Pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy PKP PLK S.A.

Pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy

FILM
REKLAMA

Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.

W najgłębszym miejscu tory w tunelu będą przebiegać ok. 26 metrów pod powierzchnią ziemi, tj. ok. 9 pięter budynku mieszkalnego.

Przystanki będą miały dwie i trzy kondygnacje. Na przystanku Łódź Śródmieście na poziomie -2 będą perony oraz tory, a na poziomie -1 planowane są sklepy oraz punkty usługowe i handlowe. Na obie kondygnacje będzie można dostać się schodami (tradycyjnymi i ruchomymi) oraz windami.

Perony na nowych przystankach będą na głębokości:

Polesie – ok. 21 m,

Śródmieście – ok. 20 m,

Koziny – ok. 26 m.

Pociągi będą mogły jeździć w tunelu z prędkością do 100 km/h.

REKLAMA

Wartość projektu: 1 434 417 385,13 zł netto.

Tak będzie wyglądał tunel średnicowy w Łodzi:

PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA