Mieszkańcy Kleciny przeciwni zaproponowanym zmianom w sprawie ulicy Jutrzenkiźródło: UM Wrocławia

Mieszkańcy Kleciny przeciwni zaproponowanym zmianom w sprawie ulicy Jutrzenki

Mariusz Bartodziej
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Rada Osiedla Klecina złożyła 13 października na ręce urzędników negatywną odpowiedź na zaproponowane rozwiązanie oraz 382 podpisy mieszkańców. Wnosi o wykonanie nawierzchni na całej długości ulicy i utrzymanie jej przejezdności.
Na ul. Jutrzenki, od Oporowa do wysokości ogródków, miałby zostać wylany asfalt o szerokości 4,5 m. Dalej, w stronę Kleciny – już nie. Dodatkowo, jeszcze w tym bądź przyszłym roku, powstałoby trwałe przedzielenie, uniemożliwiające przejazd tą ulicą między osiedlami.
RO Klecina miała do 13 października przedstawić swoje stanowisko w sprawie rozwiązania przedstawionego przez urzędników. Do tego czasu mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi i opinie. 
Proponowane rozwiązania są w ocenie zarządu osiedla, jak i większości mieszkańców (w tym mieszkańców ul. Jutrzenki od strony Kleciny) nieracjonalne i wpłyną negatywnie na jakość życia na naszym osiedlu – odpowiadają radni.
UM Wrocławia

Utrudniony dojazd do centrum
Jak czytamy w stanowisku RO, wprowadzenie proponowanego rozwiązania uniemożliwi mieszkańcom Kleciny swobodny dojazd do alei Piastów i mostu Racławickiego, który, jak podkreśla rada, został wybudowany dla wszystkich wrocławian kosztem kilkunastu milionów złotych.
Radni zauważają, że plan miejscowy przewiduje przy ul. Jutrzenki zabudowę wielorodzinną. Z tego powodu pojawią się tutaj w przyszłości setki nowych mieszkańców i samochodów.
Przegrodzenie ulicy spowoduje konieczność nadkładania drogi do centrum miasta czy ul. Racławickiej (przy której jest szkoła, przedszkola, basen), przez zakorkowane ulice Wałbrzyską oraz Krzycką. W dodatku ulica Karmelkowa, do której zostały wypuszczony cały ruch z ul. Jutrzenki, już w tej chwili jest zakorkowana.

Stanowczy sprzeciw i wniosek i pełną inwestycję

Zdaniem mieszkańców, tylko częściowe zagospodarowanie ulicy w dodatku bez jej modernizacji przyczyni się do obniżenia jakości życia na osiedlu. Przedzielenie drogi ma także utrudnić swobodny dojazd służbom ratunkowym.
Obecnie, aby dojechać do bloków i mieszkań na ulicy Jutrzenki, trzeba pokonać wąską ulicę Buraczaną lub Kościelną na Klecinie, przez którą nie da się swobodnie przejechać, gdyż blokują ją zaparkowane samochody. Zwężenie na wlocie Jutrzenki oraz już istniejące zatłoczenie Buraczanej powodują, że nie ma podstaw do stwierdzenia, żeby na tamtej trasie pojawił się jakikolwiek ruch tranzytowy – wyjaśniają radni.
Mieszkańcy Kleciny zgłosili, że przedzielenie ulicy odetnie im aktualny dostęp do szkoły i przedszkoli zlokalizowanych na osiedlu. Także z Oporowa popłynęły głosy sprzeciwu wobec tego rozwiązania.
Rada Osiedla Klecina jest zdecydowanie przeciwna proponowanym pracom polegającym na wykonaniu prowizorycznej nawierzchni na ulicy Jutrzenki wraz z przegrodzeniem tej ulicy. Wnosi o wykonanie docelowej nawierzchni na całej długości ulicy, z zachowaniem przejezdności i z zastosowaniem rozwiązań technicznych i organizacyjnych, utrudniających ruch tranzytowy (przewężenia, spowalniacze ruchu itp.) – czytamy w opublikowanym stanowisku.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Poznaj warianty przebiegu obwodnicy Złotego Stoku
Od 13 do 16 grudnia br. odbywać się będą spotkania dla mieszkańców, podczas których zaprezentowane z...
BBI Development zrealizuje z Liebrecht&WooD 170-metrowy biurowiec Roma Tower w Warszawie [WIZUALIZACJE]
W samym centrum stolicy Polski powstanie kolejny ponad 100-metrowy wieżowiec. Spółki zależne BBI Dev...
Trwa realizacja nowej, wielkiej inwestycji zagranicznej pod Wrocławiem [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
W Aglomeracji Wrocławskiej trwa realizacja kolejnej wielkiej inwestycji zagranicznej. W gminie Kobie...
Łącznica w Kalwarii Zebrzydowskiej skróci podróże koleją z Krakowa do Wadowic i Bielska-Białej
Budowa łącznicy skróci o około 15 minut czas przejazdu pociągiem z Małopolski na Śląsk, Zwiększy się...
W centrum Wrocławia trwa budowa biurowca Brama Oławska [FILM + ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Przy skrzyżowaniu ulic Oławskiej i Piotra Skargi we Wrocławiu budowany jest nowy biurowiec Brama Oła...
Warszawa: Nowi najemcy 195-metrowego wieżowca Skyliner
Blisko 5 tys. mkw. powierzchni zajmą łącznie nowi najemcy Skylinera – DXC Technology i Luxoft. Obie...
Kraków: Dobiega końca budowa ostatniego etapu kompleksu biurowego High5ive [FILM + ZDJĘCIA]
W samym centrum stolicy Małopolski, przy ulicy Pawiej w pobliżu Dworca Głównego PKP i Galerii Krakow...
Międzynarodowy koncern GlobalLogic otwiera biuro w Gdańsku
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT inwestuje w Gdańsku. To GlobalLogic, amerykańska firma...
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT inwestuje w Krakowie
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT stawia na stolicę Małopolski. DataArt, firma zajmująca się...
Przy ulicy Rembielińskiego w Łodzi powstaje budynek wielorodzinny Park Poniatowskiego I [WIZUALIZACJE]
Stołeczna spółka generalnego wykonawstwa Totalbud SA realizuje w Łodzi inwestycję mieszkaniową pn. P...