[Łódź] Union Investment Real Estate przejmuje łódzkie centrum Manufaktura za 390 mln euro

Kajtman
Jones Lang LaSalle doradcą w największej tegorocznej transakcji na polskim rynku nieruchomości handlowych.

Union Investment Real Estate GmbH, działający na rzecz otwartego funduszu nieruchomości Unilmmo: Deutschland, sfinalizował dziś zakup łódzkiego centrum handlowo – rozrywkowego Manufaktura. Przejęcie obiektu za 390 mln euro to największa tegoroczna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. W procesie transakcji kupującemu doradzali eksperci z firm Jones Lang LaSalle i Hogan Lovells.


Swoje udziały w łódzkim centrum sprzedały zarówno Fonciere Euris, Rallye Group, jak i zarządca obiektu Apsys, który będzie kontynuował zarządzanie centrum jeszcze przez co najmniej 10 lat. Na mocy umowy, Union Investment przejęło 91 240 z ponad 112 000 mkw. powierzchni najmu (GLA). Transakcja nie objęła marketu budowlanego Leroy Merlin oraz wielosalowego kina Cinema City, które pozostaną w rękach obecnych właścicieli (odpowiednio Leroy Merlin i Cinema City).


Agata Sekuła, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, Jones Lang LaSalle
powiedziała: „Zakup łódzkiego centrum Manufaktura przez Union Investment to jedna z najbardziej znaczących i największych transakcji nie tylko na polskim, lecz również europejskim rynku nieruchomości handlowych w 2012. Zawarta umowa potwierdza, że prestiżowe, dobrze zlokalizowane obiekty z pełną ofertą mogą liczyć na nieustające zainteresowanie ze strony inwestorów zagranicznych. To także czytelny sygnał, że Polska, postrzegana jako stabilny rynek, o mocnych podstawach i perspektywach rozwoju, cieszy się dużym zaufaniem ze strony największych graczy nawet w okresie globalnego spowolnienia gospodarczego”.


Zlokalizowaną w samym centrum Łodzi Manufakturę odwiedza rocznie około 20 mln klientów, a w jej bezpośredniej strefie zasięgu mieszka około 2,5 mln osób. Kompleks jest największym centrum handlowym w Polsce. Nagrodzone certyfikatem ekologicznym BREEAM in Use centrum obejmuje 2 sklepy wielkopowierzchniowe (Real i Leroy Merlin), ponad 300 lokali handlowych, punktów usługowych i gastronomicznych oraz rozbudowaną część rozrywkową z wielosalowym kinem Cinema City, kręgielnią i centrum zabaw dla najmłodszych. Do grona najemców Manufaktury należą polskie i światowe marki takie jak Saturn, H&M, C&A, Zara, Mango, marki z portfela Grupy LPP, Top Shop czy Van Graaf. Centrum jest w pełni wynajęte.

Otwarta w maju 2006 r. Manufaktura jest unikalnym w skali europejskiej centrum łączącym funkcje handlowe i rozrywkowe z rozbudowaną ofertą kulturalną. Historyczny, poprzemysłowy teren obiektu jest miejscem organizacji koncertów, wystaw, pokazów filmowych na świeżym powietrzu czy festiwali, takich jak m.in. festiwal Łódź Czterech Kultur. Ogólnodostępny rynek pełni funkcję miejsca spotkań łodzian i turystów. W Manufakturze działa również Muzeum Fabryki, upamiętniające historię XIX-wiecznego kompleksu przemysłowego, na terenie którego powstało centrum.