11 chętnych do budowy obwodnicy Wielunia

11 chętnych do budowy obwodnicy Wielunia

łódzkie
RynekInfrastruktury
RynekInfrastruktury
REKLAMA

GDDKiA w Łodzi otworzyła oferty cenowe na budowę obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8. Najtańszą ofertę o wartości 177,9 mln zł złożyło konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, natomiast najdroższą Bunte Polska – o wartości 255,471 mln zł.

 

Przewidywany termin podpisania umowy to jesień bieżącego roku. Pozostałe podmioty, które złożyły oferty cenowe to konsorcjum PRDiM Czartki, PBDiM Mińsk Mazowiecki i Mosty Łódź 183,149 mln zł), konsorcjum Max Boegl (189,892 mln zł), Skanska (197,603 mln zł), konsorcjum Mota-Engil (199,715 mln zł), Drog-Bud (204,521 mln zł), konsorcjum Erbedim i Budar (209,596 mln zł), Dragados (213,575 mln zł), Budimex (223,030 mln zł) oraz konsorcjum Aldesa (227,391 mln zł).

 

Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosiła 331,886 mln zł, więc żadna z ofert nie była wyższa od zakładanej kwoty. Obwodnica Wielunia będzie miała 13,2 km długości i dzięki niej uda się wyprowadzić ruch tranzytowy z ciasnego centrum miasta.

 

REKLAMA

Trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego i zostanie wybudowana w układzie 2+1, co oznacza, że jezdnia będzie posiadała trzy pasu ruchu o szerokości 3,5 m każdy, dwa jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie).

 

W ramach realizacji inwestycji powstaną węzły drogowe Biała, Raczyn i Jodłowiec, które pozwolą wygodnie skomunikować obwodnicę z drogami niższych kategorii. W sąsiedztwie węzłów Raczyn i Jodłowiec pojawią się dodatkowo zatoczki autobusowe i chodniki pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszym. W ramach przedsięwzięcia zbudowanych będzie ponadto osiem wiaduktów, osiem mostów i dwa przejazdy gospodarcze. Część wymienionych obiektów będzie pełniła także funkcję przepustów dla zwierząt.

 

Przetarg na budowę obwodnicy Wielunia został ogłoszony na początku października 2013 roku. Było to możliwe dzięki wpisaniu tej inwestycji na listę obwodnic w załączniku nr 6 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA