Wczoraj na konferencji prasowej z udziałem prezydent Łodzi – Hanny Zdanowskiej oraz Marcina Dyguda z wydziału inwestycji kluczowych Zarządu Inwestycji Miejskiej został zaprezentowany projekt rynku Kobro. Będzie to najważniejsze miejsce w Nowym Centrum Łodzi. Jeszcze w tym miesiącu ogłoszony zostanie przetarg na wykonanie projektu.
Rynek połączy przestrzeń pomiędzy EC1, powstającą Bramą Miasta, a budynkiem dworca Łódź Fabryczna. Ma to być miejsce, gdzie będzie tętnić życiem. To właśnie na rynku Kobro będą organizowane największe imprezy kulturalno-rozrywkowe, a także będzie miejscem spotkań dla łodzian.
Rynek połączy przestrzeń pomiędzy EC1, powstającą Bramą Miasta, a budynkiem dworca Łódź Fabryczna. Ma to być miejsce, gdzie będzie tętnić życiem. To właśnie na rynku Kobro będą organizowane największe imprezy kulturalno-rozrywkowe, a także będzie miejscem spotkań dla łodzian.
Kobro będzie typowym miejskim placem. Jego płyta będzie wyłożona płytkami, a oświetlać go będą światła LED. Od ul. Kieślowskiego odchodzić będą schody łączące wyjście z dworca i plac. Schody będą ozdobione drzewami, niską zielenią i wodospadami. Roślinność będzie się przewijać również przez inne miejsca na rynku. Plac ma być przystosowany do organizacji imprez masowych z zapleczem technicznym i windą, która będzie znajdować się pod powierzchnią rynku.
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Do realizacji inwestycji włączona została też przebudowa ulicy Hasa, która zostanie zmieniona w zielony pasaż z fontannami. Będzie to przestrzeń z przeznaczeniem dla rowerzystów i pieszych.
Dodatkowo pod powierzchnią rynku powstanie parking dla 300 aut oraz podziemna ulica, która znajdzie się na głębokości prawie 7 metrów. Od ul. Kilińskiego i od strony ronda przy al. Rodziny Scheilblerów będą utworzone zjazdu do podziemnej ulicy. Projekt stworzyły firmy SUD Architekci Sp. z o.o. i BZB Projekt.
Jeszcze w tym miesiącu zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę projektu w systemie zaprojektuj-wybuduj. Urząd Miasta zakłada, że prace budowlane rozpoczną się w przyszłym roku. Podziemna ulica będzie przejezdna pod koniec 2019 roku, a finalizacja całej inwestycji przewidziana jest na 2022 rok.