Ząbki: Skanska buduje tunel i likwiduje przejście na peronie stacji kolejowej

Ząbki: Skanska buduje tunel i likwiduje przejście na peronie stacji kolejowej

mazowieckie
RynekInfrastruktury
RynekInfrastruktury
REKLAMA

Wykonawca tunelu drogowego w Ząbkach informuje, że w związku z budową tunelu od 18 marca będzie zlikwidowane przejście piesze na peron stacji usytuowane w ciągu ulic Wojska Polskiego i Orlej.

Przejście jest zlokalizowane w km 6.860 drogi kolejowej nr 21. Podczas budowy na peronie stacji w linii miejsca granicy jego przebudowy zostanie zamontowana stała przegroda. Uniemożliwi ona wstęp na teren budowy z platformy peronu.

 

Za tydzień firma Skanska rozpocznie demontaż schodów terenowych z nasypu kolejowego, poza torowiskiem, które stanowią część przejścia dla pieszych. Odcinki przejścia zamontowane w międzytorzu będą demontowane sukcesywnie, dopiero po zatrzymaniu ruchu pociągów na torze nr 1 i następnie na torze nr 2.

 

Obecnie Ząbki są podzielone na część północną i południową, między którymi biegnie dwutorowa linia kolejowa. Nowy tunel umożliwi bezkolizyjny przejazd pod torami i usprawni komunikację w mieście. W ramach inwestycji Skanska wybuduje tunel drogowo-pieszy i przebuduje kilka ulic w mieście.

 

REKLAMA

Oprócz budowy jezdni tunelu o szerokości 10 m Skanska wykona również ciągi piesze wraz z wydzieloną częścią na ścieżkę rowerową, zatoki autobusowe, miejsca postojowe, oświetlenie uliczne oraz oświetlenie tunelu. – Tunel będzie realizowany w dwóch etapach. Pozwoli to na utrzymanie ciągłości ruchu kolejowego – mówi Piotr Stasyk, Kierownik Budowy Skanska. – Podczas każdego z etapów realizacji czynny będzie jeden tor kolejowy – dodaje.

 

Równolegle z budową tunelu będą realizowane prace drogowe związane z przebudową ulic Orlej, Wojska Polskiego i Leszczyckiego o łącznej długości ok. 1,5 km. Przebudowa ulic polegać będzie na budowie jezdni, zatok autobusowych, miejsc parkingowych, a także budowie ciągów komunikacyjnych dla pieszych i rowerzystów oraz zjazdów indywidualnych.

 

Na jednej z ulic Skanska wybuduje nowe rondo o średnicy zewnętrznej 30 metrów i szerokości pasa ruchu 5,5 metra. Przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, oświetlenie uliczne, system odwodnienia, a także linie niskiego i średniego napięcia, a także sieci teletechniczne i gazowa.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA