/Zniknie wykop, w którym umiejscowiony jest podziemny odcinek S2. Zasypywane są kolejne segmenty stropu, w planach jest również przywrócenie istniejącego już układu ulic i parkingów.
Wykonawca przekopał się już przez całą, 2,3 km długość tunelu biegnącego pod Ursynowem. W najgłębszej części podziemnej drogi wykonawca skończył pracę nad stropem pośrednim. W całej płycie stropowej do zabetonowania pozostało już niewiele otworów technologicznych – 6 z 11. Wykorzystywano je do wydobywania ziemi z wewnątrz, która została już wywieziona z terenu budowy. Obecnie trwają zaawansowane prace w samym tunelu. Płyta denna została zabetonowana już w 55%, będzie pokrywać połowę nowej, podziemnej drogi. Trwają również roboty związane ze zbrojeniem konstrukcji. Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, cały czas wykonywane są prace związane z m.in. budową wypełnień ścian żelbetowych, przejść awaryjnych, stropów łukowych, zabudowy chodnikowej, stropu pośredniego w środkowej nawie technologicznej, nisz alarmowych oraz systemów odwodnienia tunelu. Wykonawca rozpoczął również układanie warstw konstrukcji nawierzchni od strony zachodniej tunelu. Przy zachodnim oraz wschodnim portalu tunelu powstają wentylatory i stacja transformatorowa. Dodatkowo przy zachodnim wjeździe stanie budynek Centrum Zarządzania Tunelem.
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
Tunel biegnący pod Ursynowem stanowić będzie połowę z 4,6 km odcinka, biegnącego przez dzielnicę. Na naziemnej części trasy trwają prace związane z układaniem nowej nawierzchni czy humusowaniem.
Kierowcy mogą korzystać już z nowego fragmentu jezdni S2, biegnącego przy ul. Płaskowickiej, Stryjeńskich i Braci Wagów. Obecnie trwają prace nad przywróceniem ruchu na ul. Rosoła.