Z kolei drugi przetarg dotyczył frezowania i wykonania nowych nakładek. Dziury i nierówności znikną z ulic: Wroniej (od Urzędu Skarbowego do pętli autobusowej), Wysokiej, Hutniczej, Kostromskiej (od Belzackiej do al. Sikorskiego), przedłużenia Zamenhofa (za D.H. Merkury) oraz z ulicy vis-a-vis pętli autobusowej na Słowackiego.
Urzędnicy zamierzali wydać na te inwestycje 1,5 mln złotych. Do przetargu zgłoszono dwie oferty. Obie opiewają na kwotę niższą od zakładanej o ponad 600 tys. zł: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Erbedim – 889 tys. zł, a Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Peuk i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych – 892 tys. zł.
– W najbliższych dniach sprawdzimy wszystkie oferty pod względem formalnym prawnym, a następnie wybierzemy najlepsze i podpiszemy umowę – informują urzędnicy z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Prezydent Krzysztof Chojnak podkreśla natomiast, że niestety ze względu na zachowanie procedur, od momentu uchwalenia zmian w budżecie do chwili rozpoczęcia prac mija kilka tygodni. – Zanim uruchomimy pieniądze konieczne jest przeprowadzenie przetargów. A to niestety trwa – zaznacza, dodając, że osobiście monitoruje stan piotrkowskich dróg mobilizując jednocześnie wykonawców prac, aby te przebiegały sprawnie i dokładnie – tłumaczy.
Na tych inwestycjach nie skończą się remonty dróg. Już niedługo w ZDiUM ogłoszony zostanie przetarg na kolejne remonty ulic, wśród, których znajdą się m. in. ulice Matejki, Kościelna, Daniłowskiego i Parkowa. 2013 rok będzie rekordowy pod względem wydatków na remonty i modernizacje piotrkowskich ulic. W budżecie miasta zaplanowano wydać na ten cel 25 mln zł. Dla porównania w 2012 roku było to – 11,2 mln zł, a rok wcześniej – 17,2 mln zł.