Niemiecka Grupa Saller przebuduje dawne Tesco w Przemyślu na nowoczesny park handlowy

Orzech

Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów, poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.

Grupa Saller jest świadoma potrzeby realizowania strategii zrównoważonego rozwoju i konsekwentnie planuje implementację koniecznych środków. Budowa nowych obiektów, a także modernizacja istniejących przebiega nie tylko zgodnie z obowiązującymi normami prawa, ale również w trosce o zasoby oraz redukcję śladu węglowego. Jednym z przykładów jest sukcesywne przekształcanie zakupionych marketów po byłym Tesco w nowoczesne i ekologicznie przyjazne parki handlowe. Budynki nie są kompletnie wyburzane, tylko częściowo rozbierane i rozbudowywane zgodnie z najnowszymi standardami.

Kolejnym w Polsce obiektem po Tesco, które poddane zostanie kompletnej przebudowie, jest obiekt w Przemyślu. W ramach społecznej odpowiedzialności oraz we współpracy z jednostkami samorządowymi i organizacjami pozarządowymi pełnił on dotychczas rolę Centrum Pomocy Humanitarnej dla uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy.

Przekształcenie byłego marketu w park handlowy będzie realizowane etapowo

Pierwszy etap o powierzchni ponad 8 000 mkw. zostanie zrealizowany w trzecim kwartale 2024 roku, kolejne zaplanowano na 2025 r.

Park Handlowy S1 w Przemyślu finalnie zaoferuje klientom około 20 000 metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży. Będzie to największy tego typu obiekt w regionie, w którym pojawi się m.in. niedostępny do tej pory w mieście operator spożywczy, a także najemcy m.in. takich branż jak drogeria, RTV AGD, sklep zoologiczny, sklepy odzieżowe i dyskontowe oraz operator gastronomiczny.

Przekształcanie i modernizowanie istniejących obiektów w ramach funkcji handlowych oraz wyjścia naprzeciw potrzebom klientów galerii i parków handlowych to tylko jeden z elementów strategii Grupy Saller na nadchodzące miesiące. Kolejnym jest dalsza dynamiczna ekspansja, pozyskiwanie atrakcyjnych lokacji pod nieruchomości handlowe, także w mniejszych miejscowościach, w celu zapewnienia lokalnej społeczności szybkich, wygodnych oraz oszczędnych zakupów.