Wiceminister infrastruktury Rafał Weber podpisał 29 maja umowę o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg kwotą 60 mln zł budowy południowej obwodnicy miasta Ostrołęki. W ramach inwestycji powstanie także most na Narwi.
— Kierujemy szerokie wsparcie do samorządów zainteresowanych poprawą jakości dróg lokalnych na swoim terenie. Nie tak dawno, bo w połowie maja, podpisaliśmy umowę na dofinansowanie budowy mostu na Narwi w Teodorowie, a dziś chciałbym przekazać mieszkańcom powiatu ostrołęckiego kolejną dobrą wiadomość. Powstanie także obwodnica Ostrołęki, wraz z nowym mostem na Narwi — powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Obwodnica Ostrołęki będzie miała około 3,6 km długości i powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544. Całkowita wartość zadania to 120 mln zł. Planowany termin oddania obwodnicy do użytkowania to IV kwartał 2026 roku.
Budowa mostu na Narwi w Teodorowie
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg kwotą 98,4 mln zł uzyskała ponadto budowa mostu na Narwi w Teodorowie. W ramach przeprawy mostowej powstanie trasa dojazdowa łącząca drogę krajową nr 61 w Teodorowie w gminie Rzekuń z drogą powiatową nr 2539W w Łęgu Przedmiejskim w gminie Lelis. Cała inwestycja jest zlokalizowana w powiecie ostrołęckim, w województwie mazowieckim. Inwestycja będzie realizowana w latach 2023-2025.
Rezerwa subwencji ogólnej
W latach 2016-2023 województwo mazowieckie otrzymało z rezerwy subwencji ogólnej dofinansowanie na realizację 159 zadań w powiatach, miastach na prawach powiatu oraz na poziomie samorządu wojewódzkiego o łącznej wartości 500,8 mln zł, w tym:
- 242,2 mln zł na realizację 127 zadań przez samorządy powiatowe,
- 210,6 mln zł na 25 zadania realizowanych przez miasta na prawach powiatu,
- 48 mln zł na 7 zadań realizowanych przez samorząd wojewódzki.
W ramach rezerwy subwencji ogólnej Ostrołęka uzyskała w latach 2016-2023 dofinansowanie w kwocie 24 mln zł na realizację 3 zadań, a powiat ostrołęcki 26,4 mln zł, co pozwoliło realizację 7 zadań.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury