Ruszyła nowa, całoroczna, automatyczna myjnia PKP Intercity zlokalizowana na bocznicy kolejowej Szczecin Zaleskie Łęgi. Inwestycja kosztowała ponad 20 mln zł, a za jej realizację odpowiadała firma TORPOL S.A.
W 2021 roku PKP Intercity podpisało umowę z firmą TORPOL S.A. obejmującą przebudowę i rozbudowę istniejącej infrastruktury kolejowej w rejonie bocznicy Szczecin Zaleskie Łęgi. W ramach inwestycji powstała całoroczna myjnia służąca do mycia zewnętrznego pociągów. Hala myjni o długości ok. 200 metrów została wyposażona w portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru. Szczecińska myjnia służyć będzie obsłudze różnego rodzaju pojazdów przewoźnika, w tym lokomotyw, wagonów pasażerskich oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Obiekt wyposażony został w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia oraz system zbierania deszczówki.
Myjnia w Szczecinie to kolejny tego typu obiekt PKP Intercity
W maju 2022 roku została oddana do użytku myjnia na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów, w listopadzie 2023 roku – sezonowa myjnia w Krakowie, a w marcu 2024 roku – całoroczna myjnia we Wrocławiu.
Przewoźnik ma w planach stworzenie jeszcze trzech myjni: w Przemyślu, Lublinie i Gdyni. Budowa obiektów w Szczecinie, Krakowie i Wrocławiu stanowi część unijnego projektu „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”, natomiast myjnie w Warszawie i Przemyślu zostały ujęte w projekcie „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”.
Oba projekty realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nowo odebrana myjnia jest częścią projektu przebudowy bocznicy kolejowej w stolicy województwa zachodniopomorskiego. W ramach projektu wykonano już szeroki wachlarz prac, włączając w to budowę hali przeglądów taboru kolejowego, budowę dróg i parkingów, kompleksowe prace nad układem torowym z systemem odwodnienia, a także wzniesienie budynku biurowo-warsztatowego. Inwestycja obejmuje również system zabezpieczenia przed oblodzeniem, gdzie odbywać się ma zabezpieczanie podwozi pojazdów szynowych przed oklejaniem śniegiem i lodem.
Cała inwestycja o wartości ponad 86 mln zł netto, ma zostać wykonana do końca 2024 roku.

Źródło: PKP Intercity


![Trwa rozbudowa Opery Nova w Bydgoszczy. Powstaje czwarty krąg [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/233/105/77545_100x70.jpg)











![[Kraków] Tramwaje i autobusy olśnią nas wszystkich czystością](https://investmap.pl/_i/image/130/2/29826_100x70.jpg)
![[Wrocław] MPK inwestuje: za 2 mln złotych powstanie myjnia tramwajowa](https://investmap.pl/_i/image/149/21/3221_100x70.jpg)
![[Szczecin] Ostatni etap Osiedla Lewandowskiego w Szczecinie już w sprzedaży](https://investmap.pl/_i/image/99/99/49251_100x70.jpeg)
![[Warszawa] Dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia zyska nowe oblicze i dużego sąsiada](https://investmap.pl/_i/image/154/26/1178_100x70.jpg)



![[Katowice] Kolejny hotel B&B w Polsce – B&B Katowice Centrum już otwarty](https://investmap.pl/_i/image/69/69/25157_100x70.jpg)