We wtorek, 29 października, we wczesnych godzinach porannych, do Miasteczka Wilanów dojechał pierwszy tramwaj z pasażerami. To najdłuższy – od kilku dekad – nowy odcinek warszawskiej sieci tramwajowej. Trasa łącząca Wilanów z centrum, Żoliborzem i Bielanami oraz Ochotą powstała także dzięki środkom z Unii Europejskiej.
Budimex oficjalnie przekazał Tramwajom Warszawskim nowo wybudowaną linię tramwajową, w tym pełną infrastrukturę torową i energetyczną. Już od 29.10 br. mieszkańcy Warszawy będą mieli możliwość korzystania z nowej linii tramwajowej prowadzącej do Wilanowa, aż do końcowego przystanku przy ul. Branickiego. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest na koniec 2025 roku.
W poniedziałek, 14 października nastąpił historyczny moment w dziejach komunikacji tramwajowej w Warszawie. Tego dnia pierwszy tramwaj dojechał do końcowego przystanku przy ul. Branickiego w Wilanowie. Był to wóz pomiarowy Tramwajów Warszawskich, który sprawdzał sieć trakcyjną na całym nowym odcinku. Teraz spółka przechodzi do fazy intensywnych testów wybudowanej infrastruktury. Jeśli jazdy próbne przebiegną pomyślnie, to pasażerowie pojadą nową trasą na przełomie października i listopada.
Tramwaj na Wilanów nie pojedzie we wcześniej zapowiadanym terminie tj. na początku września. To już kolejne opóźnienie na budowie trasy, która miała być początkowo gotowa z końcem 2023 roku.
W 2024 roku do Wilanowa dojadą tramwaje, a mieszkańcy dzielnicy będą mogli dotrzeć do centrum w 25 minut. Generalnym wykonawcą tej wielkiej inwestycji jest firma Budimex S.A. Koszt budowy to ponad 685 mln zł.
Przed końcem ubiegłego roku kierowcy wrócili na ulice Goworka i Spacerową, a Gagarina odzyskała połączenie z Belwederską. Autobusy i indywidualni kierowcy mogą już korzystać z tego ciągu ulic o długości 2,5 km. W najbliższych dniach rozpoczną się prace na kolejnym odcinku trasy tramwajowej do Wilanowa, czyli skrzyżowaniu ulic: Belwederskiej, Sobieskiego, Dolnej i Chełmskiej.
Już w przyszłym roku będzie gotowa kolejna trasa tramwajowa, a mieszkańcy dojadą ze Stegien do centrum w 20 minut. W piątek, 6 października, ruszają pierwsze prace na ulicy św. Bonifacego. Kierowców, pieszych i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego czekają zmiany w organizacji ruchu.
W poniedziałek, 4 września, tramwaje wrócą na ulicę Puławską. Po zielonych torach kursować będą trzy linie tramwajowe. Prace na tym odcinku realizowane są w ramach budowy trasy do Wilanowa. Wczoraj miejsce inwestycji wizytował prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Na początku 2024 roku do Wilanowa dojadą tramwaje, a mieszkańcy dzielnicy będą mogli dotrzeć do centrum w 25 minut. Generalnym wykonawcą tej wielkiej inwestycji jest firma Budimex S.A. Prace ruszyły w ostatnich dniach sierpnia. Realizacja przedsięwzięcia potrwa niecałe dwa lata. Koszt budowy to ponad 685 mln zł.
Przetarg na budowę kolejnego połączenia tramwajowego na Mokotowie ogłoszony. Będzie wygodny dojazd do stacji metra, a w przyszłości szybkie połączenie Woli z Wilanowem.
Już w najbliższy weekend kolejne zmiany w organizacji ruchu na Mokotowie – w związku z budową tramwaju do Wilanowa. Od niedzieli, 2 kwietnia, zmiany w ruchu będą wprowadzone na odcinkach ulic Belwederskiej, Spacerowej i Gagarina. Obowiązywać będą do pierwszych tygodni maja.
Rozpoczyna się kolejny etap budowy tramwaju do Wilanowa. W nocy z piątku na sobotę, z 10 na 11 lutego, wykonawca inwestycji wprowadzi pierwszą część czasowej organizacji ruchu na ul. Jana III Sobieskiego. Większość pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego zostanie na swoich trasach.
W czasie budowy tramwaju do Wilanowa zrealizowano nasadzenia kompensacyjne nowych drzew – od początku listopada 2022 roku Budimex posadził na Mokotowie i Wilanowie łącznie 130 okazów. W sumie zostanie zasadzonych 1000 sztuk w ramach tej inwestycji. Wszystkie pozostałe zostaną zrealizowane do końca terminu zakończenia projektu, czyli do 2024 roku.