Można budować Aleję Wielkiej Wyspy i most Wschodni na Odrze! MKiDN nie wniesie zastrzeżeń do realizacji tej inwestycji

Można budować Aleję Wielkiej Wyspy i most Wschodni na Odrze! MKiDN nie wniesie zastrzeżeń do realizacji tej inwestycji

REKLAMA
Dobre informacje dotyczące budowy Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego we Wrocławiu. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKDiN) nie wniesie zastrzeżeń do tej inwestycji.
Niedawno z petycją do ministerstwa zwrócili się aktywiści ze stowarzyszenia "Akcja Park Szczytnicki", którzy chcieli zablokować realizację tego przedsięwzięcia argumentując, że podczas budowy zniszczona zostanie część parku.
Z informacji, jakie otrzymała TVP Wrocław z ministerstwa wynika, że "wrocławski magistrat nigdy nie zwracał się z prośbą o wykreślenie spornego fragmentu parku Szczytnickiego z rejestru zabytków. Nie mniej jednak resort zwraca także uwagę, że do skreślenia mogłoby dojść w przypadku, gdyby zabytek był w znacznym stopniu zniszczony i straciłby swoją wartość historyczną, artystyczną lub naukową. Plany realizacji inwestycji drogowej natomiast nie mogą być przesłanką do skreślenia z listy." 
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego podkreślili też, że "resort ten nie ma kompetencji do wstrzymania inwestycji, ale zamierza wspólnie z wojewódzkim konserwatorem zabytków monitorować prace przy budowie al. Wielkiej Wyspy – przedłużenia Obwodnicy Śródmiejskiej od al. Armii Krajowej na Biskupin."
materiały inwestora
materiały inwestora
REKLAMA
Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.
Zgodnie z planami budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku i zakończyć się do 2023 r. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.
Materiały inwestora
Materiały inwestora
W tych miejscach rozpocznie się budowa 
Budowa Alei Wielkiej Wyspy ma się rozpocząć w rejonie ul. Krakowskiej i nad Odrą. To w tych dwóch miejscach rozpocznie się budowa alei i mostu nad Odrą, który będzie najbardziej skomplikowaną i czasochłonną częścią całej inwestycji.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.

Komentarze (9)

Napisz komentarz
Hexi(gość)
@
Daro
(gość)
Bez tramwaju ten most i ta aleja nie mają sensu :(
Duży Błąd. Ona nie miala by sensu gdyby jeździłam nia tramwaj i cokolwiek innego.
gość(gość)
@
Sępolno
(gość)
Tak zwanych działaczy akcji park szczytnicki powinno podać się do sądu
Za co?
feresce(gość)
@
toki
(gość)
są korki rondo przy wojnowie/Dobrzykowicach zapchane nieustannie jak zbudują dalszy odcinek obwodnicy będzie armagedon transportowy
No i to jest właśnie typowy zjazd. Bo co z tego że zbudujemy 2-3 pasy, skoro okoliczne drogi zjazdowe są małej przepustowości i tam te auta się po prostu nie pomieszczą. Tak czy inaczej będą stać, i tak czy inaczej Wrocławianie nie przesiądą się na komunalizację miejską. To już bardziej tramwaj by się przydał, ale przecież jest linia 3 i 5, która prowadzi przez Dominikański skąd można się przesiąść na Biskupin, więc po co ładować kilkadziesiąt milionów dla tej wąskiej grupy która zaoszczędzi kilkanaście minut, mogąc równie dobrze pójść na pieszo z Krakowskiej na Biskupin. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na ten nieszczęsny tramwaj na Jagodno to może powstanie do 2050-tego;)
toki(gość)
@
feresce
(gość)
Wystarczy, bo tu i tak nie będzie przepustowości, więc po co budować "autostradę" na dwa kilometry, skoro potem i tak wszyscy będą stali na zjeździe i przed światłami. WOW jest oparta na 1 pasie i daje radę, korków tam przecież nie ma.
są korki rondo przy wojnowie/Dobrzykowicach zapchane nieustannie jak zbudują dalszy odcinek obwodnicy będzie armagedon transportowy
Daro(gość)
Bez tramwaju ten most i ta aleja nie mają sensu :(
orys(gość)
@
lolo
(gość)
Dlaczego po 1 pasie? Powinny być 3 w każdą stronę. Dwa dla aut i 1 buspas
Dlaczego po 3 w każdą stronę? Powinno być po sześćdziesiąt siedem, w tym 11 dla autobusów. To by dopiero była przepustowość!
Sępolno(gość)
Tak zwanych działaczy akcji park szczytnicki powinno podać się do sądu
feresce(gość)
@
lolo
(gość)
Dlaczego po 1 pasie? Powinny być 3 w każdą stronę. Dwa dla aut i 1 buspas
Wystarczy, bo tu i tak nie będzie przepustowości, więc po co budować "autostradę" na dwa kilometry, skoro potem i tak wszyscy będą stali na zjeździe i przed światłami. WOW jest oparta na 1 pasie i daje radę, korków tam przecież nie ma.
lolo(gość)
Dlaczego po 1 pasie? Powinny być 3 w każdą stronę. Dwa dla aut i 1 buspas
REKLAMA