Na ile mieszkań firmy znalazły nabywców w minionym roku? Ile wprowadziły na rynek? Czy ubiegłoroczny bilans okazał się lepszy od odnotowanego w 2016 roku? W jakim stopniu deweloperzy zrealizowali założone cele? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.Rok 2017 spółka zamknęła wynikiem 2029 podpisanych umów deweloperskich, przedwstępnych netto, czyli już po uwzględnieniu rozwiązań. Tym samym trzeci rok z rzędu przekroczony został poziom sprzedaży 2000 lokali. W 2017 roku, podobnie jak rok wcześniej, do oferty wprowadziliśmy ponad 2200 mieszkań. Miniony rok był rekordowy pod względem liczby przekazanych mieszkań, których było 1801.
Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnord S.A.W 2017 roku Polnord odnotował rekordowe wyniki w swojej 40 letniej historii, jeśli chodzi o liczbę mieszkań zakontraktowanych i wprowadzonych na rynek. Grupa podpisała umowy przedwstępne i rezerwacyjne na 1389 lokali, co stanowi wzrost o ponad 35 proc. w porównaniu do roku 2016, w którym zakontraktowaliśmy 1024 lokale. W wyniku finansowym za 2017 rok ujętych zostanie 1126 lokali, których własność została przeniesiona na nabywców. Stanowi to wzrost o ponad 33 proc. w stosunku do roku 2016, kiedy liczba podpisanych aktów wynosiła 843. Polnord ustanowił także rekord w liczbie mieszkań wprowadzonych do sprzedaży – 165 lokali, co stanowi zwiększenie podaży o 688 lokali w porównaniu do oferty wprowadzonej na rynek w roku poprzednim. Powyższe wyniki wskazują, że realizacja celu zapisanego w strategii firmy na lata 2016-2019 przebiega zgodnie z założeniami. Rekord sprzedaży to przede wszystkim efekt skutecznie przeprowadzonej restrukturyzacji spółki, w tym odpowiedniej strategii sprzedażowej i dużej aktywności firmy, jeśli chodzi o uruchamianie nowych inwestycji.
Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.Ubiegły rok był dla nas wyjątkowo udany. W 2017 roku klienci nabyli w naszych inwestycjach 1431 lokali, czyli o 51,9 proc. więcej niż w 2016 roku. W lipcu ubiegłego roku, dzięki połączeniu sił z mLocum, weszliśmy na rynek ogólnopolski, oferując nieruchomości w Poznaniu, Łodzi, Gdyni i Krakowie. Wspólnie sprzedaliśmy 1594 mieszkania w całej Polsce, przekraczając tym samym założone cele sprzedażowe. W 2017 roku wprowadziliśmy do sprzedaży około 1500 lokali we Wrocławiu oraz 360 w Łodzi i Gdyni, czyli o ponad 500 mieszkań więcej niż w roku ubiegłym. W minionym roku przekazaliśmy w ręce nowych właścicieli 942 mieszkania, czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper2017 rok był dla Lokum Deweloper rekordowy. Osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie 1052 lokali, co oznacza 63 proc. wzrost w porównaniu do 2016 roku. Tym samym, po raz pierwszy przekroczyliśmy próg 1000 mieszkań i zrealizowaliśmy z nadwyżką cel założony na ten rok. W 2016 roku nabywców znalazło 646 lokali. Na koniec 2017 roku mieliśmy zawartych 210 umów rezerwacyjnych, to prawie dwukrotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, z czego 181 umów we Wrocławiu i 29 w Krakowie. Miniony rok kończyliśmy z 774 lokalami w ofercie oraz 1543 w realizacji. W samym 2017 roku wprowadziliśmy do sprzedaży 1268 mieszkań, 1026 we Wrocławiu i 242 w Krakowie.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home InvestGrupa Kapitałowa Home Invest w 2017 roku osiągnęła zadowalające wyniki sprzedaży lokali mieszkalnych i usługowych. Założone plany zostały w pełni wykonane. Ubiegłoroczny bilans jest porównywalny do poprzedniego. Średnio rocznie sprzedajemy około 200 lokali, ale w najbliższych latach chcemy podwoić wynik. W 2017 roku wprowadziliśmy do sprzedaży niespełna 100 nowych mieszkań w drugim etapie inwestycji Krasińskiego 58 na warszawskim Żoliborzu.
REKLAMA
Małgorzata Szwarc-Sroka, członek Rady Nadzorczej J.W. Construction Holding S.A. nadzorujący Pion Ekonomiczny i Biuro Relacji InwestorskichRok 2017 oceniamy jako dobry. Sprzedaż utrzymywała się na stabilnym poziomie przez cały rok. W czwartym kwartale 2017 roku spółka J.W. Construction Holding S.A. znalazła nabywców na 580 lokali. To o 44 procent więcej niż w tym samym okresie 2016 roku, kiedy sprzedaliśmy 404 lokale. W całym 2017 roku sprzedaliśmy 1819 lokali. To wzrost o ponad 15 proc. w porównaniu do 2016 roku.
Adam Dąbkowski, dyrektor generalny Nexity PolskaW 2017 roku wyniki firmy były satysfakcjonujące, notujemy trend wzrostowy sprzedaży. W ubiegłym roku sprzedaliśmy o blisko 12 proc. więcej mieszkań niż rok wcześniej. W ostatnim półroczu uruchomiliśmy w Warszawie trzy projekty mieszkaniowe: NextUrsus przy ulicy Posag 7 Panien, LifeTown przy ulicy Kłobuckiej i MY Bemowo 3 zlokalizowane przy Batalionów Chłopskich. Łącznie zaoferowaliśmy w nich ponad pół tysiąca funkcjonalnych mieszkań w dobrze skomunikowanych rejonach stolicy.
Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ InvestmentKolejny rok zrealizowaliśmy założone cele. W 2017 roku sprzedaliśmy ponad 750 mieszkań i kilka lokali handlowych i jest to wynik porównywalny do roku 2016. Kolejny raz powtarzała się sytuacja, kiedy zanim wbita została przysłowiowa łopata w ziemię, w czasie przedsprzedaży nabywców znajdowało, w zależności od inwestycji, nawet do 75 proc. mieszkań.
Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel ServiceW 2017 roku Wawel Service odnotował najlepsze wyniki sprzedaży. Cel został osiągnięty. Wprowadziliśmy na rynek kilka nowych inwestycji: Krygowskiego w sercu krakowskich Klin (100 mieszkań), Piasta Park na Mistrzejowicach (300 mieszkań), Apartamenty Nowa Bonarka na Podgórzu Duchackim (81 mieszkań), Apartamenty Wiśniewskiego na Ruczaju w Krakowie (14 kameralnych mieszkań) i rozpoczęliśmy budowę drugiego etapu inwestycji Bytkowska Park w Katowicach (60 mieszkań).
Źródło: materiały prasowe