KZN Rail wyremontuje za ponad 8 milionów złotych prawie kilometrowy odcinek torowiska w ciągu ulicy Żmigrodzkiej, a w dodatku go zazieleni. Natomiast Zakład Sieci i Zasilania zajmie się za niespełna milion przebudową pętli Zawalna. – Wystarczy pierwszy lepszy deszcz, a szyny [...] są całe pod wodą – mówi rzecznik MPK Wrocław.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu rozstrzygnęło 10 czerwca przetarg na remont torowiska w ciągu ul. Żmigrodzkiej na odcinku od ul. Bałtyckiej do ul. Na Polance (tuż przy moście Trzebnickim) na granicy Karłowic i Różanki. Do 1 czerwca zgłosiło się sześciu chętnych. Wszyscy zapewnili pięcioletnią gwarancję. Oczekiwali od 8 mln 459 tys. zł do 12 mln 531 tys. zł brutto. Najtańsza i najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez KZN Rail Sp. z o.o. z Krakowa. Spółka chciała wydać maksymalnie 6 mln 300 tys. zł. Zwiększyła jednak budżet w związku z rozszerzeniem zamówienia (pierwotnie remont miał się kończyć na skrzyżowaniu ul. Żmigrodzkiej z Broniewskiego).
W ten sam dzień MPK wyłoniło wykonawcę w postępowaniu na przebudowę pętli Zawalna (przy moście Trzebnickim). Do tego zadania zgłosiło się pięciu zainteresowanych dających pięć lat gwarancji. Ceny wahały się od 996 tys. zł (wrocławski Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o.) do 2 mln 214 tys. zł. Zamawiający przewidział na ten cel 900 tys. zł, ale dołożył brakujące środki.
Obie firmy rozpoczną prace 27 czerwca. Mają je skończyć najpóźniej 19 sierpnia.
MPK Wrocław
Cicho i zielono
– Będzie ładniej, spokojniej a przede wszystkim ciszej – zapowiada MPK. – Torowisko zabudowane zostanie prefabrykowanymi płytami betonowymi, a fragment wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej i na przecięciu z nią zabudowane będzie kostką granitową oraz wyłożone asfaltem. Deszcz nie będzie już stanowił problemu, bo torowisko doczeka się odwodnienia.
KZN Rail wyremontuje niespełna 800-metrowy odcinek. Następnie obsieje go trawą (zajmie się pielęgnacją na czas gwarancji, później to zadanie przejmie przewoźnik.) Mieszkańcy okolicznych bloków skarżyli się na hałas wywoływany przez rozpędzone tramwaje, dlatego MPK wprowadziło ograniczenie prędkości do 30 km/h.
– Trawa zniweluje hałas, jaki powstaje w czasie przejazdu tramwajów i będą mogły osiągnąć standardową dla takich obszarów prędkość 50 kilometrów na godzinę. Tramwaje będą cichsze, a jednocześnie będą mogły pojechać szybciej – wyjaśnia Tomasz Sikora, rzecznik MPK Wrocław.
MPK Wrocław
Koniec z tramwajem wodnym
Remont torowiska w ciągu ul. Żmigrodzkiej będzie skoordynowany z przebudową pętli Zawalna. Doczeka się nowej nawierzchni.
– Wrocławianie żartują, że w mieście już funkcjonuje tramwaj wodny. Wystarczy pierwszy lepszy deszcz, a szyny na tej pętli są całe pod wodą – opisuje Tomasz Sikora. – Nie dość, że nie ma tu odwodnienia, to jeszcze szyny się zapadły i bywa, że w ogóle nie widać ich spod głębokich kałuż.
MPK Wrocław
MPK Wrocław
Więcej zielonych torowisk
Zieleń pojawi się także na innych trasach tramwajowych. W ubiegłym tygodniu donosiliśmy o największej w tym roku inwestycji MPK w remont torów. Chodzi o prawie dwukilometrowy odcinek od byłej zajezdni Dąbie do pętli Biskupin.
MPK Wrocław
Miasto zrealizuje też zielone torowisko (ponad 2 km) w ramach budowy Alei Stabłowickiej. Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. wybrały w zeszłym miesiącu wykonawcę tej wartej prawie 200 mln zł inwestycji drogowej.
materiały inwestora
Zielonym torowiskiem będzie także część nowej trasy tramwajowej, przez Popowice. WI rozstrzygnęły w maju przetarg na realizację kolejnego etapu przedsięwzięcia, wartego 150 mln zł.
materiały inwestora