PKP PLK modernizują linię kolejową nr 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie PKP PLK / Foto: Adam Roik

PKP PLK modernizują linię kolejową nr 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Między Chorzowem, Bytomiem i Nakłem Śl. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowy przystanek Chorzów Uniwersytet, przejścia dla pieszych i wiadukty. Efektem prac będzie większy dostęp do kolei w regionie, sprawniejsze podróże i przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac dofinansowanych z UE to 1,2 mld zł.

Prace budowlane na linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie rozpoczęły się w marcu. Najbardziej zaawansowane roboty są między Chorzowem Batorym a Chorzowem Starym. Powstają konstrukcje peronów na nowym przystanku Chorzów Uniwersytet. Przebudowywane są perony w stacji Chorzów Miasto, które będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na wiadukcie kolejowym przy ul. Katowickiej w Świętochłowicach zamontowano nowe konstrukcje dla trzech torów. Dodatkowy, trzeci tor na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zwiększy przepustowość linii kolejowej, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów.

Przy ul. Głogowskiej w Chorzowie powstaje nowe bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z torami. Dla pieszych wybudowano bezpieczne przejście pod torami w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. Budowany jest wiadukt nad ul. Floriańską. Układane są nowe tory i konstrukcje wsporcze pod sieć trakcyjną.

W stacji Bytom prowadzone są prace demontażowe torów, sieci i peronów. W listopadzie rozpoczną się roboty przy dwóch przejściach pod torami i wiadukcie na ul. Zabrzańskiej. Roboty prowadzone są też między Bytomiem Północnym a Radzionkowem.

Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie większa dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych. Usprawnią się przewozy pociągiem w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Zwiększą się możliwości przyjaznego środowisku transportu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują zadanie „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Nakło Śląskie”. Wartość prac to 1,2 mld zł netto. Dofinansowanie pochodzi z unijnego programu POIiŚ. Zakończenie robót planowane jest w 2024 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

ZDJĘCIA:

Budowany wiadukt nad ul. Katowicką w Świętochlowicach - nowa konstrukcja pod trzy tory:

PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski

Chorzów Uniwersytet - widać maszyny i prace przy budowie nowego przystanku i przejścia dla pieszych:

REKLAMA
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski

Budowa stacji Chorzów Miasto:

PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski

Budowany wiadukt nad ul. Floriańską w Chorzowie, w tle stacja Chorzów Miasto:

PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski

Bytom - prace na stacji - w tle hala peronowa:

PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Szymon Grochowski
PKP PLK / Foto: Adam Roik
PKP PLK / Foto: Adam Roik

Źródło: PKP PLK

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA