Dobre informacje dotyczące budowy Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego we Wrocławiu. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKDiN) nie wniesie zastrzeżeń do tej inwestycji.
Niedawno z petycją do ministerstwa zwrócili się aktywiści ze stowarzyszenia "Akcja Park Szczytnicki", którzy chcieli zablokować realizację tego przedsięwzięcia argumentując, że podczas budowy zniszczona zostanie część parku.
Z informacji, jakie otrzymała TVP Wrocław z ministerstwa wynika, że "wrocławski magistrat nigdy nie zwracał się z prośbą o wykreślenie spornego fragmentu parku Szczytnickiego z rejestru zabytków. Nie mniej jednak resort zwraca także uwagę, że do skreślenia mogłoby dojść w przypadku, gdyby zabytek był w znacznym stopniu zniszczony i straciłby swoją wartość historyczną, artystyczną lub naukową. Plany realizacji inwestycji drogowej natomiast nie mogą być przesłanką do skreślenia z listy."
Materiały inwestora
Przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego podkreślili też, że "resort ten nie ma kompetencji do wstrzymania inwestycji, ale zamierza wspólnie z wojewódzkim konserwatorem zabytków monitorować prace przy budowie al. Wielkiej Wyspy – przedłużenia Obwodnicy Śródmiejskiej od al. Armii Krajowej na Biskupin."
materiały inwestora
REKLAMA
Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.
Zgodnie z planami budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku i zakończyć się do 2023 r. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.
Materiały inwestora
W tych miejscach rozpocznie się budowa
Budowa Alei Wielkiej Wyspy ma się rozpocząć w rejonie ul. Krakowskiej i nad Odrą. To w tych dwóch miejscach rozpocznie się budowa alei i mostu nad Odrą, który będzie najbardziej skomplikowaną i czasochłonną częścią całej inwestycji.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.