy. To bardzo dużo jak na taką inwestycję, a i tak nie dostaliśmy pierwszej noty. To absurd - mówi Zdzisława Fabiniak, dyrektorka firmy Ziajka. - Na to wychodzi, że nie opłaca się remontować szybciej. Jednak przetarg był przeprowadzony prawidłowo. Zamawiający w specyfikacji określił takie proporcje w ocenie czasu oraz ceny. Żadna z firm wtedy tego nie oprotestowała. Dlatego teraz też nie ma do tego podstaw.

Formalnie firmy uczestniczące w przetargu mają 10 dni, licząc od piątku na złożenie ewentualnych protestów. Jeśli żaden nie wpłynie, Wrocławskie Inwestycje podpiszą umowę z firmą Pol-Dróg i w marcu powinny się rozpocząć prace. Do kwietnia przyszłego roku kierowcy jeździć będą tylko jedną jezdnią ul. Wyścigowej w obie strony. Zamiast dwóch pasów będą więc mieć po jednym, co będzie sporym utrudnieniem, bo nawet bez remontu często tworzą się tam korki.

- Chcieliśmy, żeby remont był przeprowadzony szybko, ale też nie byle jak. Dlatego czas stanowił tylko 10 procent oceny - tłumaczy Szempliński. - Zależało nam na realnym terminie, a większość firm w tym przetargu deklarowała, że remont musi potrwać 12, 13 lub 14 miesięcy.

źródło: Gazeta Wyborcza
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Wyścig chętnych do modernizacji Wyścigowej

Miasto zaoszczędzi na modernizacji ulicy Wyścigowej. Każda z sześciu firm, które wystartowały w przetargu, żąda mniej pieniędzy, niż miasto zarezerwowało na tę inwestycję

We wtorek zostały otwarte oferty firm drogowych. Najtańszą złożyła firma Pol-Dróg Oleśnica - chce za swoje prace 22,23 mln zł. Najwięcej - aż 30,46 mln zł - policzyło sobie konsorcjum firm Heilit Woerner i Strabag. W budżecie na Wyścigową zarezerwowało 30,83 mln zł.

Spółka Wrocławskie Inwestycje, która ogłosiła przetarg, będzie jednak oceniała oferty nie tylko na podstawie ceny. - Pod uwagę weźmiemy także proponowany przez wykonawców czas realizacji prac - mówi Marek Szempliński, rzecznik WI. - Zależy nam, by droga była jak najszybciej przebudowana, by jak najkrócej trwały utrudnienia dla kierowców i mieszkańców.


Ulica Wyścigowa to ważna droga wlotowa na południu miasta. Wrocławskie Inwestycje zakładają, że prace prowadzone będą najpierw na jednej dwupasmowej jezdni, dopiero potem na drugiej. Tak by ulica cały czas była przejezdna w obie strony.

Większość firm, które uczestniczą w przetargu, oceniła, że prace muszą potrwać nie krócej niż 12 miesięcy. Jedynie konsorcjum firm Ziajka i AG System uznało, że wystarczy im tylko osiem miesięcy.

Teraz oferty zostaną sprawdzone. Następnie wykonawcy będą mieli czas na ewentualne protesty i dopiero potem Wrocławskie Inwestycje będą mogły podpisać umowę ze zwycięską firmą. Miasto chciałoby rozpocząć modernizację ulicy w marcu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Ulica Wyścigowa: walka drogowców z ekologami

Już prawie rok opóźnia się remont ulicy Wyścigowej. Na przeszkodzie stoi wciąż nierozstrzygnięty przetarg na wykonanie prac. Inwestycja może się jednak jeszcze bardziej przeciągnąć, bo ekolodzy zapowiadają, że ją oprotestują

