Pociągi między Gdańskiem a Gdynią przyśpieszą do 120 km/h po zakończeniu prac związanych z podbiciem toru. Specjalistyczne maszyny pracują na torach nocą, aby ograniczyć wpływ robót na ruch składów pasażerskich i towarowych. Wartość zadania to ponad 5 mln zł netto ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Między Gdańskiem a Gdynią, na blisko 18-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 202 (Gdańsk Główny – Stargard), PKP PLK S.A. realizuje prace związane z regulacja położenia torów. W tym celu wykorzystywany jest zespół do regulacji torów tzw. DPUS, złożony z trzech maszyn – podbijarki, dynamicznego stabilizatora toru oraz zgarniarki tłucznia. W ramach zadania uzupełniana jest także podsypka tłuczniowa oraz regulowana sieć trakcyjna.
Aby ograniczyć wpływ prac na ruch pociągów, których w ciągu doby przez Trójmiasto przejeżdża nawet ponad 260, zadanie realizowane jest w porze nocnej, bez wpływu na rozkład jazdy pociągów pasażerskich.
Efektem robót będzie zapewnienie sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów oraz zwiększenie ich prędkości ze 100 do 120 km/h, już od czerwcowej korekty rozkładu jazdy. Poprawiony zostanie stan techniczny nawierzchni kolejowej i zagwarantowane dobre parametry infrastruktury na kolejne lata.
Zakończenie zadania pn. „Prace utrzymaniowe na linii nr 202 wraz z poprawą parametrów eksploatacyjnych na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia” planowane jest w połowie czerwca br.
Prace o wartości 5,66 mln zł netto (6,96 mln zł brutto), ze środków własnych PLK SA, wykonuje Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o w Gdańsku.


Źródło: PKP PLK S.A.