W miniony weekend wykonawca Tramwajów Warszawskich podłączył sieć trakcyjną na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i św. Bonifacego. Pozwoliło to na przeprowadzenie na Stegnach pierwszych testowych przejazdów – najpierw do pętli dojechał tramwaj pomiarowy, a następnie tramwaje liniowe typu Hyundai, które już niedługo będą wozić pasażerów na tej trasie.
Jedna z największych i najważniejszych inwestycji komunikacyjnych realizowanych obecnie w stolicy – budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Stegny (odnoga tramwaju do Wilanowa) – opóźniona. Inwestor milczy w kwestii nowych terminów. Co się obecnie dzieje na budowie?
We wtorek, 29 października, we wczesnych godzinach porannych, do Miasteczka Wilanów dojechał pierwszy tramwaj z pasażerami. To najdłuższy – od kilku dekad – nowy odcinek warszawskiej sieci tramwajowej. Trasa łącząca Wilanów z centrum, Żoliborzem i Bielanami oraz Ochotą powstała także dzięki środkom z Unii Europejskiej.
Budimex oficjalnie przekazał Tramwajom Warszawskim nowo wybudowaną linię tramwajową, w tym pełną infrastrukturę torową i energetyczną. Już od 29.10 br. mieszkańcy Warszawy będą mieli możliwość korzystania z nowej linii tramwajowej prowadzącej do Wilanowa, aż do końcowego przystanku przy ul. Branickiego. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest na koniec 2025 roku.
W poniedziałek, 14 października nastąpił historyczny moment w dziejach komunikacji tramwajowej w Warszawie. Tego dnia pierwszy tramwaj dojechał do końcowego przystanku przy ul. Branickiego w Wilanowie. Był to wóz pomiarowy Tramwajów Warszawskich, który sprawdzał sieć trakcyjną na całym nowym odcinku. Teraz spółka przechodzi do fazy intensywnych testów wybudowanej infrastruktury. Jeśli jazdy próbne przebiegną pomyślnie, to pasażerowie pojadą nową trasą na przełomie października i listopada.
Tramwaj na Wilanów nie pojedzie we wcześniej zapowiadanym terminie tj. na początku września. To już kolejne opóźnienie na budowie trasy, która miała być początkowo gotowa z końcem 2023 roku.
W 2024 roku do Wilanowa dojadą tramwaje, a mieszkańcy dzielnicy będą mogli dotrzeć do centrum w 25 minut. Generalnym wykonawcą tej wielkiej inwestycji jest firma Budimex S.A. Koszt budowy to ponad 685 mln zł.
Przed końcem ubiegłego roku kierowcy wrócili na ulice Goworka i Spacerową, a Gagarina odzyskała połączenie z Belwederską. Autobusy i indywidualni kierowcy mogą już korzystać z tego ciągu ulic o długości 2,5 km. W najbliższych dniach rozpoczną się prace na kolejnym odcinku trasy tramwajowej do Wilanowa, czyli skrzyżowaniu ulic: Belwederskiej, Sobieskiego, Dolnej i Chełmskiej.
Już w przyszłym roku będzie gotowa kolejna trasa tramwajowa, a mieszkańcy dojadą ze Stegien do centrum w 20 minut. W piątek, 6 października, ruszają pierwsze prace na ulicy św. Bonifacego. Kierowców, pieszych i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego czekają zmiany w organizacji ruchu.