Ulica Wyścigowa to ważna trasa wylotowa na południu Wrocławia i jednocześnie jedna z najbardziej wyboistych dróg w mieście. Często dochodzi tam do wypadków, bo jezdnia ma głębokie koleiny i mnóstwo dziur. Jeszcze rok temu Elwira Nowak, zastępczyni dyrektora wydziału inżynierii miejskiej w magistracie, zapewniała, że ulica będzie wyremontowana wiosną tego roku. Tymczasem do dziś nie został nawet rozstrzygnięty przetarg na wykonanie prac. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła go w sierpniu, ale już kilkakrotnie przekładała termin otwarcia ofert. Było to konieczne, bo uczestnicy przetargu składali protesty i nadsyłali setki pytań odnośnie specyfikacji. Nowy termin wyznaczono na 6 stycznia. - Jeśli nie będzie kolejnych odwołań, wybierzemy najkorzystniejszą ofertę i w marcu mogłyby się rozpocząć prace - mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

Wyścigowa ma zyskać nie tylko nową nawierzchnię. Wymienione zostaną również wszystkie sieci znajdujące się pod jezdnią, m.in. wodociągi i kanalizacja. Dlatego prace mają trwać aż 14 miesięcy. Nie wiadomo jednak, czy inwestycja dojdzie do skutku, bo ekolodzy zapowiadają, że ją oprotestują.


Podczas przebudowy na Wyścigowej wyciętych ma być ponad sto z trzystu drzew rosnących na poboczu. - To skandal, te drzewa mogą mieć nawet ze sto lat. Teraz nagle zaczęły komuś przeszkadzać - mówi Radosław Gawlik, prezes Stowarzyszenia Ekologicznego "Eko-Unia", wiceminister środowiska w rządzie Jerzego Buzka. - Napiszemy protest do prezydenta Rafała Dutkiewicza. On i jego urzędnicy chcą zamienić Wrocław w betonową pustynię. Tymczasem drzewa mają znaczenie nie tylko ekologiczne, ale także zabytkowe i estetyczne.

We Wrocławskich Inwestycjach tłumaczą, że bez wycięcia 114 kasztanowców nie można przebudować ulicy Wyścigowej. - Siedem z tych drzew rośnie w krawężniku, 13 w miejscach, gdzie mają być nowe lewoskręty, 14 na wjazdach do posesji. Kolejnych siedem zasłania te wyjazdy, tak że kierowca nie widzi, czy coś nadjeżdża, sam też jest źle widoczny - wylicza Szempliński. - Poza tym prawie 70 kasztanowców jest w złym lub bardzo złym stanie, bo zaatakował je szkodnik szrotówek kasztanowcowiaczek.

- Z kasztanowcowiaczkiem można sobie poradzić. Trzeba poczekać, aż spadną liście, zgrabić je, następnie spalić - mówi Gawlik.

Wrocławskie Inwestycje zapewniają, że po wycięciu starych drzew wykonawca nasadzi 98 nowych. - Nim one urosną, minie sporo lat, co oznacza, że dopiero nasze wnuki będą mogły je podziwiać - ripostuje prezes Eko-Unii.

Argumenty ekologów podziela Janusz Nowicki, przewodniczący rady osiedla Krzyki-Partynice: - Bardzo nam zależy na remoncie ulicy Wyścigowej, ale nie kosztem drzew. Kasztanowce, nawet chore, trzeba za wszelką cenę ratować. Obie sprawy na pewno można pogodzić, tylko trzeba dobrej woli urzędników. Niestety, oni rzadko słuchają mieszkańców.

Jednak nie wszyscy mieszkańcy zamierzają bronić drzew. Część chce, by ulica została jak najszybciej wyremontowana. - Drzewa zwykle dodają urody ulicy. Te tutaj są stare i chore. Mają pożółkłe liście. W mojej ocenie nie stanowią więc ozdoby - mówi Jarosław Marek, mieszkaniec ulicy Wyścigowej.

- Dla bezpieczeństwa powinny być wycięte, bo często utrudniają włączenie się do ruchu z ulicy podporządkowanej - uważa Tadeusz Antoniewicz.

Ekologów nie przekonuje to tłumaczenie. - Zamiast wycinać drzewa, można zamontować lustra uliczne - mówi Gawlik.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA