Każdy poszukujący własnego mieszkania ma swoją wizję idealnego M. Jak jednak ujrzeć ziszczenie swoich marzeń w lokalu, który jest w stanie deweloperskim? Z pomocą przychodzą sami inwestorzy, którzy realizują w swoich obiektach mieszkania pokazowe. Taka forma sprzedaży nieruchomości cieszy się coraz większą popularnością.
Deweloperzy rozpoczynając inwestycję zawsze przygotowują pakiet wizualizacji obiektu i jego wnętrz. Obrazy bowiem lepiej przemawiają do klientów. Powoli wydaje się jednak, że to za mało. Kupujący pragną dotknąć, spróbować i poczuć na własnej skórze swoje przyszłe mieszkanie.
Styl mieszkania pokazowego
Takie mieszkanie musi od samego progu rozbudzać wyobraźnię kupującego i kusić rozlicznymi funkcjonalnymi rozwiązaniami. Klienci prócz estetyki największą uwagę przywiązują do praktycznych i „życiowych” zastosowań przedmiotów codziennego użytku. – Mieszkania pokazowe mają za zadanie ukazać jak można w prosty i ciekawy sposób urządzić wnętrze i najlepiej zagospodarować przestrzeń. Są bodźcem poruszającym wyobraźnię klienta. Wykwalifikowani architekci aranżują wnętrza "cieszące oko", stosując odpowiednio zestawione ze sobą meble, materiały i kolory, tak aby całość była spójna i atrakcyjna. Designerzy dużą wagę przywiązują do poszczególnych funkcji danych pomieszczeń, o czym często potencjalni klienci nie myślą w przypływie euforii wynikającej z zakupu nowego mieszkania – mówi Małgorzata Kluska z Boske Art. – Zadaniem architekta jest zaprojektowanie wnętrz tak, aby nawet przy niedużym nakładzie finansowym uzyskać świetny efekt. Mieszkania urządzone z myślą o rodzinach będą bardziej tradycyjne. W takich lokalach architekt może się wykazać nawet za pomocą produktów ze średniej półki i urządzić piękne mieszkanie za rozsądną cenę – dodaje. Dzięki różnym detalom klienci w mieszkaniu pokazowym niejednokrotnie czują się jak w swoim domu. Widzą jednocześnie, że dane mieszkanie jest dla nich niczym ubranie uszyte na miarę.
Czym kuszą deweloperzy?
Deweloperzy zlecając architektom urządzenie lokalu pokazowego znają potrzeby swoich potencjalnych klientów, dlatego na kilkudziesięciu metrach powierzchni mieszkalnej starają się uwypuklić wszystkie zalety danej nieruchomości. Takie mieszkanie staje się wizytówką dewelopera, albowiem mieszkania wzorcowe są dopracowane w każdym szczególe. – Realizując mieszkanie pokazowe na Osiedlu Hevelia myśleliśmy o tradycyjnych rodzinach. Lokal jest przytulny, funkcjonalny i domowy w najlepszym tego słowa znaczeniu. Mieszkanie przygotowane zostało na bazie jednego z trzech oferowanych przez nas pakietów wykończenia pod klucz. Nasi klienci przy profesjonalnym wsparciu architekta wnętrz mogą sami skomponować swoje mieszkanie z pełnego wachlarza materiałów wykończeniowych – mówi Iwona Chmielewska z Monday Development. Niektóre firmy, by zachęcić klientów przygotowały mieszkanie pokazowe i kilka wariantów mieszkań gotowych pod klucz – W Górczyńskiej 46 zaaranżowaliśmy w pełni wyposażone mieszanie wzorcowe w sam raz na potrzeby trzyosobowej rodziny. Obecnie w swojej ofercie mamy czternaście mieszkań w standardzie pod klucz. Mają już urządzone łazienki, drzwi i drewniane podłogi. W przyszłym roku przygotujemy kolejnych 16 lokali. Wszystkie dostępne będą w programie „Mieszkanie na próbę” – mówi Marcin Witkowski z SAP-PROPERTY. Deweloperzy prócz wysokiego standardu lokali pokazowych kuszą również nowinkami technicznymi, które oferowane są w standardzie – Wnętrza naszego domu wzorcowego w Koninku odzwierciedlają prostotę i klimat skandynawskiego stylu, którym się inspirujemy. To czym wyróżniają się nasze inwestycje, to inteligentne instalacje dostępne w standardzie. W lokalu pokazowym klienci sami mogą przetestować system Fibaro. Na obecną chwilę istnieje możliwość sterowania około czterdziestoma urządzeniami i punktami świetlnymi, zintegrowanym systemem alarmowym oraz ogrzewaniem. Te same rozwiązania dostępne będą w obecnie realizowanym III etapie Świerkowej Polany – mówi Piotr Swoboda, prezes Skaland.
Liczne przykłady inwestycji z lokalami pokazowymi świadczą o tym, że ta forma sprzedaży nieruchomości przemawia do klientów. Odwiedzający takie gotowe mieszkania i domy, w dużo łatwiejszy sposób są w stanie wyobrazić sobie życie w tym konkretnym, wymarzonym M.